موسسه پارسیان بهکلام

تدریس خصوصی آیلتس|تدریس خصوصی تافل|تدریس خصوصی مکالمه زبان انگلیسی

موسسه پارسیان بهکلام

تدریس خصوصی آیلتس|تدریس خصوصی تافل|تدریس خصوصی مکالمه زبان انگلیسی

موسسه بین المللی پارسیان به کلام با هدف ارائه خدمات متمایز در صنعت آموزش زبان در همه سطوح از پایه تا آزمون های بین المللی، همراه شما زبان آموزان خواهد بود.

۵ مطلب در مهر ۱۳۹۸ ثبت شده است

گرامر زبان انگلیسی

يكشنبه, ۲۸ مهر ۱۳۹۸، ۱۰:۰۳ ق.ظ

گرامر زبان انگلیسی چیست ؟

     گرامر در واقع قوانینی است که افراد با استفاده از آن می‌توانند به آن زبان صحبت کنند. همان طور که در یک بازی به قوانین نیاز داریم در مورد زبان هم همین طور است. اگر در بازی قانونی وجود نداشته باشد یا افراد از قانون خودشان پیروی کنند، به زودی با شکست مواجه خواهند شد. در مورد یادگیری زبان نیز همین گونه است بدون داشتن قوانین ما قادر به برقراری ارتباط با سایر افراد نخواهیم بود.

   یک عامل مشترک بین تمامی افراد در سراسر جهان اینست که آنها یاد گرفته اند قبل از اینکه گرامر را بیاموزند ، صحبت کردن را یاد بگیرند. صحبت کردن اولین قدم برای یک دانش آموز زبان انگلیسی است. پس اگر شما در انگلیسی مبتدی هستید، لطفا قبل از مطالعه گرامر بر روی مهارت های صحبت کردن و شنیدن خود تمرکز کنید. بعد از اینکه توانستید به طور روان به انگلیسی صحبت کنید، خواهید فهمید که چقدر گرامر ساده است. اما برعکس این موضوع جواب نخواهد داد. روان بودن در زبان انگلیسی به شما در مطالعه گرامر کمک خواهد کرد ولی مطالعه گرامر به صحبت کردن شما کمک نخواهد نمود.

 

قسمت های مختلف گرامر زبان انگلیسی

هر کلمه کلاً یکی از هشت حالت زیر را دارد که به اجزای سخن یا اقسام کلمه معروفند.

فهمیدن بخشای مختلف دستور زبان یا همون اقسام کلمه از اولین قدم‌ها برای یادگیری گرامر است.

بخش‌های هشتگانه گرامر عبارتند از:

  • اسم  Nouns  
  • ضمایر  Pronouns
  • فعل  Verbs
  • صفات  Adjectives
  • قیود   Adverbs
  • حرف اضافه  Prepositions
  • حروف ربط    Conjunctions
  • حروف ندا   Interjections

اسم چیست ؟

در دیگر زبان‌ها، همیشه اسم مورد نیاز و ضروری نیست. در این حالت به طور شفاهی، شخصی که دارد به شما گوش می‌دهد متوجه می‌شود که شما چه می‌گویید، به همین دلیل نیازی به اسم نیست. در زبان انگلیسی، همواره به یک اسم نیاز است.

That computer is very expensive”
We are going to the store now”
My sister and I will be waiting here”

ضمایر در گرامر زبان انگلیسی

مهمترین ضمایر انگلیسی عبارتند از:

  1. ضمایر فاعلی
  2. ضمایر مفعولی
  3. ضمایر ملکی
  4. ضمایر انعکاسی
  5. ضمایر موصولی

که در ادامه به توضیحات کامل تری می پردازیم.

فعل در زبان انگلیسی

افعال گاهی اوقات به‌عنوان «کلمات کُنِشی» توصیف می‌شوند. این تا حدودی درست است. بسیاری از فعل‌ها ایده‌ی عمل و انجام کاری را می‌دهند. یک فعل همیشه فاعل دارد. جانْ فاعل و صحبت می‌کند، فعل است.» بنابراین به بیانی ساده‌تر می‌توانیم بگوییم که افعال لغاتی هستند که به ما می‌گویند یک فاعل چه می‌کند یا چه هست.

انواع فعل:

  1. افعال کمـکی               (من می‌توانم.)
  2. افعال اصـلی               (مردم غذا می‌خورند.)

صفات در زبان انگلیسی

از صفات برای توصیف اسامی استفاده می شود. از طریق آنها می توان نشان داد یک اسم چه خصوصیاتی دارد. کلماتی از قبیل (heavy سنگین،red قرمز، یا sweet شیرین) که یک اسم را  توصیف میکنند.

 

This clown is funny.

The clown has got a big nose.

قید در زبان انگلیسی

در دنیای زبان انگلیسی، انواع مختلفی از قیدها وجود دارند و هر کدام قوانین و استثناهای خودشان را دارند. با این حال پنج مورد از رایج ترین قیدها در زبان انگلیسی، قید حالت (manner)، قید زمان (time)، قید تکرار (frequency)، قید مکان (place) و قید مقدار (degree) هستند.

حروف اضافه در زبان انگلیسی


از حروف اضافه (prepositions) که در زبان انگلیسی بسیار رایج هستند برای بیان رابطه بین دو کلمه استفاده می شود.

 

An actor from Berlin.

He laughed at Mike.

 

حروف ربط در زبان انگلیسی

بعضی از حروف ربط، ارتباط دهنده کلمات، عبارت و یا جمله‌هایِ «هم‌رتبه» به یکدیگر هستند. به این نوع حروف ربط، رابط‌های هم‌پایه یا co-ordinate conjunctions گفته می‌شود. حروف ربط هم‌پایه یا co-ordinate این ۷ حرف هستند: and  و but و or و nor و for و yet.

Ana cooks the meal and Jack washes the dishes.

حروف ندا در زبان انگلیسی

حروف ندا در انگلیسی یکی از ۸ مورد از ادات سخن یا part of speech در این زبان هستند. سایر ادات سخن را از گذشته می‌شناسیم. این ادات، اسم‌ها یا nouns و ضمیرها یا pronouns، و صفت‌ها یا adjectives  و قیدها یا adverbs و حروف اضافه یا prepositions و حروف ربط یا conjunctions می‌باشند.

 

استراتژی تقویت ریدینگ آیلتس

سه شنبه, ۲۳ مهر ۱۳۹۸، ۰۱:۰۲ ب.ظ

در اینجا  موسسه زبان بهکلام راهکارها و استراتژی هایی برای تقویت و توامند کردن زبان آموزان در مهارت ریدینگ آیلتس بررسی میشود.

هدف اصلی استفاده از استراتژی های مختلف در خواندن، صرفه جویی در زمان است. به خوبی می دانیم که ما باید به 40 سوال در مدت 60 دقیقه پاسخ دهیم. یعنی هر سوال یک و نیم دقیقه به اضافه خواندن متن که جمعاً از حدود 2700 کلمه تشکیل شده اند. در طول دوره آماده سازی آزمون شما باید با خواندن هر روزه متون مختلف اولاً سرعت متوسط خواندن را بالا ببرید؛ سرعت مطلوب خواندن حدوداً 250 کلمه در دقیقه است. آیا تاکنون سرعت خواندن خود را اندازه گرفته اید؟ یک متن فارسی و یک متن انگلیسی انتخاب کنید و به خود یک دقیقه زمان بدهید. پس از اتمام وقت تعداد کلمات خوانده شده را شمارش کنید. با چه سرعتی می خوانید؟ راه دوم این است که کل متن را تا انتها بخوانید و زمان خواندن را به دست آورید سپس تعداد کلمات متن را شمرده و سرعت متوسط خود را محاسبه کنید (براساس تعداد کلمات خوانده شده در دقیقه)

در ابتدا با این تکنیک ها بیگانه اید و احساس راحتی نمی کنید. دوست دارید متن را از ابتدا تا انتها به دقت بخوانید و به درک کامل از متن برسید ولی فراموش نکنید که در امتحان هدف اصلی پاسخ دادن به سئوالات در مدت زمان کوتاه است. با تمرین هر روزه با این سه استراتژی اصلی آشنا می شوید و به آنها عادت می کنید.

1-Skimming : نگاه کلی به متن و سئوالات

این تکنیک یعنی خواندن سریع اما هدف، خواندن جزئیات نیست بلکه شما در واقع به آنالیز کلیات متن می پردازید. حتماً عنوان متن را بخوانید. تعداد پاراگراف ها بشمارید. جمله اول هر پاراگراف (یا قسمت های مختلف متن) را بخوانید و موضوع کلی پاراگراف را حدس بزنید.به کلماتی که در هر پاراگراف زیاد تکرار شده اند توجه کنید.

به خاطر داشته باشید که با این استراتژی شما می توانید به نقشه کلی متن دست پیدا کنید که خود از اهمیت زیادی برخوردار است. پس از یکی دو دقیقه زمان با این روش می توانید به سئوالات زیر پاسخ دهید:

1- موضوع کلی متن چیست؟

2- چند پاراگراف یا بخش در متن وجود دارد؟

3- موضوع هر پاراگراف یا بخش چیست؟

با استفاده از این استراتژی شما نمی توانید جواب سئوالات را بدهید (به استثنای یک نوع سئوال). پس فایده این روش چیست؟ صرفه جویی در زمان و استفاده از نقشه متن. به عبارت دیگر این تکنیک به شما کمک می کند تا بتوانید مکان تقریبی هر سئوال را در حد پاراگراف به دست آورید. مثلاً می­توانید بگویید جواب سئوال 4 باید در پاراگراف C باشد.

نوع دیگری از این تکنیک وجود دارد که شما فقط سئوال های مطرح شده را می خوانید و بر اساس نوع سئوالات و اطلاعات موجود در آنها به نقشه تقریبی متن دسترسی پیدا می کنید.

 

این نوع بخصوص وقتی در تنگنای زمان به سر می برید می تواند راهگشا باشد. مهارت یافتن در هر کدام از این انواع نیاز به تمرین و ممارست هر روزه و مرتب دارد.

پس بیایید از هم اکنون هرگاه متنی در دست داشتید ابتدا نگاه کلی به عنوان و زیرعنوان ها، پاراگراف ها کرده و بعد سئوالات مربوط به متن را بخوانید. سپس سعی کنید به سه سئوال مطرح شده در بالا (اهداف skimming

) پاسخ داده و به نقشه کلی متن برسید. زمانی که به این روش اختصاص می دهید نباید بیشتر از 4-3 دقیقه باشد (بله زمان کوتاهی است!)

2ـScanning

این تکنیک یعنی خواندن سریع برای پیدا کردن جزئیات. با استفاده از تکنیک اول شما توانستید حدس بزنید که جواب مربوط به یک سئوال مثلاً در پاراگراف دوم است اما دقیقاً کجای پاراگراف؟ اینک باید به اسکن کردن پاراگراف یا بخشی از متن بپردازید. در این روش شما فقط به دنبال اطلاعات خاص می گردید و چشم های خود را به سرعت بر روی متن حرکت می دهید. فراموش نکنیم که کلمات موجود در سئوال همیشه در متن تکرار نمی شوند بلکه از کلمات دیگر هم معنی استفاده می شود، پس در این روش به دنبال جزئیات مورد نظر و گاهی کلمات کلیدی موجود در سئوال بگردید. این تکنیک بخصوص زمانی که سئوال از شما درباره جزئیات، نام افراد، مکان ها و ... می پرسد، بسیار مفید است. همانند خواندن کلی، با این روش نیز نمی توانید به جواب دقیق و قطعی سئوالات برسید. پس فایده این روش چیست؟ صرفه جویی در زمان. روش اسکن به شما کمک می کند تا بتوانید مکان تقریبی هر سئوال را در حد جمله به دست آورید. در واقع روش اول محدوده خواندن را در سطح پاراگراف تعیین می کند و روش دوم به شما می گوید جواب باید در این یک یا دو جمله پاراگراف باشد. پس از محدود کردن دایره خواندن به سطح جمله، اینک وقت استفاده از استراتژی سوم فرا می رسد یعنی :

3ـ خواندن جزئیات (Reading for detail)

در این استراتژی شما به خواندن دقیق جملات و کلمات آنها پرداخته و به معنی آنها می­اندیشید. استراتژی اول و دوم به شما کمک می کنند که برای پیدا کردن جواب سئوال ها کجای متن را به دقت بخوانید.

این سه استراتژی از هم جدا نبوده و به مراحل مختلف تقسیم نمی شوند، بلکه شما باید بتوانید در هر لحظه از یک تکنیک به تکنیک دیگر بروید و از آنها به شکل دائمی استفاده کنید. همان طور که ذکر شد در ابتدا آنها برای شما غریبه اند ولی مثل هر مهارت دیگری با تمرین،پس از مدتی به شکل خودکار از آنها استفاده خواهید کرد.

به موارد زیر توجه کنید:

- همیشه نگاهی به زمان داشته باشید. هیچ سئوالی بیش از یک و نیم دقیقه ارزش سرمایه گذاری ندارند. (زمان به سرعت می گذرد)

- همیشه از متن اول شروع کنید که ساده تر است و به تدریج جلو بروید. اگر در جواب دادن به سئوالی به مشکل برخوردید آن را رها کرده و به سئوال بعدی بپردازید. جلوی سئوال رها شده علامت بگذارید، بعداً در صورت داشتن زمان به آن مراجعه خواهید کرد.

- به تمام سئوالات پاسخ بدهید، حتی اگر در مورد جواب سئوالی مطمئن نبودید. در آزمون نمره منفی برای پاسخ های اشتباه منظور نمی گردد.

- دستورالعمل هر دسته سئوال را به دقت بخوانید. معمولاً پس از مدتی بخصوص اگر تجربه زیادی در مورد تست زدن داشته باشید، با یک نگاه متوجه نوع سئوالات خواهید شد. با این وجود دستورالعمل ها را بخوانید. چرا که ممکن است با تجربه قبلی شما متفاوت باشند.

- هدف، پاسخ دادن به حداکثر سوال می باشد؛ اگر بخشی از متن را به درستی و دقت نفهمیدید، مهم نیست.

- به حداکثر تعداد واژه جواب ها، که در دستورالعمل ذکر می شود، توجه کنید.

- به دیکته کلمات بخصوص زمانی که پاسخ ها را در پاسخ نامه وارد می کنید، توجه داشته باشید.

 

اسامی قابل شمارش و غیر قابل شمارش

يكشنبه, ۲۱ مهر ۱۳۹۸، ۰۱:۴۲ ب.ظ

اسامی قابل شمارش و غیرقابل شمارش

تشخیص اسامی قابل شمارش و غیر قابل شمارش در هر زبانی بسیار مهم است. زیرا معرف ها و فعل هایی که با هر یک از این اسامی به کار میروند متفاوت اند. در این درس موسسه بهکلام قصد دارد تا با اسم قابل شمارش و غیر قابل شمارش شما را آشنا کند.

 

تشخیص اسامی غیر قابل شمارش و قابل شمارش

همانطور که می‌دانید اسم در زبان‌شناسی، معرف آدم‌ها، مکان‌ها و چیزهاست. در انگلیسی زمانی می‌توانیم کلمه‌ای را جمع بنامیم که بتوانیم برای آن عدد در‌نظر بگیریم و همان‌طور که می‌دانید، در انگلیسی اسم‌های جمع با حرف s در انتهای کلمه ساخته می‌شوند. گروهی از این اسم‌ها هر دو حالت مفرد و جمع دارند که نشانگر قابل شمارش بودن آن‌هاست ولی بعضی دیگر از اسم‌ها فقط حالت مفرد دارند که چون نمی‌توانیم عددی برای شمارش آن‌ها در نظر بگیریم حالت جمع ندارند و درنتیجه آن‌ها را غیرقابل شمارش می‌نامیم.

اسامی انگلیسی به طور عمده به دو بخش اسامی قابل شمارش و اسامی غیر قابل شمارش تقسیم میشن و یکی از متداول ترین اشتباهات زبان آموزان هستن.در این مطلب سعی میکنیم تمامی نکات و کاربردهای این تقسیم بندی را برایتان توضیح بدهیم.

 

اسامی قابل شمارش

این اسامی را در ترکیب‌هایی که قبل از آن عدد می‌آید می‌بینیم. یعنی هر اسمی که بتوانیم بشماریم و بگوییم برای مثال پنج عدد از آن، قابل شمارش است. برای همین هم این کلمات را می‌توان به شکل جمع با s دید.

تشخیص دادن اسامی قابل شمارش بسیار ساده است. در واقع آنها اسامی هستند که میتوانیم آنها را شمارش کنیم مثل خودکار. ما میتوانیم یک عدد خودکار، دو تا خودکار یا سه تا خودکار داشته باشیم. چندتا مثال بیشتر برای اسامی قابل شمارش:

  • dog, cat, animal, man, person
  • bottle, box, packet
  • coin, note, dollar
  • cup, plate, fork
  • table, chair, suitcase, bag

اسامی قابل شمارش می توانند مفرد یا جمع باشند مثل:

  • My cat is sleeping.
  • My cats are hungry.

زمانی که اسامی قابل شمارش مفرد هستند، باید از کلماتی مثل a/the/my/this و ...همراه آنها استفاده کنیم مثل:

  • I want an apple. (not I want apple)
  • Where is your car? (not Where is car?)

 

زمانی که اسامی قابل شمارش جمع هستند، میتوانیم از آنها به تنهایی استفاده کنیم مثل:

  • I like apples.
  • Cars can go fast.

 

میتوانیم ازکلمات some (مقداری) و any (هیچگونه/مقداری) همراه با اسامی قابل شمارش استفاده کنیم مثل:

I’ve got some books.

من مقداری کتاب دارم.

Have you got any books?

هیچگونه کتابی داری؟ مقداری کتاب داری؟

I don’t have any books.

من هیچگونه کتابی ندارم.

 

میتوانیم از a few (کمی) و many (خیلی) همراه با اسامی قابل شمارش استفاده کنیم مثل:

I’ve got a few books.

من کمی کتاب دارم.

I haven’t got many books.

من خیلی کتاب ندارم.

 

اسم people قابل شمارشه. در واقع people جمع person هست.

 

 

اسامی غیر قابل شمارش

 

این اسامی را درصورتی می‌بینیم که مقدار مدنظر باشد نه تعداد یا شرایطی که بتوانیم تک تک شمارش کنیم، برای مثال تعداد دانه‌های شکر برای شیرین کردن چای کاری عبث و بیهوده است، چون تعداد ناشماری دانه باید شمرده شود یا اینکه ما نمیتونیم آب رو بشمریم. ما میتونیم بطری آب یا قطرات آب رو شمارش کنیم، ولی خود آب را به تنهایی نمیتوانیم شمارش کنیم. به طور کلی، اکثر اسامی غیر قابل شمارش مربوط به دسته های زیر میشوند:

  • مایعات (water, milk, tea, etc)
  • گاز ها (oxygen, air, etc)
  • پودر، گرد و دانه های غلات (rice, wheat, sand, sugar, etc)
  • اسامی انبوه و غیر واحد (furniture, hair, transportation, etc)
  • پدیده های طبیعی (sunshine, snow, rain, weather, etc)
  • ایده های غیر عملی و مطلق (advice, chaos, motivation, etc)
  • حالت های بودن (sleep, stress, childhood, etc)
  • احساسات (anger, happiness, courage, enthusiasm, etc)

 

از لحاظ گرامری، معمولاً از اسامی غیر قابل شمارش مثل اسامی مفرد استفاده میکنیم.به عنوان مثال همراهشان فعل مفرد سوم شخص آورده می شود.

  • This news is very important.

 

معمولاً همراه با اسامی غیر قابل شمارش حروف تعریف a/an نمیا,وریم. اما می توانیم آنها را همراه با اسامی قابل شمارش و یا واحد های اندازه گیری بیاوریم.

 

  • A bottle of juice
  • A grain of rice
  • A packet of pasta
  • A piece of news

اسامی مشترک قابل شمارش و غیر قابل شمارش

گاهی اوقات، بعضی اسامی با تغییر معنی میتوانندهم قابل شمارش باشن و هم غیر قابل شمارش. به موارد مهم زیر توجه بفرمایید:

Hair:

  • There are two hairs in my coffee!
  • دو تا مو تو قهوه منه.
  • I don’t have much hair.
  • من خیلی مو ندارم (من موی زیادی ندارم)

Noise:

  • I thought I heard a noise.
  • فکر کردم یه صدایی شنیدم.
  • It’s difficult to work when there is so much noise.
  • وقتی سر و صدای زیادی وجود داره، کار کردن مشکله.

 

و در آخر لازم به ذکر است که نوشیدنی ها مثل قهوه، آب، چای، آب پرتقال و اسامی غیرقابل شمارش هستند. ولی زمانی که به عنوان مثال تو رستوران منظورمون سفارش دادن یه لیوان چای یا یه فنجان قهوه هست میتوانیم همانند اسامی قابل شمارش بیان کنیم.

  • Two teas and one coffee please.

 

اسامی قابل شمارش و غیرقابل شمارش

تشخیص اسامی قابل شمارش و غیر قابل شمارش در هر زبانی بسیار مهم است. زیرا معرف ها و فعل هایی که با هر یک از این اسامی به کار میروند متفاوت اند. در این درس موسسه بهکلام قصد دارد تا با اسم قابل شمارش و غیر قابل شمارش شما را آشنا کند.

 

تشخیص اسامی غیر قابل شمارش و قابل شمارش

همانطور که می‌دانید اسم در زبان‌شناسی، معرف آدم‌ها، مکان‌ها و چیزهاست. در انگلیسی زمانی می‌توانیم کلمه‌ای را جمع بنامیم که بتوانیم برای آن عدد در‌نظر بگیریم و همان‌طور که می‌دانید، در انگلیسی اسم‌های جمع با حرف s در انتهای کلمه ساخته می‌شوند. گروهی از این اسم‌ها هر دو حالت مفرد و جمع دارند که نشانگر قابل شمارش بودن آن‌هاست ولی بعضی دیگر از اسم‌ها فقط حالت مفرد دارند که چون نمی‌توانیم عددی برای شمارش آن‌ها در نظر بگیریم حالت جمع ندارند و درنتیجه آن‌ها را غیرقابل شمارش می‌نامیم.

اسامی انگلیسی به طور عمده به دو بخش اسامی قابل شمارش و اسامی غیر قابل شمارش تقسیم میشن و یکی از متداول ترین اشتباهات زبان آموزان هستن.در این مطلب سعی میکنیم تمامی نکات و کاربردهای این تقسیم بندی را برایتان توضیح بدهیم.

 

اسامی قابل شمارش

این اسامی را در ترکیب‌هایی که قبل از آن عدد می‌آید می‌بینیم. یعنی هر اسمی که بتوانیم بشماریم و بگوییم برای مثال پنج عدد از آن، قابل شمارش است. برای همین هم این کلمات را می‌توان به شکل جمع با s دید.

تشخیص دادن اسامی قابل شمارش بسیار ساده است. در واقع آنها اسامی هستند که میتوانیم آنها را شمارش کنیم مثل خودکار. ما میتوانیم یک عدد خودکار، دو تا خودکار یا سه تا خودکار داشته باشیم. چندتا مثال بیشتر برای اسامی قابل شمارش:

  • dog, cat, animal, man, person
  • bottle, box, packet
  • coin, note, dollar
  • cup, plate, fork
  • table, chair, suitcase, bag

اسامی قابل شمارش می توانند مفرد یا جمع باشند مثل:

  • My cat is sleeping.
  • My cats are hungry.

زمانی که اسامی قابل شمارش مفرد هستند، باید از کلماتی مثل a/the/my/this و ...همراه آنها استفاده کنیم مثل:

  • I want an apple. (not I want apple)
  • Where is your car? (not Where is car?)

 

زمانی که اسامی قابل شمارش جمع هستند، میتوانیم از آنها به تنهایی استفاده کنیم مثل:

  • I like apples.
  • Cars can go fast.

 

میتوانیم ازکلمات some (مقداری) و any (هیچگونه/مقداری) همراه با اسامی قابل شمارش استفاده کنیم مثل:

I’ve got some books.

من مقداری کتاب دارم.

Have you got any books?

هیچگونه کتابی داری؟ مقداری کتاب داری؟

I don’t have any books.

من هیچگونه کتابی ندارم.

 

میتوانیم از a few (کمی) و many (خیلی) همراه با اسامی قابل شمارش استفاده کنیم مثل:

I’ve got a few books.

من کمی کتاب دارم.

I haven’t got many books.

من خیلی کتاب ندارم.

 

اسم people قابل شمارشه. در واقع people جمع person هست.

 

 

اسامی غیر قابل شمارش

 

این اسامی را درصورتی می‌بینیم که مقدار مدنظر باشد نه تعداد یا شرایطی که بتوانیم تک تک شمارش کنیم، برای مثال تعداد دانه‌های شکر برای شیرین کردن چای کاری عبث و بیهوده است، چون تعداد ناشماری دانه باید شمرده شود یا اینکه ما نمیتونیم آب رو بشمریم. ما میتونیم بطری آب یا قطرات آب رو شمارش کنیم، ولی خود آب را به تنهایی نمیتوانیم شمارش کنیم. به طور کلی، اکثر اسامی غیر قابل شمارش مربوط به دسته های زیر میشوند:

  • مایعات (water, milk, tea, etc)
  • گاز ها (oxygen, air, etc)
  • پودر، گرد و دانه های غلات (rice, wheat, sand, sugar, etc)
  • اسامی انبوه و غیر واحد (furniture, hair, transportation, etc)
  • پدیده های طبیعی (sunshine, snow, rain, weather, etc)
  • ایده های غیر عملی و مطلق (advice, chaos, motivation, etc)
  • حالت های بودن (sleep, stress, childhood, etc)
  • احساسات (anger, happiness, courage, enthusiasm, etc)

 

از لحاظ گرامری، معمولاً از اسامی غیر قابل شمارش مثل اسامی مفرد استفاده میکنیم.به عنوان مثال همراهشان فعل مفرد سوم شخص آورده می شود.

  • This news is very important.

 

معمولاً همراه با اسامی غیر قابل شمارش حروف تعریف a/an نمیا,وریم. اما می توانیم آنها را همراه با اسامی قابل شمارش و یا واحد های اندازه گیری بیاوریم.

 

  • A bottle of juice
  • A grain of rice
  • A packet of pasta
  • A piece of news

اسامی مشترک قابل شمارش و غیر قابل شمارش

گاهی اوقات، بعضی اسامی با تغییر معنی میتوانندهم قابل شمارش باشن و هم غیر قابل شمارش. به موارد مهم زیر توجه بفرمایید:

Hair:

  • There are two hairs in my coffee!
  • دو تا مو تو قهوه منه.
  • I don’t have much hair.
  • من خیلی مو ندارم (من موی زیادی ندارم)

Noise:

  • I thought I heard a noise.
  • فکر کردم یه صدایی شنیدم.
  • It’s difficult to work when there is so much noise.
  • وقتی سر و صدای زیادی وجود داره، کار کردن مشکله.

 

و در آخر لازم به ذکر است که نوشیدنی ها مثل قهوه، آب، چای، آب پرتقال و اسامی غیرقابل شمارش هستند. ولی زمانی که به عنوان مثال تو رستوران منظورمون سفارش دادن یه لیوان چای یا یه فنجان قهوه هست میتوانیم همانند اسامی قابل شمارش بیان کنیم.

  • Two teas and one coffee please.

 

 

نکات طلایی برای یادگیری بهتر زبان انگلیسی

چهارشنبه, ۳ مهر ۱۳۹۸، ۱۰:۳۰ ق.ظ

یادگیری بهتر زبا انگلیسی

 

اگر راز یا ترفندی برای یادگیری زبان وجود داشته باشد، آن راز قطعا مکالمه است، آن هم مکالمه‌ای که با ساعت‌ها و ساعت‌ها تلاشِ ناشیانه و طاقت‌فرسا در گفت‌وگو با افرادی که در آن زبان، خیلی بهتر از شما تسلط دارند،‌ حاصل می‌شود. یک‌ ساعت مکالمه مفید به اندازه‌ ای برای یک زبان آموز مفید است که هیچ کلاس زبانی جایگزین نمی شود.

  • یکی از بهترین روش های یادگیری زبان انگلیسی در منزل این است که به انگلیسی یادداشت کنید. نوشتن میتواند یک فعالیت خلاقانه و آرامشبخش باشد. داشتن یک دفتر خاطرات یا وبلاگ به زبان انگلیسی بهترین راه برای تمرین مستمر زبان است. علاوه بر اینکه اوضاع گرامرتان بهتر میشود، میتوانید کاربرد زبان انگلیسی در زندگی روزانه را هم بهتر یاد بگیرید.
  • یکی دیگر از بهترین روشهای یادگیری زبان انگلیسی صحبت کردن با دوستانتان به زبان انگلیسی است. یعنی هر زمانی که با دوستان خود دور هم جمع می شوید می توانید تمام وقایع روزمره و هفته خود را به زبان انگلیسی برای هم یازگو کنید. مهم نیست که چقدر از گرامر صحیح یا دامنه لغات بالا بهره مندید ، از اشتباه کردن نترسید . مهم این است که شما برای صحبت کردن در حال تلاشید. میتوانید یک شب با دوستانتان فیلم انگلیسی تماشا کنید یا یک غذای سنتی از یک کشور انگلیسیزبان را به کمک دستور پخت انگلیسی بپزید. اصلا مهم نیست که چه کاری انجام میدهید فقط دور هم جمع شوید، تفریح کنید و انگلیسی یاد بگیرید.
  • همه ی ما برای یادگیری علمی روشهای مختلفی داریم. خود را بشناسید. شما چطور می توانید بهتر زبان انگلیسی را بیاموزید ؟ از چه روشهایی استفاده کنید که نتیجه مطلوبتری بگیرید ؟ چه متدی را دنبال کنید بهتر جواب می‌دهد؟
  • مسئولیت یادگیری خود را به عهده بگیرید. یادگیری زبان انگلیسی به زمان و حوصله و هدف تعیین شده نیاز دارد. به محض اینکه مسئولیت هدف خود را بعهده بگیرید یادگیری برایتان شیرین و آسان می شود.
  • همانقدر که مهم است تا مهارت مکالمه را تقویت کنید، به همان اندازه مهم است تا مهارت شنیداری را تقویت کنید. حتی اگه خیلی علاقمند به موسیقی نیستید، گوش دادن به شعر یا موزیک ویدیوهای انگلیسی به شما کمک میکند تا کلمات یا جملات جدید را تشخیص دهید، آنها را یاد بگیرید و سپس از آنها استفاده کنید
  • تحقیقات آموزش زبان نشان می‌دهند که شما باید هر لغت را در اولین دقیقه‌ی یادگیری آن، یک ساعت بعد، یک روز بعد و همینطور به صورت مستمر تمرین کنید. سعی کنید بعد از یادگیری لغت جدید فورا چندبار آن را استفاده کنید و روز بعد هم آن را به کار ببرید. با این روش احتمال فراموش شدن لغات جدید را به حداقل می رسانید.
  • فیلم ببینید. ازدیدن فیلم و سریال با زیرنویس بهره ببرید. فیلمها و سریالهای مورد علاقه خود را از اینترنت دانلود کنید. فیلم دیدن به زبان اصلی بسیار کمک کننده خواهد بود.   
  • روی تمام مهارتهای خود (شنیداری، گفتاری، روخوانی و نوشتاری) خود تمرکز کنید. اگر تنها به یک مهارت، مثل خواندن و نوشتن، بسنده کنید و روی آن تمرکز داشته باشید، و از دیگر مهارتها غافل شوید، راه به جایی نخواهید برد.
  • آموزش خصوصی معمولا بیشترین هزینه را دارد. اما اگر پولش را دارید، مدرس خصوصی بگیرید و هر روز چند ساعتی را با وی زبان کار کنید. این سریع‌ترین روش برای آموزش زبان است. با روزی دو ساعت آموزش، بعد از چندهفته، می‌توانید به سطح خوبی از مکالمه برسید، به‌طوری که بدون اینکه حرف احمقانه‌ای بزنید، می‌توانید با دوست‌ خارجی‌تان راحت گفت‌و‌گو کنید.
  • به ‌جرئت می‌توان گفت که تکنیک سایه یکی از بهترین و کارآمدترین راهکارها برای افرادی است که دسترسی کمتری به بومی زبان‌ها دارند و می‌خواهند مکالمه‌ی خود را قوی‌تر کنند.

 

 

will و going to در زبان انگیسی

سه شنبه, ۲ مهر ۱۳۹۸، ۱۰:۲۵ ق.ظ

wll and going to

یکی از مباحث بسیار مهم که در زبان انگلیسی می تواند برای  اکثر زبان آموزان گیچ کننده باشد نحوه به کار گیری will و going to  در جمله است . ممکن است این سوال پیش بیاید که تفاوت بین going to و will چیست ؟ هر دوی آنها در زمان آینده استفاده می شود و دارای تفاوت های جزئی با یکدیگر هستند اگر چه در اکثر مواقع می توان will و goingto را به جای هم در جمله به کار برد و حتی اگر در جملات شما این دو عبارت را به طور اشتباه به جای هم استفاده کنید یک فرد انگلیسی زبان منظور شما را  بدون هیچ مشکلی متوجه می شود.

چه زمانی going to را استفاده می کنیم:

۱.از going to برای فعالیتهای استفاده میشود که برای آن از قبل برنامه ریزی داریم.

مثال:

 I am going to watch T.V tonight.

قصد دارم امشب تلویزیون ببینم.

I’m going to move to the new apartment tomorrow.

من قصد دارم که فردا به آپارتمان جدید نقل مکان کنم.

*نکته: در این مکالمه، گوینده یک نقشه قبلی دارد. در واقع، او تصمیم گرفته است که به آپارتمان جدید برود.  او فردا نقل مکان می کند.

مثال :

I’m going to meet Raha at the Cafe at seven.

من قصد دارم رها را در کافی شاپ ساعت 7 ببینم.

*نکته: در این وضعیت، فقط باید از be going to استفاده کنیم؛ چون گوینده از قبل برای ملاقات برنامه‌ریزی کرده است.

از will وقتی استفاده میکنیم که در همان لحظه تصمیمی را میگیریم.

و همچنین اگر قصد بیان رضایت و میل در زمان آینده را داشته باشیم، باید از will استفاده کنیم.

مثال:

 

What would you like to drink, sir.

I will have a glass of milk, please.

  • چی میل دارین قربان؟
  • یه لیوان شیر (بدون قصد وبرنامه تصمیم در همان لحظه)

 

At 7 o’clock tomorrow ,Ali will be at office.

علی فردا ساعت 10 در اداره خواهد بود . ( او همیشه در این ساعت در اداره خواهد بود).

Will you come to the cinema with me? 

ممکنه با من به سینما بیای؟ ( دعوت کردن )

 

برای پیشگویی آینده بعد از بعضی از افعال حتما از will استفاده میکنیم.

 

Believe , expect , hope , think , wonder , I’m sure , I’m afraid

مثال:

I believe he will pass the exam.

  • من معتقدم که او امتحانش را پاس خواهد شد.

Do you think they will divorce?

  •  آیا فکر میکنی آنها طلاق خواهند گرفت ؟

 

برای تهدید کردن هم از will استفاده میکنیم

 

Study hard or you will fail

  • یا درستو بخون یا قبول نخواهی شد.

Give me all your money or you will die.

  • همه پولتو بده یا کشته خواهی شد.

 

برای انجام کاری در آینده که حتما الزامیت داره از will استفاده میکنیم.  

 

You will have to pay a fine if you don’t pay your tax on time.

  • شما مجبور به پرداخت جریمه خواهید شد اگر مالیاتتان را به موقع پرداخت نکنید .

 

در انتها

فرق بین Will, Going to  در چیست ؟

وقتی خواستید درباره موضوعی صحبت کنید که از قبل برنامه ریزی کرده بودید باید از going to  استفاده کنید. ولی در مواقعی که برنامه ریزی دقیقی برای انجام کاری ندارید می بایست از Will  استفاده کنید .

هر دوی will و going to در این موقعیت قابل استفاده هستند به دلیل اینکه چیزی را در آینده پیش بینی می کنیم.