موسسه پارسیان بهکلام

تدریس خصوصی آیلتس|تدریس خصوصی تافل|تدریس خصوصی مکالمه زبان انگلیسی

موسسه پارسیان بهکلام

تدریس خصوصی آیلتس|تدریس خصوصی تافل|تدریس خصوصی مکالمه زبان انگلیسی

موسسه بین المللی پارسیان به کلام با هدف ارائه خدمات متمایز در صنعت آموزش زبان در همه سطوح از پایه تا آزمون های بین المللی، همراه شما زبان آموزان خواهد بود.

۲ مطلب در تیر ۱۳۹۹ ثبت شده است

چطور لغات انگلیسی را یاد بگیریم؟

پنجشنبه, ۱۹ تیر ۱۳۹۹، ۰۱:۵۹ ب.ظ

چطور لغات انگلیسی را یاد بگیریم؟

اگر شما در حال یادگیری لغات انگلیسی هستید، این حقیقت وجود دارد که یادگیری لغات برای بعضی افراد بسیار کار ساده و راحتی است. اما در مقابل افرادی نیز هستند که دائما درگیر یادگیری لغات و معنی و به خاطر سپردن آن و نحوه استفاده از آن ها در جمله هستند.

اگه شما نیز مشکل یادگیری لغات و به خاطر سپردن آن ها را دارید، بهتر است راههای جدیدی که امتحان نکرده اید را انتخاب کنید.

راه هایی برای یادگیری لغات انگلیسی را در ادامه برایتان خواهیم گفت که اگر امتحان کنید متوجه خواهید شد که یادگیری کلمات برایتان چقدر آسان و لذت بخش خواهد بود.

 

متناسب با خودتان روش یادگیری را پیدا کنید!

 

1- بعضی ازا فراد با گوش دادن بهتر یاد میگیرند.

2- دسته ای از افراد با نوشتن

3-  بعضی از افراد با مشاهده کردن 

اگر شما کلمات را با نوشتن بهتر یاد میگیرید باید سعی کنید از شیوه های که شامل نوشتن می شوند استفاده کنید

یا اگر کلمات را باشنیدن و چیزهای صوتی بهتر یاد می گیرید به روش های صوتی مثل یادگیری زبان با موسیقی مراجعه کنید.

 روش هایی برای یادگیری لغات انگلیسی

1- لیست لغات بسازید.

بهتر است که این لیست را جایی بنویسید که قابل حمل و همیشه دردسترس تان باشد و حتی وقتی با کلماتی رو به رو شدید که معنی شان را نمیدانید آن را به لیست تان اضافه کنید.

اما یادتان نرود که برایش جا بگذارید و بعدا معنیش را پیدا کنید و وارد دفترچه لغاتتان  کنید.

همانطور که لغات را می نویسید نقش آن کلمه در جمله را هم بنویسید. (فعل،اسم،قید،صفت …)

 

مرتبط بخوانید : یادگیری سریع لغات انگلیسی

 

2. کلمات را در مکالمه به کار ببرید.

 بهتر است کلماتی که در لیست خود یادداشت کرده اید را در مکالمه و صحبت هایتان به کار ببرید.

بهتر است آخر هر هفته به کلماتی که در طول هفته یادداشت کرده اید نگاهی بیندازید تا در ذهنتان تداعی شود.

 

3. تکرار کنید و باز هم بیشتر تکرار کنید.

یادتان باشد که نه تنها لغات جدید را بلکه باید لغات قدیمی را که فکر می‌کنید قبلاً یاد گرفته‌اید تکرار کنید. لازم نیست که برای یادگیری لغات جدید، لغات قدیمی را هم تکرار کنید اما هرچه بیشتر از لغات استفاده کنید بهتر می‌توانید آنها را به خاطر بیاورید.

 

منبع : موسسه زبان بهکلام

تلفظ صحیح لغات انگلیسی

شنبه, ۷ تیر ۱۳۹۹، ۰۵:۴۸ ب.ظ

تلفظ صحیح لغات انگلیسی

 

شاید شما هم بارها برایتان پیش آمده باشد که در تلفظ صحیح یک لغت برای مثال یک لغت انگلیسی دچار شک شوید، یکی از راه‌های فهمیدن نحوه صحیح ادای کلمات استفاده از لغت معنی‌های نظیر بابیلون هست که می‌تواند به صورت روباتیک لغت مورد نظرتان را تلفظ کند اما شما می‌توانید تلفظ لغات را از زبان یک شخص حقیقی که قبلا ضبط شده است گوش کنید.

 

همه زبان آموزان باید ابتدا تلفظ صحیح کلمات را یاد بگیرند بخصوص آن دسته از زبان آموزانی که قصد دارند در آزمون های تخصصی مانند تافل، آیلتس و کنکور زبان انگلیسی شرکت کنند.

 

بیشتر بخوانید : تدریس خصوصی آیلتس

 

اهمیت تلفظ در زبان انگلیسی

شاید تصور کنید تلفظ انگلیسی اهمیت چندانی ندارد و اغلب هم زبان آموزان این اشتباه بزرگ را مرتکب می شوند و یادگیری آن را به آینده موکول می کنند

اما زمانی که به تقویت مکالمه انگلیسی و حتی گرامر انگلیسی خود می پردازید متوجه می شوید که در درک مطلب و شنیدن مشکل دارید.

 

تلفظ برای تقویت درک مطلب

در صورتی که ایجاد ارتباط با انگلیسی زبان ها برای شما اهمیت دارد، بایستی هنگام مکالمه با آنها صحبت های شما قابل درک و فهم باشد،

پس همچنین در مکالمه به نحوی درست تلفظ کنید که حداقل برای یک انگلیسی زبان جملات شما آشنا باشد و قادر به تشخیص جملات شما باشد.

وقتی شروع به یادگیری یک زبان می کنید متوجه خواهید شد کلماتی هستند که در حالت نوشتاری یکی هستند اما در گفتار و تلفظ متفاوت بیان می شوند و معنای دیگری دارند.

مانند ” گل ” در فارسی که یک نوع نگارش دارد اما با دو نوع تلفظ و معنی مختلف.

 

تلفظ برای ارتباط بهتر

چقدر آزار دهنده خواهد بود وقتی با وجود اینکه گرامر انگلیسی و دایره لغت خوبی دارید،

اما هنگام مکالمه نتوانید منظور خود را منتقل کنید آن هم به این دلیل که کلمات را با تلفظی که برای گوش های شنونده آشنا است بیان نمی کنید.

 برای شرکت در دوره های تدریس خصوصی مکالمه با ما تماس بگیرید.

  • خوب گوش دهید و دقت کنید. به مکالمه کسانی که انگلیسی صحبت می کنند خوب گوش دهید و دقت کنید کلمات انگلیسی چطور تلفظ می شوند. به کلمات دوباره و بدوباره گوش کنید، بگذارید کلمات تمام گوشتان را پر کنند. بریا اینکار می توانید از پادکست های انگلیسی، ویدئوهای انگلیسی، اخبار، برنامه های تلویزیونی و رادیو استفاده کنید.
  • گوش دهید و تکرار کنید. فایل صوتی را دوباره گوش دهید و کلمات و جملات را با خود تکرار کنید. سعی کنید که دقیقا ریتم و تلفظ انگلیسی کلمه را کپی کنید.
  • تمرین کنیدیعنی کلمات و جملات را بلند بلند برای خود تکرار کنید. آرام خواندن کلمات در ذهنتان و با چشمتان کافی نیست. شما باید لب ها و دهانتان را تکان دهید و کلمه را به درستی ادا کنید تا واقعا در تلفظ تمرین کرده باشید.
  • تلفظ کلمات انگلیسی را حدس نزنید. حدس زدن تلفظ کلمات باعث بد عادت شدن شما می شودشما یک کلمه را بدون چک کردن تلفظ آن و با حدس خودتان، بارها و بارها به غلط تکرار می کنید و مغز شما گمان می کند که آن تلفظ صحیح است! به مکالمه افراد آمریکایی و انگلیسی گوش دهید و طرز تلفظ را از آنها تقلید کنید. تلفظ لغات را در دیکشنری کلمات بررسی کنید. بسیاری از اپلیکیشن های دیکشنری دارای صدا هستند بنابراین به راحتی شما می توانید از آنها استفاده کنید.

 

تشابه تلفظ انگلیسی با فارسی

اگر فراموش نکرده باشید در دوران ابتدایی در کلمات فارسی این حروف صدادار فارسی با اعراب روی کلمات قرار می گرفت تا در تلفظ به ما کمک کنند.

در واقع بدون این حروف ما قادر به تلفظ کلمات نخواهیم بود و این قانون در تلفظ زبان انگلیسی نیز شامل می شود.

به این شباهت ها که باعث راحتی در یادگیری می شوند انتقال مثبت (Positive Transfer) می گویند.