موسسه پارسیان بهکلام

تدریس خصوصی آیلتس|تدریس خصوصی تافل|تدریس خصوصی مکالمه زبان انگلیسی

موسسه پارسیان بهکلام

تدریس خصوصی آیلتس|تدریس خصوصی تافل|تدریس خصوصی مکالمه زبان انگلیسی

موسسه بین المللی پارسیان به کلام با هدف ارائه خدمات متمایز در صنعت آموزش زبان در همه سطوح از پایه تا آزمون های بین المللی، همراه شما زبان آموزان خواهد بود.

ساختار رایتینگ آیلتس جنرال

دوشنبه, ۱۲ آبان ۱۳۹۹، ۰۵:۰۸ ب.ظ

 

ساختار رایتینگ آیلتس جنرال

سنجش مهارت رایتینگ از جمله بخش‌هایی است که به لحاظ موضوعی در دو نوع آزمون رایتینگ آیلتس آکادمیک و رایتینگ آیلتس جنرال متفاوت است

ساختار رایتینگ آیلتس جنرال به چه صورت است؟

در سنجش مهارت رایتینگ در آیلتس جنرال شما موظفید تا به دو task پاسخ دهید. هر دو task رایتینگ جنرال موضوعات عمومی را شامل می شوند.

مهمترین  موادری که در پاسخگویی به تسک اول رایتینگ آیلتس در نظر داشته باشید به این صورت است که باید سوال را با دقت کافی بخوانید. از جمله این موارد می‌توان به نوشتن یک درخواست، توضیح شرایط خاصی، بیان علت و دلیل برای واقعه‌ای، اطلاع رسانی در مورد خبر و یا مسئله‌ای، بیان نیاز، خواسته و یا علایق، پیشنهاد دادن، و شکایت کردن اشاره کرد.

 

yes  بهتر است بخوانید : نحوه برگزاری آزمون آیلتس جنرال و آکادمیک

 

ساختار task اول رایتینگ آیلتس

ساختار رایتینگ آیلتس جنرال

موضوع task اول از شما خواسته می شود تا یک نامه در مورد مشکلات و مسائل زندگی روزمره بنویسید. موضوع مورد نظر می تواند نوشتن نامه ای به کارفرما جهت اطلاع از مشکلات مربوط به زمان کار باشد، نامه ای به صاحب‌خانه جهت اطلاع‌رسانی در مورد مشکلات گرمایشی خانه و یا نامه ای به مسئولین خوابگاه در مورد مشکلات پیش‌آمده باشد.

مواردی که باید در نوشتن پاسخ به آنها توجه داشته باشید، در صورت سؤال دقیقا عنوان می شود؛ بنابراین، لازم است صورت سؤال با دقت بخوانید. از جمله این موارد می‌توان به نوشتن یک درخواست، توضیح شرایط خاصی، بیان علت و دلیل برای واقعه‌ای، اطلاع رسانی در مورد خبر و یا مسئله‌ای، بیان نیاز، خواسته و یا علایق، پیشنهاد دادن، و شکایت کردن اشاره کرد.

نامه ای که در task اول می نویسید باید حداقل ۱۵۰ کلمه باشد. اساتید آیلتس توصیه می کنند تا حداکثر 20 دقیقه برای این بخش زمان در نظر بگیرید تا فرصت کافی برای پاسخگویی به task دوم داشته باشید.

چرا که بخش دوم آزمون رایتینگ آیلتس سهم دو برابری در نمره‌ی کل رایتینگ شما خواهد داشت. استایل این نامه در task اول می‌تواند شخصی، نیمه رسمی و یا کاملا رسمی و فرمال باشد. اما این که کدام یک از این استایل‌ها انتخاب شود کاملا بستگی به مخاطب نامه دارد. شما این بخش را باید متناسب با مخاطب نامه‌ای که قرار است بنویسید پیش ببرید و استایل و لحن نامه مناسب را انتخاب کنید.

برای مثال: در نوشتن نامه به یک دوست، استایل شخصی مناسب است و در نوشتن نامه به مدیر یا کارفرما، نامه باید رسمی و یا نیمه رسمی نوشته شود.

 

ساختار task دوم رایتینگ آیلتس

ساختار رایتینگ آیلتس جنرال

در تسک دوم رایتینگ آیلتس از شما خواسته می‌شود تا یک مقاله یا essay بنویسید در تسک دوم رایتینگ آیلتس باید با توجه به دیدگاه خاص، استدلال و یا معضل خاص مطرح شده، زوایای مختلف را بررسی کنید و نظر خود را در مورد آن بنویسید. موضوعاتی که در بخش دوم رایتینگ آیلتس مطرح می شوند به این صورت هستند:

آیا فعالیت‌های تفریحی بچه‌ها باید آموزشی باشد؟

 

چگونه می‌توان مشکلات زیست‌محیطی را حل کرد؟

آیا سیگار کشیدن باید در مکان‌های عمومی ممنوع شود؟

چرا اعضای خانواده‌ها مثل قدیم به هم نزدیک نیستند و روابط خوبی ندارند؟

لحن نوشتاری شما در بخش دوم رایتینگ باید نیمه رسمی یا رسمی باشد. در واقع برای task دوم رایتینگ در هر دو نوع آزمون آیلتس آکادمیک و آیلتس جنرال داوطلبان باید یک essay بنویسند. تفاوت این دو در موضوع رایتینگ است.

 

چند نکته مهم :

۱) رایتینگ‌ آیلتس باید در پاسخنامه نوشته شود؛ البته داوطلبان می‌توانند از صفحه‌ی سؤال به عنوان چرک‌نویس و یا نوشتن نوت استفاده کنند. باید این نکته را مورد توجه قرار داد که ممتحن این یادداشت‌ها را در نظر نگرفته و نمره‌ای برای آن در نظر نمی‌گیرد.

 ۲) همان‌طور که از نام این نوع آزمون آیلتس (آکادمیک) بر می‌آید، پاسخ به هر دو تسک رایتینگ آیلتس باید در یک استایل فرمال و آکادمیک و یا نیمه فرمال نوشته شود.

۳) نکته‌ی دیگر آن که آزمون‌دهندگان باید از پاسخ‌های غیر مرتبط و نوشتن در مورد موضوع دیگری غیر از صورت سؤال پرهیز کنند چرا که نمره‌ای برای آن دریافت نخواهند کرد.

۴) پاسخ هر تسک رایتینگ آیلتس باید به طور کامل و با لحاظ حداقل تعداد کلمه‌ی مشخص شده و در قالب پاراگراف‌های مرتبط و منسجم نوشته شود (و نه در قالب لیستی از موارد و یا نوت).

۵) باز هم تأکید می‌شود، برای تسک اول حداقل ۱۵۰ کلمه و برای تسک دوم حداقل ۲۵۰ کلمه باید نوشته شود و کمتر از این تعداد نوشتن به معنای از دست دادن بخشی از نمره است.

۶) زمان باید طوری مدیریت شود که در پایان چند دقیقه صرف چک کردن رایتینگ‌ها شود تا در صورت اشکال گرامری و ساختاری ویا غیر مرتبط بودن بخشی از رایتینگ اصلاحات لازم انجام شود.

 

برای شرکت در دوره های تدریس خصوصی آیلتس کافیست با شماره های زیر تماس بگیرید.

02126421307

02126422287

02122902133

02126421380

منبع : موسسه زبان بهکلام

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی