موسسه پارسیان بهکلام

تدریس خصوصی آیلتس|تدریس خصوصی تافل|تدریس خصوصی مکالمه زبان انگلیسی

موسسه پارسیان بهکلام

تدریس خصوصی آیلتس|تدریس خصوصی تافل|تدریس خصوصی مکالمه زبان انگلیسی

موسسه بین المللی پارسیان به کلام با هدف ارائه خدمات متمایز در صنعت آموزش زبان در همه سطوح از پایه تا آزمون های بین المللی، همراه شما زبان آموزان خواهد بود.

۵ مطلب در فروردين ۱۳۹۸ ثبت شده است

آموزش مجازی

يكشنبه, ۲۵ فروردين ۱۳۹۸، ۱۱:۵۳ ق.ظ

 

 آموزش مجازی

آموزش مجازی نزدیکی بسیار زیادی به یک کلاس درس را دارد، این نوع آموزش دارای بعضی ویژگی های منحصر به فرد نیز است. نقش مربی نیز در این آموزش ها متفاوت است. امروزه با توجه به پیشرفت در جوامع مختلف در سطح جهان بحث آموزش از اهمیت و جایگاه ویژه‌ای برخوردار شده است . استفاده از روش‌های سنتی برای یادگیری هرروز پرهزینه‌تر از گذشته می‌شود و تنها به این ختم نمی‌شوند بلکه باعث  هدر رفتن زمان در رفت‌وآمد به کلاس‌ها، ایجاد ترافیک و آلودگی به خاطر رفت‌وآمد، و مصرف منابع دیگر برای تهیه کردن منابع آموزشی، نیز می‌شود.

یکی از امتیازهای مثبت آموزش مجازی در این است اگر شما شاغل هستید میتواند این نوع آموزش برای شما بسیار آیده آل باشد , لازم نیست که شما در تمامی کلاسها شرکت کنید زیرا این کلاسها ضبط میشوند و شما بعدا میتوانید آنها را دانلود کرده و استفاده نمایید.

از دیگر مزایای سیستم آموزش مجازی ، امکان دسترسی به کلیه نقاط آنها در هر زمانی است. هر زمان که فراگیری پایان می یابد، می توانید فردا از همان نقطه ادامه دهید یا اگر قسمتی از آموزش را متوجه نشده اید، به عقب برگردید و آن را دوباره مرور کنید و یا اگر قسمتی از درس به یادتان نمی ماند، آن قسمت را هر روز مرور کنید.

بهره وری زمانی بیشتر، در آموزش مجازی به گونه ای است که می توانید هنگام بیکاری از آموزش های آنلاین استفاده کنید.

از آنجا که دوره های آموزش آنلاین مبتنی بر کامپیوتر هستند،‌‌ دسترسی به کامپیوتر شرط لازم است. اگر توانایی خرید کامپیوتر را ندارید می توانید از سیستم های کافی نتی که در نزدیکی خانه‌تان است،‌ یا از کامپیوتر دوستانتان استفاده کنید. چالش جدید نحوه استفاده از آن است. شرکت در دوره های آموزش آنلاین کار سختی نیست اما شاید بخواهید قبل از تصمیم به ثبت نام با نرم افزارهای مورد استفاده آشنا شوید. اگر فکر می کنید نیاز ‌است معلومات کامپیوتری تان را به روز رسانی کنید.

 

موسسه آموزش زبان انگلیسی بهکلام با همکاری اساتید مجرب زبان انگلیسی آماده به برگزاری کلاس های زیر به صورت حضوری و آنلاین است

کلاس خصوصی آیلتس

کلاس خصوصی تافل

کلاس خصوصی pte

کلاس خصوصی مکالمه

 

پس شرکت در آزمون تعیین سطح رایگان با توجه به سطح آموخته های شما و با توجه به اهدافی که از یادگیری زبان انگلیسی دارید، زمانبدنی کلاس ها بر طبق زمان های آزادی که در اختیار دارید صورت می گیرد و می توانید در این کلاس های آموزشی شرکت نمایید.

 

در شیوه آموزش حضوری زمان برگزاری دوره های آموزش با هماهنگی قبلی است، محل برگزاری آن به صورت عمومی در مکان های مشخص و به صورت اختصاصی امکان پذیر می باشد. به دلیل بالا بودن تجهیزات و امکانات بالا و بیشتر در کلاس های حضوری یادگیری در این نوع دوره ها از سطح خوبی برخوردار می باشد.

تافل

شنبه, ۲۴ فروردين ۱۳۹۸، ۰۹:۵۲ ق.ظ

 

TOEFL

jhtg

تافل (TOEFL)‏ که برگرفته از سرواژگان Test of English as a Foreign Language به معنای آزمون انگلیسی به عنوان زبان خارجه است، آزمونی است که میزان توانایی افراد را در زمینه برقراری ارتباط به زبان انگلیسی در سطح علمی ،دانشگاه‌ها و موسسات آموزشی می‌سنجد. این آزمون توسط موسسه ETS  مرکز طراحی سوالات در امریکا، در سه نوع کاغذی، کامپیوتری و اینترنتی برگزار می‌شود و در بیش از شش هزار موسسه از بیش از یکصد و سی کشور جهان مورد پذیرش قرار می‌گیرد. تافل اولین بار در سال ۱۹۶۴برگزار شد و پس از آن تا کنون نزدیک به ۳۰ میلیون نفر در این آزمون شرکت کرده‌اند.

تدریس خصوصی تافل یکی از بهترین مسیرها برای آمادگی آزمون تافل است، داوطلبان آزمون تافل زیادی هستند که پس از چندین بار شرکت در کلاسهای گروهی تافل که خالی از ضعف نیستند روی به کلاس خصوصی تافل می آورند و در کوتاه ترین زمان با برنامه ریزی آموزشی مناسب آزمون تافل و همچنین آموزش تکنیک های تافل در تدریس خصوصی تافل به هدف خود میرسند.

این آزمون در سه بخش کاغذی ، کامپیوتری ، و اینترنتی برگزار می شود.

 

درباره ETS

ETS مرکز برگزاری آزمون تافل است. این مرکز سازمانی است همانند سازمان سنجش ایران که در آمریکا برگزارکننده آزمون های هماهنگ و ارزشیابی افراد مختلف است.

 

 آزمون  TOEFL PBT

PBT

آزمون TOEFL PBT این آزمون دارای ۴ بخش می باشد. امتیاز این امتحان از ۳۱۰ تا ۶۷۷ می باشد که به جمع نمره ۳ بخش آن مربوط شده و نمره بخش نوشتاری جدا محاسبه می شود.
برای اکثر دانشگاه های معتبر دنیا ۵۵۰ حد پایین می باشد. ولی کسانی که به دنبال بورس تحصیلی هستند باید تلاش بیشتری برای کسب  نمره۶۰۰ داشته باشند .

 

بخش های مختلف آزمون

بخش خواندن در آزمون

در این بخش ۵۰ سوال وجود دارد که معمولا برای این تعداد سوال ۵ متن وجود دارد که هر متنی بین ۹ تا ۱۱ سوال دارد.

سوال اول هر متن به این مضمون است که این متن در چه مورد صحبت می کند ؟

این سوال باید در هر متن آخرین سوالی باشد که در آن بخش پاسخ داده می شود چرا که شما با زدن سوالات دیگر کاملا با موضوع آن متن اشنا می شوید

دو روش کلی در پاسخ دادن به سوالات این بخش پیشنهاد شده است:

بعضی ها عقیده دارند که اول متن را با سرعتی در حدود ۲ تا حداکثر ۳ دقیقه بخوانند و بعد سوالات را بخوانند و سریع به متن برگردند و جواب را با سرعت بیشتری پیدا کنند

گروه دوم عقیده دارند که اول سوال را خوانده و بعد جواب را در متن پیدا کنند

البته لازم به ذکر است که سوالات به ترتیب در متن وجود دارند یعنی مثلا سوال ۴ در پاراگراف ۲ و سوال ۱۰ در پاراگراف ۴ می باشد.

بعضی دیگر هم پیشنهاد می کنند که بهتر است اول با سرعت فقط ۱۰ سوال مربوط به یک متن را بدون جواب در ۱ دقیقه بخوانند و بعد متن را در ۲ دقیقه بخوانند و در ۸ دقیقه باقی مانده ۱۰ سوال را پاسخ دهیم.

باید اضافه کنیم که این بخش ۵۵ دقیقه زمان دارد. همچنین انتخاب این راه ها کاملا سلیقه ای است و نمی شود گفت که یکی از دیگری بهتر است. شما هم می توانید با زدن ۳ امتحان بفهمید که با کدام راحتتر هستید.

 

بخش شنیداری در آزمون TOEFL PBT

برای بسیاری از ایرانیان این قسمت سخت ترین بخش امتحان است و دارای ۵۰ سوال شنیداری می‌باشد که به دو بخش تقسیم می‌شود. (اخیرا تعداد سوالات این بخش در برخی آزمون ها افزایش یافته است).

مکالمات کوتاه
شامل ۲۰ سوال ( و یا بیشتر) می باشد و دو نفر با هم صحبت می کنند و یک سوال مطرح می شود که بیشتر مواقع صحبت های نفر دوم مهم می باشد، چرا که معمولا جواب در صحبت های نفر دوم پنهان می باشد. شما در امتحان کاغذی تافل گزینه ها را روی ورقه امتحان می بینید و این به شما کمک می کند که قبل از پخش سوال گزینه ها را به سرعت بخوانید و حتی در برخی شرایط ۲ تا گزینه را حذف کنید. بین هر دو سوال در این بخش چند ثانیه فاصله وجود دارد که در این مدت شما باید خانه مربوطه را در پاسخنامه پرکنید و خود را برای سوال بعدی حاضر کنید. برای آمادگی در این بخش آشنایی با جملات محاوره ای روزمره معروف بسیار مفید است که با گوش کردن مداوم به listeningهای آزمونهای قبلی میتوان تا حد ۷۰ % و یا بیشتر در این زمینه مسلط شد


 
مکالمات بلند
شامل ۳۰ سوال (یا بیشتر) می باشد که یک سری از سوالات ۲ نفر با هم در حدود ۱ دقیقه صحبت کرده و ۴ الی ۵ سوال مطرح می شود که در بخشی از سوالات هم یک نفر در همین حدود زمانی صحبت می کند و بعد همین تعداد سوال را باید شما جواب دهید. در ابتدای هر سه مرحله، حدود یک تا سه دقیقه زمان صرف پخش نمونه‌ای از آن بخش می‌شود که شما می‌توانید در این مدت گزینه‌های مربوط به سوالات را مرور کنید تا وقتی سوال پخش می‌شود سریعتر سوال را جواب دهید البته این کار قانونی نیست. ولی در ایران، کسی سر جلسه جلوی این کار را نمی گیرد.  برای مهارت در این بخش وقت خود را با گوش کردن به VOA، CNN و ماهواره و به ویژه فیلم دیدن تلف نکنید و فقط منابع سوالات تافل را مدام گوش کنید. تافل یک نوع کنکور است و کسانی که با تستهای آن بیشتر آشنا باشند، نمره بیشتری کسب می کند. به خصوص که این امتحان واقعا برای کسانی که پایه زبان خوبی ندارند خوب است. چرا که کسی که پایه زبان خوبی ندارد حتی اگر خیلی هم کار کند نمی تواند در مدت کوتاه نمره خیلی عالی از این امتحانات بگیرد ولی در این امتحان این کار شدنی است. در بخش مکالمات کوتاه، چند سوال که حدود ۵ تا ۷ سوال می باشد به عبارات idiomatic اختصاص پیدا می کند که حتما این عبارات را که در آخر کتابهای تافل وجود دارد حفظ کنید. اگر کسی بتواند در این بخش از ۵۰ سوال به ۴۲ سوال حداقل پاسخ دهد، گرفتن نمره‌ی بالای ۶۰۰ کار ساده‌ای خواهد بود.

 

بخش گرامر در آزمون TOEFL PBT

این بخش راحت ترین بخش تافل است که یکی از مهمترین علل راحت بودن تافل ورقه ای نیز همین است

شامل ۴۰ سوال با ۲۵ دقیقه زمان و دو بخش می باشد بخش اول شامل ۱۵ سوال ۴ گزینه ای می باشد که باید گزینه صحیح را انتخاب کنید.

بخش دوم شامل ۲۵ سوال است که در این سوالات در یک جمله، ۴ بخش آن با کشیدن خط در زیر آن مشخص شده است که باید گزینه ای که غلط است را انتخاب کنید. یعنی گزینه ای که باعث غلط بودن جمله شده را پیدا کرد که کمی دقت در این بخش لازم است. شما به راحتی می توانید با تمرین بر روی تستهای این بخش به ۳۸ سوال از ۴۰ سوال پاسخ داده و قبولی خود را در امتحان تضمین کنید. این اصلا به پایه زبان کسی بستگی ندارد و هر کسی به راحتی می تواند به این مهم دست پیدا کند.

 

بخش نوشتاری در آزمون TOEFL PBT

این قسمت حتی برای کسانی که زبان خوبی دارند هم می‌تواند مشکل باشد، چرا که کسی که در این بخش نمره خوبی می خواهد علاوه بر تسلط به زبان انگلیسی باید انشای خوبی نیز داشته باشد.

نمره این بخش از ۰ تا ۶ می باشد ولی این نمره در نمره‌ی کل امتحان محاسبه نمی شود.

بیشتر دانشگاه ها برای این بخش سقفی تعیین نمی کنند، ولی برخی ۴، ۵۴ و گاهی نیز ۵ را به عنوان حداقلِ قابل قبول تعیین می‌نمایند.

گرفتن نمره ۵۴ خوب و نسبتا ساده است ولی گرفتن نمره ۵ و ۵۵ کار چندان ساده ای نیست. برای کسانی که برای دکترا اقدام می کنند این بخش اهمیت بیشتری دارد چرا که اساتید ترجیح می دهند که با دانشجویانی کار کنند که علاوه بر مهارت مکالمه خوب، مهارت نوشتاری خوبی نیز برای نوشتن مقالات عملی داشته باشند.

کسانی که تعدادی مقاله به زبان انگلیسی دارند و نمره خوبی در این بخش کسب نمی‌کنند، ممکن است شک اساتید را برانگیزند و ممکن است اساتید تصور کنند که آنها ممکن است مقالاتشان را خودشان ننوشته باشند.

 

بخش گفتاری در آزمون TOEFL PBT

توصیه به کسانی که به نمره بخش گفتاری نیازی ندارند حتما در این امتحان شرکت کنید حتی اگر زبان خوبی دارید، چرا که گرفتن نمره ۶۵۰ از معادل ان در امتحانات دیگر راحت تر می باشد.  (فقط کسانی که زبان واقعا خوبی دارند و احساس می کنند که به راحتی می توانند از امتحانات دیگر نمره عالی بگیرند توصیه نمی شود).

این امتحان باهزینه ۱۵۰۰۰ تومان هرماه یکبار برگزار می‌شود و از طریق سایت سنجش می توانید برای آن ثبت نام کنید. معمولاً نمره‌ای که در امتحان تافل خواهید گرفت، ۲۰ تا ۴۰ نمره، از نمره‌ی این امتحان بیشتر خواهد بود.

این امتحان با امتحان تافل یکسان است:

 با این تفاوت ها بخش شنیداری آن بر خلاف تافل (نوشتاری، شنیداری، گرامر، خواندن) که در قسمت دوم امتحان می‌باشد در قسمت آخر می‌باشد و این بخش امتحان نیز از مشابه تافل آن سخت تراست، زیرا کیفیت پخش صدای آن چندان خوب نیست.
همچنین بخش نوشتاری آن سخت‌تر از تافل تصحیح می‌شود.
زمان بخش گرامر ۵ دقیقه از تافل بیشتر است.

از جمله مدارک معتبر برای تعیین سطح زبان انگلیسی متقاضیان تحصیل در دانشگاه های انگلیسی زبان سراسر دنیا، مدرک تافل است که چند سالی از برگزاری این آزمون به صورت اینترنتی می گذرد. در این مقاله نگاهی می اندازیم به الزامات و شرایط موفقیت در آزمون TOEFL iBT لطفا با ما همراه باشید.

معمولا دانشگاه های مطرح دنیا، از متقاضیانی که خواستار ارائه مدرک زبان تافل هستند، نمره ۷۹ تا ۹۰ را درخواست می کنند. هر اندازه این نمره به عدد ۱۲۰ نزدیک تر باشد،‌ شانس قبولی داوطلب افزایش خواهد یافت. بنابراین در اختیار داشتن چنین مدارک زبانی، اگر چه شرط کافی برای پذیرش تحصیلی نیست، اما شرط لازم برای ارسال مدارک است و بدون آن، مدارک متقاضی در فرآیند پذیرش بررسی نخواهد شد. یکی از دلایل علاقه متقاضیان به شرکت در آزمون تافل، برگزاری آن به روش کامپیوتری است که پرسش ها از مرکز بین المللی تافل ارسال و متقاضی می بایست بر اساس بخش های مختلف آزمون، در زمان مشخص، پاسخ ها را به صورت کامیپوتری وارد کند. یعنی همه ۴مهارت ، به صورت کامپیوتری ارائه می شود و بر خلاف آزمون آیلتس که کاغذی است، چیزی بر روی کاغذ ضبط و یادداشت نمی شود. آزمون TOEFL iBT همانند GRE برگزار می شود با این تفاوت که GRE بخش شنیداری و گفتاری ندارد.

آزمون تافل IBT شامل چهار بخش است و در حدود چهار ساعت طول می کشد.

تافل TOEFL Internet Based/iBT جدیدترین و به روزترین سیستم سنجش زبان انگلیسی است که توسط ETS انجام می شود. این آزمون استاندارد است و تقریبا در سراسر دنیا به عنوان آزمونی رسمی و شناخته شده معرفی می شود.

 

ویژگی های این آزمون تافل (iBT)در مقایسه با انواع دیگر در چیست؟

تافل

·        آزمون iBT شامل یک بخش جدید به نام Speaking است که جاوی تکالیف مستقل و تکالیف ترکیبی است.

·        دیگر بخش گرامر تافل به طور مستقل وجود ندارد. گرامر به طور غیر مستقیم و حین پاسخگویی به پرسش ها و تکالیف هر بخش از تافل ، سنجش می شود.

·        سخنرانیها و مکالمه ها در بخش Listening طولانی تر شده اند ، اما از سوی دیگر یادداشت نویسی مجاز است. در حقیقت یادداشت نویسی در کل مدت آزمون مجاز خواهد بود و به حافظه داوطلبان یاری خواهد رساند.

·        گفتار های بخش لیسنینگ طبیعی تر به نظر می رسند. در ضمن، پرسش های جدیدی وجود دارند که میزان درک داوطلب از نگرش، میزان اطمینان و هدفمندی گوینده را می سنجند.

·        بخش خواندن شامل پرسش های جدیدی است که از داوطلبان شرکت کننده در آزمون می خواهد به دسته بندی اطلاعات بپردازند، خلاصه ای از اطلاعات را در یک جدول بیاورند یا اینکه مطلبی را خلاصه کنند.

·        بخش Writing مستلزم تایپ کردن است. علاوه بر یک تکلیف مستقل ، یک تکلیف ترکیبی نیز در این بخش گنجانده شده است و از معیار های جدیدی برای ارزیابی و نمره دهی تافل استفاده می شود.

 

 

 

آزمون ماک TOEFL iBT چیست؟

،.

آزمون در یک روز و در ساعت مشخصی شروع می شود و از نظر زمانبندی مطابق با استاندارد های ETS است.

ترتیب امتحان گرفتن مهارت ها دقیقا بر اساس تست تافل اصلی است یعنی: Reading, Listening , Speaking, Writing

نرم افزار TOEFL iBT Mock Test دقیقا با همان رابط کاربری می باشد و شما همه جزییات آزمون اصلی را از نظر زمانبندی، سرعت تایپ، توضیحات و تجربه خواهید کرد.

در دو مهارت ابتدایی شما در همان روز آزمون نمره خود را دریافت خواهید کرد. ( مهارت های Listening , Reading )

برای مهارت Writing با استفاده از سیستم TOEFL Criterion Service امتحان شما تصحیح می شود. این سیستم دقیقا بر اساس استاندارد های ارائه شده ETS  نمره به شما ارائه می شود.

در بخش Speaking نیز با دقت بالا و معمولا توسط سه استاد به شما نمره ارائه می شود.

در تمامی آزمون ها از Headphone و میکروفون استفاده می شود.

برای بخش های Writing و speaking مدت زمانی که تا دادن کارنامه طول می کشد زمانی بین ۴۸ الی ۷۲ ساعت کاری خواهد بود.

 

نکات مهمی که باید درباره آزمون TOEFL iBT بدانید.

 

*در Listening  آزمون TOEFL ، نت برداری کردن در حد متوسط به شما پیشنهاد می شود. نوت برداری هم می تواند کمک کننده باشد هم آسیب رسان که این مطلب بستگی به رویکرد شما دارد. و علاوه بر این شما در حین امتحان باید به مدت زمانی که در اختیار دارید توجه کنید.این مطلب حائز اهمیت است که بدانید چه میزان نت برداری مناسب است و چه مقدار نت برداری کم است . می توانید phrase  هایی که ایده های ابتدایی را در یک مکالمه یا یک سخنرانی را بیان می کنند یادداشت کنید.سعی نکنید تمام جزئیات را بنویسید. همچنین سعی نکنید تمام لغاتی را که می شنوید دقیقاً یادداشت کنید .چنانچه تمام جزئیات را یادداشت بردارید،که  در واقع همان رویکرد سنگین در نت برداری می باشد ، شما خیلی مشغول کپی برداری تک تک کلمات می شوید که نمی توانید بر روی معنای صحیح آنچه بیان می شود تمرکز کنید .

 

*آزمون listening TOEFL شامل دوSPEAKER  خانم و آقا می باشد . بدین صورت که شما کاملا متوجه وضوح تفاوت میان دوSpeaker   بشنوید. از شما سوالات متداول در مکالمات روزمره پرسیده می شود. بنابراین نت برداری در  Listening  آزمون TOEFL می تواند کمک کننده می باشد و بیان می کند که کدام مطلب توسط آقا و کدام یک توسط خانم گفته می شود.

 

*در سخنرانی کلاسTOEFL  پروفسور اطلاعات اصلی را به طرقی که شبیه به passageهای Reading آزمون TOEFL می باشد قرار می دهد. دراینجا یک ایده اصلی وجود دارد که به پاراگراف هایی با جزئیات پشتیبانی کننده تقسیم شده است .همزمان که به lecture  گوش می دهید و نت بردارید ، تصور کنید که در حال خلاصه برداری یک passage  هستید.به topic های جملات گوش دهید ، به ایده های supporting، کلمات ارتباط دهنده و سایر عبارات مشخص و برجسته که ممکن است در یک متن آکادمیک هم ملاحظه کنید. به عبارت دیگر ، به این تمرین به مانند یک Reading نگاه داشته باشید.

 

*در آزمون TOEFL،  Listening در واقع یک discussion  بین یک استاد و چند دانشجو هست که پیرامون مسأله ای صحبت می کنند.این گفتگو شبیه به یک reading passageدر برخی موارد می باشد زیرا صحبت استاد بخش گسترده ای از audio track را در برمی گیرد. اما همچنان استاد صحبت ها و بحث های مطرح شده بین دانشجویان را مدیریت می کند. و این تداخلات شبیه به یک conversation  هستند. در TOEFL Listening discussions هر speaker  نقش متفاوتی ایفا می کند و گونه های متفاوتی از اطلاعات را پیشنهاد می دهد.زمانی که سوألات را دریافت می کنید ، آماده باشید که در رابطه با هر ایده ای کلمات مختص آن ایده را ازspeaker  شرکت کننده درDiscussion بشنوید.

 

 

آزمون تافل اینترنتی چگونه است؟

 

تافل iBT بر طبق جدول زمانی شامل تاریخ های متعدد، در شبکه ای از مراکز آزمون در سرتاسر جهان ارائه خواهد شد. بیشتر مناطق ، هر سال شاهد برگزاری ۳۰ تا ۴۰ آزمون خواهند بود. اتاقی که آزمون TOEFL iBT در آن برگزار می شود ، معمولا یک لابراتوار رایانه ای است. برای هر داوطلب یک صندلی در نظر گرفته خواهد شد. اگر با تاخیر به محل امتحان برسید، احتمالا از شرکت شما در آزمون ممانعت خواهد شد. برگزاری آزمون TOEFL iBT در حدود چهار ساعت طول می کشد. این زمان شامل مدت لازم برای ارائه دستورالعمل های آزمون و استراحت در بین بخش های لیسنینگ و اسپیکینگ است. این امتحان حدود ۲۰۰ تا ۲۵۰ دلار هزینه دارد. که ممکن است در کشور های مختلف متفاوت باشد. برای ثبت نام باید به کارت های پرداخت بین المللی همانند Master Card و یا Visa Card دارید و یا می توانید از ووچر های تافل استفاده کنید.

تافل CBP  چیست؟

Computer Based TOEFL/CBT در سال 98 به بسیاری از نقاط جهان معرفی شد. این آزمون ETS تلاشی برای استفاده از تکنولوژی و کامپیوتر در بخش آزمونهای زبان انگلیسی بوده است. در حال حاضر این آزمون کاربرد چندانی ندارد و خیلی به روز نیست. این آزمون از سه بخش Listening,Writing,Reading تشکیل شده است.

 

نمره بندی تافل CBT

 

این آزمون از سه بخش تشکیل شده بود : بخش Listening ، بخش Structure/Writing ، بخش Reading

Listening  : 30 نمره

Structure/ Writing : 30 نمره

Reading : 30 نمره

نمره کل  : ۳۰۰

 

در آن زمان شاید دانش افراد از کامپیوتر در سطح امروز نبود و افراد باید مطمئن می شدند که می توانند از سیستم کامپیوتری استفاده کنند. برای این کار سازمان ETS یک فعالیت بسیار خوب و پسندیده کرد. هر کسی که در آزمون ثبت نام می کرد به صورت رایگان بسته ای آموزشی تافل را دریافت می کرد که POWERPREP نام داشت. این بسته شامل نرم افزار های مرتبط بود و ۲ مجموعه نمونه آزمون تافل CBT را به صورت رایگان در اختیار داوطلبین قرار می داد.

 

معادل سازی نمرات تافل و آیلتس

سه شنبه, ۲۰ فروردين ۱۳۹۸، ۱۱:۳۶ ق.ظ

 

 

معادل سازی نمره آیلتس و تافل

 

اگر بخواهیم آزمون آیلتس و تافل را از نظر سطح مقایسه کنیم، میتوان گفت که آزمون تافل PBT آسان تر از دیگر آزمون‌ها است، این در حالی است که بر اساس نظر بسیاری از داوطلبان، آزمون تافل IBT دشوارتر از آزمون آیلتس آکادمیک می‌باشد. در واقع علت این سختی در اضافه شدن آزمون Speaking است که در نوع PBT آزمون تافل وجود ندارد.

توجه به این موضوع ضروری است که مدرک آیلتس جهت اخذ مهاجرت و ویزای کار بسیار شناخته شده‌تر از مدرک تافل می‌باشد و واقعیت این است که مدرک تافل جایگزین مناسبی برای امور مهاجرتی داوطلبان نیست.

 

در جدول زیرمیتوانید حدود نمره آیلتس و تافل را با هم مقایسه نمایید:

 

نمره تافل و آیلتس

تفاوتهای آزمون آیلتس و تافل

زمان آزمون آیلتس در حدود ۲ ساعت و ۴۰ دقیقه است در حالی که زمان آزمون تافل حدود ۴ ساعت می‌باشد!

از لحاظ نوع برگزاری، آزمون تافل صرفاً به صورت کامپیوتری برگزار می‌گردد در حالیکه آزمون آیلتس در سطح جهان هم به صورت کامپیوتری و هم به صورت کاغذی برگزار می‌شود.

 

اگر مایل هستید در مورد مقایسه  آزمون تافل (TOEFL) با آزمون آیلتس (IELTS) بیشتر بدانید، با کارشناسان موسسه بهکلام تماس بگیرید.

 

اصول و روش ترجمه متن های انگلیسی

يكشنبه, ۱۸ فروردين ۱۳۹۸، ۱۱:۱۴ ق.ظ

در اولین گام ترجمه شما بعنوان یک مترجم ابتدا باید تشخیص دهید که مقاله ی پیش رو مربوط به چه رشته یا تخصصی میباشد. سپس با پیدا کردن منابع مربوط به آن رشته کار ترجمه را آغاز نمائید. سه عنصراصلی فاعل، فعل و مفعول را از هم  جدا کنید و سپس با مراجعه به فرهنگ لغات، برای هر یک از کلمات، برابر و معادل دقیق فارسی و متداول را پیدا کنید. جهت ترجمه به هر دو منبع انگلیسی و فارسی نیاز خواهید داشت. در نهایت، با توجه به تقدم و تاخر کلمات، ترجمه ی آنرا بازنویسی کرد. در صورتی که شما تسلط نسبی به زبان انگلیسی دارید و حدودا به 70 درصد به لغات تخصصی رشته خود آشنایی دارید می‌توانید با جمله بندی روان، حفظ ساختار گرامری از اصول اساسی ترجمه برخوردار شوید.

 

انواع ترجمه

ترجمه تحت‌اللفظی: ترجمه متن کلمه به کلمه و بدون توجه به ترکیب کلمات و قرار دادن آنها در جایگاه مناسبشان با توجه به زبان مقصد.

ترجمه آزاد (مفهومی): این نوع ترجمه به گونه‌ای است که مترجم، خود را در بند و اسیر عبارات نمی‌سازد و به دلخواه خود و متناسب با وضعیت دست به تغییراتی می‌زند.

ترجمه معنوی: که بهترین نوع ترجمه است. گاهی ترجمه علاوه بر اینکه مطابق با متن می‌باشد، با توجه به زبان مقصد و نحوه ترکیب کلمات در آن زبان انجام می‌شود.  

ترجمه داستانی یا روایتی: گاهی ممکن است مترجم، مفهوم و ریشه متن را گرفته و آن را به شکل داستان بیان کند.

 

مراحل مختلف ترجمه

1-    در این مرحله آشنایی کامل با رشته و مفهوم ترجمه تخصصی متون بسیار اهمیت دارد. فرض کنیم مقاله شما در خصوص دندانپزشکی است. بنابراین چند وبسایت مربوط به آموزشها و اصطلاحات دندان پزشکی را دم دست داشته باشید. برای ترجمه واژگان تخصصی به آن نیاز خواهید داشت .

 

2-    چه در فارسی چه در انگلیسی و یا هر زبان دیگری ما در متن ها با تعدادی اصطلاح و کنایات برخورد خواهیم کرد . مجموعه تکنیکهای ترجمه صحیح به شما میگوید هر چیزی را که میبنیید نیاز نیست حتماً آنرا عیناً به فارسی برگردانید.

 

3-    از جمله تکنیکهای ترجمه سعی در رساندن اصل مطلب است. گاهی جملات انگلیسی را اگر بخواهیم کلمه به کلمه معنی کنیم ممکن است بجای رساندن مفهوم جمله ، بیشتر باعث سردرگمی خواننده شویم. بنابراین بدون آنکه آسیبی به مفهوم اصلی جمله برسانید، سعی کنید جمله را کوتاهتر و مفیدتر ترجمه نمایید. به گونه ای که خواننده به راحتی متوجه منظور آن گردد.

 

آمریکایی یا بریتیش

شنبه, ۱۷ فروردين ۱۳۹۸، ۰۹:۵۰ ق.ظ

آمریکایی یا بریتیش


همانطور که می دانید شکل نوشتن لغات (املای لغات ) در آزمون آیلتس بسیار مهم است . به عنوان مثال شکل نوشتن کلمه center  امریکن و شکل نوشتن کلمه centre  بریتانیایی است .

در ریدینگ بهترین کار این است که عین کلمه از متن انتخاب شود و در پاسخنامه وارد شود. اما حتی اگر به عنوان مثال کلمه centre در متن با املای بریتانیایی نوشته شده باشد و شما بر حسب عادت در پاسخنامه center یعنی املای درست آمریکایی را وارد نمائید، امتیاز سوال را کسب می‌کنید.

در رایتینگ بهتر است اگر یک کلمه را یک‌بار با املای بریتانیایی یا آمریکایی وارد نمودید، تا پایان متن همان اسپلینگ را به کار ببرید. نوشتن center در یک جمله و centre در جمله ی بعد در یک متن توصیه نمی‌شود.اما نوشتن امریکایی یا بریتانیایی در اسپیکینگ لهجه نمره‌ی خاصی ندارد.

توجه کنید که در آزمون آیلتس لهجه بریتانیایی با لهجه آمریکایی هیچ فرقی ندارد. پس انرژی خود را برای صحیح و درست صحبت کردن صرف کنید، لهجه بریتانیایی هیچ نمره‌ی اضافه ای ندارد. اما درست این است که حتی الامکان به یک لهجه صحبت کنید. ترکیب‌کردن لهجه‌های مختلف ممکن است فهمیدن برخی کلمات شما را برای اگزمینر دشوار کند.

در پاسخ به سوال املای بریتانیایی یا آمریکایی باید گفت که هیچ کدام برتری نسبت به دیگری ندارد و در مواردی که لغتی به دو شکل آمریکایی و بریتانیایی قابل نوشتن است، هر دو را می توانید بنویسید و هیچ نمره ای از شما کسر نخواهد شد. از ابتدای آزمون تا انتهای آزمون با یک روش پیش بروید.