موسسه پارسیان بهکلام

تدریس خصوصی آیلتس|تدریس خصوصی تافل|تدریس خصوصی مکالمه زبان انگلیسی

موسسه پارسیان بهکلام

تدریس خصوصی آیلتس|تدریس خصوصی تافل|تدریس خصوصی مکالمه زبان انگلیسی

موسسه بین المللی پارسیان به کلام با هدف ارائه خدمات متمایز در صنعت آموزش زبان در همه سطوح از پایه تا آزمون های بین المللی، همراه شما زبان آموزان خواهد بود.

درک مطلب زبان انگلیسی با چند نکته کاربردی

يكشنبه, ۲۵ آبان ۱۳۹۹، ۱۰:۴۱ ق.ظ

درک مطلب زبان انگلیسی

یکی از مهارت های زبان انگلیسی مهارت خواندن است که تقویت این مهارت در درک مطلب زبان انگلیسی میتواند بسیار برای شما مفید باشد، همچنین این مهارت در آزمون های مهم زبان همچون آیلتس و تافل بسیار مهم و دارای اهمیت است.

درک مطلب چیست؟

ممکن است همه بتوانند یک مطلب را بخوانند اما تعداد کمی هستند که بتوانند مطلب را درک کنند.خواندن یک مهارت است اما درک مطلب (Reading Comprehension) به شما کمک میکند موضوع و مفهوم اصلی یک متن را بخوبی متوجه شوید.

برای اینکه شما مفهوم یک متن را بخوبی متوجه شوید باید معنی لغات آن را بدانید اما درک مطلب فقط به این موضوع خلاصه نمیشود و نکات دیگری نیز دارد.

نکات لازم برای تقویت درک مطلب زبان انگلیسی

منظور از درک مطلب چیست

  • حتما خودکار دستتان باشد

شاید برایتان عجیب باشد اما تکنیک خودکار دست رفتن روند درک شما از مطلب را سریعتر میکند،بسیاری از افراد هستند که هنگام مطالعه یک خودکار در دست دارنند و به دور مطالب و موضوعات مهم خط میکشند و یا علامت میزنند این کار روند مطالعه آن ها را سریعتر میکند.همچنین برای اینکه بتوانید به خوبی با نویسنده متن ارتباط بگیرید این کار لازم است.این نکته نیز از بنجامین فرانکلین نقل شده است:  “.Never read a book without a pen in your hand

  • پاراگراف ها را تا انتها بخوانید

با مطالعه پارگراف تا اخر شما معنی آن را بهتر درک میکنید همچنین پس از تمام شدن پاراگرافتان چند دقیقه صبر کنید و درباره پاراگراف که مطالعه کردید فکر کنید و مفهومی که از آن برداشت کردید را در ذهنتان مرور کنید.

بیشتر بخوانید: ۵ نکته طلایی READING آزمون آیلتس آکادمیک

  • مفهوم متن را به فرد دیگری توضیح دهید

یکی از موثر ترین روش ها برای یادگیری و درک مطلب آموزش دادن است.اگر میخواهید متنی که مطالعه کردید را بخوبی متوجه شوید آن را به شخص دیگری توضیح دهید با این کار علاوه براینکه اعتماد به نفستان بالا میرود باعث میشود به مطلب مورد نظر نیز تسلط کافی پیدا کنید.

  • با صدای بلند بخوانید

مطالعه با صدای بلند باعث میشود سرعت شما کمتر شود بنابراین باعث میشود به مفهوم جمله فکر کنید علاوه براین شما با این کار هم متن را میخوانید و هم میشنوید و روند یادگیری شما سریعتر میشود.البته این نکته را در نظر داشته باشید که شما در آزمون اجازه بلند خوانی را ندارید و تنها باید در ذهنتان و با تاکید مطالعه کنید.

  • به حروف ربط در جمله دقت کنید

بسیاری از اساتید برتر تاکید میکنند که در هنگام مطالعه به حروف مانند “Therefore”، “As a result” یا “To conclude” توجه داشته باشید، زیرا در سوالات آزمون های زبان برداشت های متفاوتی از این جملات میشود و نتجه گیری کلی از این عبارات میشود.

امیدواریم که توانسته باشیم در این زمینه به شما کمک کنیم اگر شما هم راه حلی دارید خوشحال میشویم با ما در میان بگذارید.

برای شرکت در کلاس های تدریس خصوصی مکالمه جهت تقویت مکالمه خود میتوانید با شماره های زیر تماس بگیرید.

تلفن تماس: 09393788510 و 021-26421380 

  • گروه آموزشی بهکلام

درک مطلب زبان انگلیسی

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی