موسسه پارسیان بهکلام

تدریس خصوصی آیلتس|تدریس خصوصی تافل|تدریس خصوصی مکالمه زبان انگلیسی

موسسه پارسیان بهکلام

تدریس خصوصی آیلتس|تدریس خصوصی تافل|تدریس خصوصی مکالمه زبان انگلیسی

موسسه بین المللی پارسیان به کلام با هدف ارائه خدمات متمایز در صنعت آموزش زبان در همه سطوح از پایه تا آزمون های بین المللی، همراه شما زبان آموزان خواهد بود.

نکات طلایی برای بالا بردن سرعت ریدینگ

يكشنبه, ۹ آذر ۱۳۹۹، ۱۰:۱۹ ق.ظ

یکی از دغدغه های اصلی  تمامی متقاضیان زبان انگلیسی به خصوص زبان آموزان آزمون آیلتس تند خوانی متون می باشد. امروزه آزمون آیلتس متقاضیان زیادی را به همراه خود دارد. برای موفقیت در این آزمون متقاضیان نیازمند روزها تلاش میباشند تا بتوانند آمادگی لازم را بدست آورند. راهکارها و تکنیک هایی برای بالا بردن سرعت ریدینگ وجود دارند که به شما کمک خواهد کرد تا زمان را مدیریت کنید. تا انتهای این مطلب همراه ما باشید.

6 راه برای افزایش سرعت ریدینگ

  • دایره لغات خود را افزایش دهید.

یکی از دلایلی که باعث میشود سرعت خواندن شما کاهش پیدا کند موجه شدن با لغاتی است که معنی ان را نمیدانید برای بالا بردن دامنه واژگان، بیشتر مطالعه کنید و اگر معنی کلمه ای را نمی دانید، در دیکشنری چک کنید. اگر متون تخصصی (مثل پزشکی) مطالعه میکنید. بهتر است از قبل با اصطلاحات مربوط به آن زمینه، آشنایی داشته باشید. هم چنین خواندن وسیع متون روی زمینه ها و موضوعات مورد علاقه، باعث می شود که دایره واژگان خوبی را داشته باشد.

شما میتوانید از جعبه لایتنر برای این کار استفاده کنید.

  • مطالعه موضوعات متفاوت

شاید خواندن یک مقاله غیر تخیلی نسبت به خواندن چند صفحه کتاب جناحی زمان بیشتری ببرد. اگر می خواهید میزان پیشرفت خود را ارزیابی کنید هر بار که برای بالا بردن سرعت خود تمرین کرده و حتما یک نوع متن را مطالعه کنید.

  • مجموعه کلمات را بخوانید.

کلمات را تک به تک نخوانید و آنها را در یک مجموعه بخوانید که سرعت خواندنتان بالا تر رود. در ابتدا سعی کنید با یک نگاه 3 کلمه را همزمان بخوانید. نگران نباشید حتی با این روش خواندن هم شما می‌توانید متن را درک کنید و نکته مهم در این است که زمان بسیار کمتری هم صرف میکنید. مرحله بعد این است که یک مداد بردارید و دو خط عمودی موازی با هم بکشید و متن را به 3 قسمت تقسیم کنید. از قسمت بالای سمت چپ شروع کنید و مابقی قسمت‌ها را با دست بپوشانید. روی خواندن همان بخش تمرکز کنید کلمات را به هم بچسبانید و تا انتهای صفحه همین کار را ادامه دهید. با انجام این کار سرعت خواندن شما بسیار افزایش میابد.

  • به صدای درونیتان گوش نکنید.

​​​​​​​​​​​​​​

​​​​​​​یکی از اشتباهات رایجی که زبان آموزان در هنگام مطالعه متون انجام می‌دهند این است که به صدای درونی شان گوش می‌ کنند و این صدا به طور مداوم و مستمر در مغزشان مشغول صحبت کردن میباشد و این بزرگترین مانع بر سر راه افزایش سرعت Reading است.

  • ازتکنیک skimming استفاده کنید.

​​​​​​​مهارت Skimming مانند تماشای تبلیغ یک فیلم میباشد. با دیدن تبلیغ یک فیلم می توان به کلیات و موضوع فیلم پی برد هر چند از جزییات آن اطلاعی نداشته باشید. با استفاده از این تکنیک می توانید به کلیات موضوع یک متن پی برده و نیازی به پرداختن جزئیات آن ندارید.

  • استفاده از تایمر

​​​​​​​

​​​​​​​یکی از ابزار‌هایی که به کمک آن می‌توانید سرعت ریدینگ ‌تان را افزایش دهید استفاده از تایمر میباشد. استفاده از زمان‌سنج شما را در مسابقه با خودتان قرار می‌دهد و ناخود آگاه سعی می‌کنید هر بار سریعتر از بار قبل بخوانید و رکورد خود را بزنید.

امیدواریم که این مقاله مفید بوده باشد.اگر شماهم نظری دارید خوشحال میشویم با ما در میان بگذارید.

  • گروه آموزشی بهکلام

بالا بردن سرعت ریدینگ

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی