موسسه پارسیان بهکلام

تدریس خصوصی آیلتس|تدریس خصوصی تافل|تدریس خصوصی مکالمه زبان انگلیسی

موسسه پارسیان بهکلام

تدریس خصوصی آیلتس|تدریس خصوصی تافل|تدریس خصوصی مکالمه زبان انگلیسی

موسسه بین المللی پارسیان به کلام با هدف ارائه خدمات متمایز در صنعت آموزش زبان در همه سطوح از پایه تا آزمون های بین المللی، همراه شما زبان آموزان خواهد بود.

۱۱ مطلب در شهریور ۱۳۹۸ ثبت شده است

بخش اسپیکینگ آیلتس

يكشنبه, ۳۱ شهریور ۱۳۹۸، ۱۰:۰۳ ق.ظ

 

اسپیکینگ آیلتس

بخش اسپیکینگ آیلتس یکی از مهمترین بخشهای آزمون آیلتس است .

بخش اسپیکینگ که در واقع یک مصاحبه‌ی رودرو بین ممتحن و آزمون‌دهنده است، بین ۱۱ تا ۱۴ دقیقه طول می‌کشد. این مصاحبه ضبط نیز می‌شود. ۳ بخش کلی در این مصاحبه وجود دارد که هر کدام الگوی خاصی را دنبال می‌کند و به منظور سنجش توانایی گفتاری داوطلبان به روش‌های مختلف طراحی شده‌اند.

در کل، در نظر داشته باشید که هیچ گونه میان بر و تکنیک خاصی در موفقیت در اسپیکینگ آیلتس وجود ندارد و هرچه هست توانایی شما در ارتباط برقرار کردن است و هدف ما در مطالبی که در ادامه می آیند تقویت مهارت گفتاری شما اما در چهارچوب آیلتس می باشد. این درحالی است که گرفتن نمره ای مناسب بجز داشتن تسلط و مهارت در اسپیکینگ نیست.

در بخش اول، مصاحبه کننده/ممتحن خود را معرفی می‌کند و سپس اطلاعات شخصی آزمون‌دهنده را چک می‌کند و از  او سؤال‌های کلی در مورد موضوعات آشنایی چون خانواده، محل زندگی، کار، تحصیل، علایق و غیره می‌پرسد. این بخش بین ۴ تا ۵ دقیقه طول می‌کشد.

 

در بخش دوم، به آزمون‌دهنده یک موضوع که روی یک کارت نوشته شده است و یک دقیقه زمان برای آمادگی داده می‌شود و سپس از او خواسته می‌شود تا به مدت ۱ تا ۲ دقیقه در مورد آن صحبت کند. در کنار موضوع نوشته شده، این که چه ابعادی و نکاتی باید در موقع صحبت کردن بیان شود نیز ذکر شده است. هم‌چنین به آزمون‌دهندگان یک مداد و یک تکه کاغذ نیز داده می‌شود تا در صورت نیاز در یک دقیقه زمان آمادگی نوت بردارند. بعد از اتمام ۲ دقیقه زمان، ممتحن، آزمون‌دهنده را متوقف می‌کند و یکی دو سؤال در مورد همان موضوع می‌پرسد. با احتساب زمان آمادگی، این بخش بین ۳ تا ۴ دقیقه طول می‌کشد.

 

و در نهایت بخش سوم نیز، در واقع ادامه‌ی بخش دوم است چرا که ممتحن سؤالات دیگری در رابطه با موضوع بخش دوم می‌پرسد مانند درخواست توضیح و ارائه‌ی دلیل و در واقع، این بخش یک نوع بحث در رابطه با موارد مطرح شده در بخش دوم است. بخش سوم نیز بین ۴ تا ۵ دقیقه طول می‌کشد.

 

 در اسپیکینگ معیارهای زیر در نظر گرفته می‌شوند:

Fluency and Coherence

  • سلیس و روان بودن و انسجام بین بخش‌های مختلف گفتار از مواردی است که در تصحیح به آن توجه می‌شود؛ این‌که تا چه حد داوطلب قادر به بیان نظرات خود در سرعتی معمول و بدون مکث زیاد است از اهمیت برخوردار است. هم‌چنین مرتبط کردن بخش‌های گفتاری با استفاده از کلمات ربط و غیره نیز نشان از انسجام گفتار است.

 

 

 

Lexical Resource

  • دامنه و تنوع لغات مورد استفاده در گفتار، دیگر معیار تصحیح اسپیکینگ است؛ برای مثال، این که افراد لغات را تا چه حد درست و با استفاده از کالوکیشن‌های مناسب به کار می‌برند و این که در صورتی که لغتی را بلد نیستند تا چه حد می‌توانند از موارد جایگزین استفاده کنند، مورد توجه قرار می گیرد.

Grammatical Range and Accuracy

  • ساختارهای گرامری صحیح و متنوع نیز از معیارهای تصحیح اسپیکینگ است. داوطلبان باید در کاربرد درست ساختارها دقت کافی را به عمل بیاورند.

 

Pronunciation

  • بخش آخر مربوط به تلفظ درست و واضح کلمات و به گونه‌ای است که در فهم گفتار خللی وارد نکند. باید توجه داشت منظور از تلفظ درست و واضح به هیچ وجه داشتن تلفظی مانند تلفظظ یک فرد انگلیسی زبان نیست. در واقع، معیار تلفظ قابل فهم بودن، روشن و واضح بودن و درست بودن آن است.

 

 

و در آخر چند نکته مهم :

 

  • برنامه دقیقی برای مطالعه خود داشته باشید.
  • ایرادات خود را بشناسید و آنها را رفع کنید.
  • از بخش های Listening  و Reading برای پاسخ به سوالات Speaking کمک بگیرید.
  • زمانبندی دقیق کنید.
  • از ساختار های گرامری متنوع و صحیح استفاده کنید.
  • پاسخ های طولانی تری را تمرین کنید.

 

 

 


 

انواع حروف ربط

شنبه, ۳۰ شهریور ۱۳۹۸، ۱۲:۲۹ ب.ظ

انواع حروف ربط

بیشتر افراد هنگام شنیدن نام حروف ربط اولین چیزی که به ذهنشان می‌آید حروف ربط هم پایه است. در زبان انگلیسی هفت حرف ربط هم پایه (for, and, nor, but,or, yet, so) وجود دارد. برای این که حروف ربط هم پایه را یاد بگیرید.

با هم انواع حروف ربط را با مثال بررسی می کنیم :

F = for

A = and

N = nor

B =but

O = or

Y = yet

S = so

حروف ربط هم پایه (Coordinating Conjunctions) کلمات، عبارات و جمله واره های مستقل را که ساختار موازی (همسان) دارند، بهم وصل می‌کنند. جمله واره مستقل یا اصلی، جمله‌واره‌ای است که به تنهایی می‌تواند یک جمله باشد و نیازی به اطلاعات اضافی ندارد. جمله واره وابسته، جمله‌واره‌ای است که اطلاعات اضافی به جملهواره مستقل اضافه می‌کند و به تنهایی نمی‌تواند یک جمله باشد. در واقع معنی و مفهوم آن وابسته به جمله واره مستقل است.

مثال:

Sara, Majid and Sepideh are here.

سارا ، مجید و سپیده اینجا هستند.

This is an expensive but safe car.

این یک ماشین گران ولی ایمنی است.

Learning how to speak english is interesting, but at first it’s a little hard.

یاد گرفتن انگلیسی صحبت کردن جالبه ولی در ابتدا یه کم سخته.

 

حروف ربط جفتی یا زوجی

یک جفت حرف ربط هستند که کلمات، عبارات و جمله واره‌ها را بهم وصل می‌کنند. عناصری که توسط حروف ربط جفتی بهم وصل می‌شوند به لحاظ گرامری باید دارای ساختار موازی (همسان) باشند.

as … as
as many … as
both … and
either … or
If … then
neither … nor
no sooner … than
not … but
not only … but also
rather … than
scarcely … when
such … that
What with … and
whether … or

Either you tell him, or I will have to tell him.

یا تو خودت به او می‌گویی، یا اینکه من مجبور می‌شوم به او بگویم.

Not only they taught good courses but also their prices were reasonable.

آن‌ها نه تنها دوره‌های خوبی تدریس می‌کردند بلکه قیمتشان هم معقول بود.

Whether they let us in or they don’t, we should go inside

چه آن‌ها اجازه بدهند که داخل شویم و چه اجازه ندهند، ما باید وارد شویم.

Neither Sara nor the sisters understood why their parents said no.

نه سارا و نه خواهران نفهمیدند چرا والدینشان گفتند نه.  

I see you’re in the mood not for dessert but appetizer.

من متوجه شدم شما برای دسر سرحال نیستید اما برای پیش غذا هستید.

حروف ربط غیر هم‌پایه یا (subordinate )

برخی از این حروف ربط غیر هم‌پایه عبارت هستند از: after و although و as و as if و because و before و if و since و so that و than و unless و until و when و where و while.

I will come back tomorrow, if it’s OK

من فردا برمی‌گردم، اگر اشکالی ندارد.

We worked hard, while the boss was resting.

ما به سختی کار کردیم، در حالی که رئیس در حال استراحت بود.

They brought in some chairs, so that the elderly can sit.

آن‌ها چند صندلی آوردند تا کهنسالان بتوانند بنشیند.  

 

 

modal verbs چیست ؟

چهارشنبه, ۲۷ شهریور ۱۳۹۸، ۰۹:۳۳ ق.ظ

modal verbs

Modal Verbs

افعال مدال (modal verbs)، شامل افعال can, could, may, might, must, need not, shall/will, should/ought to می شوند. این افعال توانایی، اجازه، امکان انجام و را در جمله نشان می دهند. شکل افعال مدال با توجه به زمان جمله تغییر می کند در نتیجه باید در زمان استفاده از آنها به زمان جمله توجه کرد.

 

ساختار گرامری

در گرامر زبان انگلیسی برای بیان اجبار Obligation عمدتا از این افعال استفاده می شود.

Should

Must

Had better

Need

Ought to

Have/has to

Be supposed to

افعال مدال در زبان انگلیسی قابلیت اضافه کردن وند هایی مانند ‘s’ , ‘ed’ , ‘ing’  و غیره را ندارند .

Should

برای بیان اجبار باید از should  استفاده کنیم. اجبار در must  از اجبار should کمتر است. برای اجبار قوی از must  استفاده می کنیم.

You shoud  eat less than now .

به این معنی است که باید کمتر غذا بخوری . (یعنی الزام وجود ندارد)

 

You should quit smoking .

یعنی نباید سیگار بکشی . (باز هم اجبار نداریم.)

 

 

Must

در مقایسه should  و Must  دقت کنید که اصلا اجباری در Should  وجود ندارد ولی در Must  حتما اجباری از بیرون وجود دارد ( یعنی شما مجبور به انجام آن کار هستید.)

He must do what he is told.

او باید چیزی که به او گفته شده را انجام دهد.

You must sent this e-mail to the bank.

حتما باید این ایمیل را به بانک بفرستی. ( در اینجا گوینده طرف مقابل را مجبور به فرستادن ایمیل می کند.)

برای منفی کردن یا سوالی کردن جملاتی که فعل مدال دارند نباید به آنها فعل کمکی اضافه کرد.

Ali  need not worry about his future.

ماکس نیازی نیست در مورد آینده نگران باشد.

Ali must not touch any dangerous equipment

ماکس نباید هیچ تجهیز خطرناکی را لمس کند.

*نکته: زمانی که سوال می کنیم یا درخواستی داریم معمولا میتوانیم بین دو شکل از فعل مدال انتخاب کنیم. یکی از شکل ها از دیگری محترمانه تر است اما هر دو دقیقا یک معنا را دارند.

Can  / can you carry my bag?

Could / could you carry my bag?

Can  / Can we come in?

May/might  /  May/might we come in?

Shall /  Shall he pick the car up tomorrow?

Should /  Should he pick the car up tomorrow?

Will /  Will the car be ready tomorrow?

Would /  Would the car be ready tomorrow?

 

Ought to

فعل Ought to  به نسبت فعل هایی که در بالا توضیح دادیم رسمی تر است. پس به یاد داشته باشید که در محیط های دوستانه از این فعل استفاده نکنید.

You ought to study more!

 باید مطالعه بیشتری داشته باشی.

You ought to be at working now!

تو الان باید سر کارت باشی.

 

Had better

هرگاه بخواهیم کسی را راهنمایی یا نصیحت کنیم از فعل Had better استفاده می کنیم.

You get fat, you had better exercise more!

چاق شدی، بهتره بیشتر ورزش کنی.

The street is full of car. You had better walk.

خیابان پر از ماشین است. بهتره پیاده بری.

همانطور که می بینید گوینده فقط نظر خود را منقل کرده است.

 

Be suppose to

این فعل را زمانی استفاده می کنیم که بخواهیم درباره را و روش بهتر یا منطقی استفاده کنیم. و یا در مواقعی که قرار بوده یا هست که کاری انجام شود.

How I am suppose to cook  this pasta?

 این پاستا را چطور می تونم بپزم؟

 It’s 10:30 .  You were suppose to be here at 9:00.

ساعت 10:30 شده. قرار بوده ساعت 9 اینجا باشی.

 

فعل Have to  

این فعل نیز مانند must  برای اجبار قوی بکار می رود.

در بسیاری از موارد کاربرد must مانند Have to  است.

 

تفاوت Have to   با Must

تفاوت این دو فعل بستگی به نوع اجبار دارد. معمولا اگر اجبار از طرف خود گوینده جمله باشد یعنی خود احساس کند که لازم است کاری را انجام دهد آنگاه از must  استفاده می شود. در واقع به عبارت دیگر به هنگام استفاده از must ، گوینده احساس خودش را بیان می کند ولی به هنگام استفاده از have to یک واقعیت بیرونی را بیان می کند.

I must lose some weight. I’m getting fat.

باید کمی وزن کم کنم، دارم چاق میشم.

I have to work late tomorrow.

فردا باید اضافه کاری کنم. (گوینده واقعیت را بیان می کند.)

I have to work early tomorrow.

فردا باید زود سرکار بروم.( اجبار را بیان می کند.)

افزایش درک مطلب در زبان آموزان

دوشنبه, ۲۵ شهریور ۱۳۹۸، ۱۰:۴۷ ق.ظ

 

افزایش درک مطلب در زبان آموزان

خواندن را با نوشتن، گوش دادن و یا صحبت کردن ترکیب کنید .

خواندن مؤثر به تنهایی اتفاق نمی‌افتد. این مهارت از فرایندهای تفکری زبان آموزان استفاده می‌کند و به بهترین شکل ممکن با بقیه مهارت‌ها ترکیب می‌شود.

برای مثال، می‌توانید از دانش آموزان سطح متوسط و پیشرفته بخواهید تا به موسیقی بدون کلام که مربوط به یک متن است، گوش دهند (به عنوان مثال، موسیقی فیلم در مورد زندگینامه یا یک رویداد تاریخی). هنگام گوش دادن به این موسیقی، دانش آموزان از تصورات خود و تکنیک‌های حدس زدن، استفاده می‌کنند.

سپس شما به آن‌ها برخی از کلمات تصادفی یا عنوان متن را نشان می‌دهید. به این ترتیب آن‌ها به تدریج با واژگان جدید، مفاهیم متن و یا طرح موجود در یک داستان طولانی‌تر‌ آشنا می‌شوند.

همچنین فعالیت‌های پس از خواندن می‌تواند شامل نقش بازی کردن، بحث و یا مناظره باشد. نوشتن یک داستان خنده‌دار جایگزین بر اساس متن و یا نقد کتاب در گروه‌ها، این موضوع را جالب‌تر می‌کند و مهارت خواندن را از بقیه مهارت‌ها جدا نمی‌کند!

در کل، تکنیک‌های حدس زدن، پیش‌بینی، سطحی خواندن متن، خواندن به صورت جزئی و خواندن برای اطلاعات دقیق یا خاص می‌توانند با فعالیت‌های محرک پیش از خواندن ترکیب شوند. مهارت‌های خواندن را می‌توان به مهارت‌های زبانی دیگر با استفاده از فعالیت‌های در حین خواندن و یا فعالیت‌های بعد از خواندن، ترکیب کرد.

ترویج مطالعه گسترده

اجازه بدهید قبل از ادامه دادن، یک موضوع را بررسی کنیم. مطالعه گسترده (Extensive Reading) به فرآیندی لذت‌بخش و طولانی مرتبط است که به آهستگی توسط خود دانش آموزان، اغلب در خانه و یا در زمان آزاد آن‌ها انجام می‌شود. خواندن فشرده (Intensive Reading) با آسودگی کمتر و معمولاً با کمک یک معلم انجام می‌شود.

باید به خاطر داشته باشید که خواندن گسترده خوشایند است و به برنامه‌ریزی خوب از سوی شما نیاز دارد. شما نمی‌توانید به سادگی از آن‌ها بخواهید، به تنهایی کتاب بخوانند و از آن لذت ببرند.

چه نوع منابع، مواد و ایده‌هایی برای ترویج مطالعه گسترده مورد استفاده قرار می‌گیرند؟ اول، انواع کتاب‌های درجه‌بندی‌شده (مناسب سن و سطح زبان‌آموز) همان چیزی هستند که شما باید با آن شروع کنید. اگر کتابخانه مدرسه شامل چنین کتاب‌هایی است، خوش‌شانس هستید. در غیر این صورت، شما باید تصمیم بگیرید که چگونه دانش آموزان می‌توانند آن‌ها را به دست آورند.

از دانش آموزان بخواهید که با توجه به عنوان کتاب خاصی که انتخاب کرده‌اند، انجمن‌های کوچک کتاب را تشکیل دهند. بسته به نوع کتابی که هر گروه برای مطالعه و تحقیق انتخاب کرده ‌است، فعالیت‌ها می‌توانند متفاوت باشند. به طور کلی، شما باید تا حد امکان خلاق باشید!

ایجاد آمادگی مهارت‌های خواندن برای امتحانات زبان

بسته به اینکه دانش آموزان در حال آمادگی برای چه آزمونی هستند، خواندن همیشه یک بخش سخت و دشوار است و داوطلبان باید برای آن آماده باشند. امتحانات معتبر بین‌المللی کمبریج (PET، FCE، Advanced، CPE و IELTS) یا امتحانات میشیگان (ECCE یا ECPE) نکات ویژه‌ای را به داوطلبان و معلمان در رابطه با بخش‌های خواندن ارائه می‌دهند.

به طور کلی، تکنیک‌های لازم برای مدیریت بخش خواندن در آزمون‌های مختلف عبارت‌اند از مدیریت خوب زمان، خواندن برای فهمیدن اصل مطلب، توجه نکردن به همه کلمات نامعلوم، جزءبه‌جزء خواندن متون و فهمیدن لایه‌های نهفته متن (یعنی کلمات، عبارات یا کل جملات) که در آن‌ها پاسخ به سؤالات پیدا می‌شود.

به عنوان معلمان زبان انگلیسی، ما باید به خاطر داشته باشیم که مهارت‌های مؤثر خواندن، دانش آموزان را تبدیل به خوانندگان بهتر و در نتیجه زبان آموزان بهتر می‌کند. علاوه بر این، فعالیت‌های کلاسی باید به طور خلاقانه با مهارت‌های دیگر مرتبط باشند تا به یادگیری مؤثر زبان منجر شوند.

چرا دانش‌آموزانی که زبان انگلیسی یاد می‌گیرند، باید مهارت‌های خوب خواندن را کسب کنند؟

اول از همه فراموش نکنید که خواندن و گوش دادن جزء مهارت‌های دریافتی (Receptive Skills) هستند، چون آن‌ها راه‌هایی هستند که ما اطلاعات را از زبان دریافت می‌کنیم. با استفاده از مهارت‌های دریافتی، می‌توانیم حالت نوشتاری و گفتاری زبان را درک کنیم. از طرف دیگر، نوشتن و صحبت کردن، مهارت‌های تولیدی (Productive Skills) نامیده می‌شوند، زیرا آن‌ها باید به طور فعال تولید شوند.

برای اینکه دانش آموزان انگلیسی قادر به درک متون نوشتاری ساده (جملات کوتاه، مقالات کوتاه، عناوین روزنامه‌ها و ) یا متن‌های طولانی باشند، نیاز است که فرآیندهای پیچیده تفکری توسعه داده شوند و اجرا شوند. دانش آموزان به دانش پیشین از کلمات و مفاهیم توصیف‌شده در متن نیاز دارند. از این رو، مهم است که سطح زبان و سن در نظر گرفته شوند. بنابراین، دانش‌آموز کوچک‌تر یا کم‌تجربه‌تر به ابزار آموزشی آسان‌تر و قابل‌دسترس‌تر نیاز دارد.

زبان آموزان پس از کسب اطلاعات کافی و پشت سر گذاشتن دوره های مورد نیاز باید بتوانند در مواردی که در پایین ذکر می کنم مهارت داشته باشند :

  • موضوع هر متنی را مشخص کنند.
  • با skim  کردن متن را متوجه شوند.
  • متن را با سرع قابل قبولی Scan  کنند و اطلاعات مورد نیاز خود را جمع آوری کنند.
  • بتوانند اطلاعات جزئی را نیز کسب کنند.
  • بتوانند متن را عمیق و با دقت بخوانند و تجزیه و تحلیل کنند.

 

شما میتوانید در کلاسهای تدریس خصوصی آیلتس و تافل مجموعه بهکلام شرکت کنید.

چگونه تلفظ خود را بهبود بخشیم ؟

شنبه, ۲۳ شهریور ۱۳۹۸، ۱۰:۱۹ ق.ظ

تلفظ در انگلیسی

«استرس کلمه (word stress)» در درک مطلب شنیداری نقش بسیار مهمی را ایفا می‌کند. زبان انگلیسی یک زبان «استرس محور» می‌باشد که این بدان معنا است که سیلابهای خاصی استرس بیشتری نسبت به بقیـه دریافت می‌کنند، در حالیکه از روی کلمات فاقد استرس به سرعت می‌گذریم. انگلیسی‌زبانان به طور طبیعی استرس کلمات را به کار می‌برند. این آنقدر برای آنها طبیعی است که حتی نمی‌دانند دارند از آنها استفاده می‌کنند. در بسیاری از زبانها، از جمله فرانسه و ژاپنی، هر سیلاب با «تأکید» مساوی و یکسان تلفظ می‌شود. بنابراین این دسته از غیر انگلیسی زبانان اغلب با دو مشکل مواجه هستند:

  1. آنها نمی‌توانند به راحتی صحبتهای انگلیسی زبانان بومی (native) را درک کنند، مخصوصاً اگر تند صحبت کنند.
  2. انگلیسی‌زبانان بومی هم به نوبه‌ی خود در درک صحبتهای غیر انگلیسی زبانان (غیر بومی) مشکل دارند.

اما «استرس کلمه (word stress)» دقیقاً چیست؟

 انگلیسی زبانان هر سیلاب را با شدت یکسانی بیان نمی‌کنند،‌ بلکه یک سیلاب را با استرس (تکیه) تلفظ می‌کنند. آنها یک سیلاب را بلند و واضح و بقیه سیلابها را آرامتر بیان می‌کنند.

سه کلمه‌ی photographer ، photograph و photographic را در نظر بگیرید. این سه کلمه اگر چه هم خانواده هستند، اما استرس هر کدام در جای متفاوتی قرار گرفته است:

PHO to graph
pho TO grapher
pho to GRA phic

همه کلماتی که بیش از دو سیلاب دارند، دارای یک سیلاب استرس دار یا مؤکد هستند:

TEAcher, jaPAN, CAnada, aBOVE, converSAtion, imPORtant, deMAND, etc.

 انگلیسی زبانان بیشتر به سیلابهای «استرس دار» دقت می‌کنند و نه به سیلابهای «خفیف». اگر شما در صحبتهایتان به درستی از استرس کلمات استفاده کنید، به سرعت هر دو مهارت درک مطلب شنیداری و تلفظ خود را تقویت خواهید کرد.

هر موقع که چیزی به انگلیسی گوش می‌دهید (مثلاً رادیو یا یک فیلم زبان اصلی) به استرس هر کدام از کلمات دقت کنید. اولین قدم شما این است که آن را بشنوید و تشخیص دهید. در مرحله بعد شما می‌توانید آن را به کار برید!

وقتی لغت جدیدی را یاد می‌گیرید،‌ باید مکان استرس آن را هم بیاموزید. اگر یک دفـترچه لغت دارید، موقع یادداشت یک لغت جدید حتماً نشان دهید که کدام سیلاب دارای استرس است. اگر نمی‌دانید می‌توانید به یک دیکشنری مراجعه کنید. در دیکشنریها معمولاً سیلاب استرس‌دار را با یک علامت (  '  ) نشان می‌دهند (قبل یا بعد از سیلاب استرس‌دار).

علاوه بر استرس کلمه (word stress)، باید استرس جمله (sentence stress) را هم درست ادا کنید.

بطور کلی کلمات استرس‌دار در یک جمله عبارتند از: اسمها، ‌افعال اصلی (مانند read, visit و ...)، صفتها و قیدها. کلمات دیگر یعنی حروف تعریف، افعال کمکی، ضمایر و ... در جمله استرس نمی‌گیرند. (دقت کنید سیلابهای استرس‌دار را با کلمه استرس‌دار اشتباه نگیرید.)

جمله زیر را با صدای بلند بخوانید:

The beautiful mountain appeared transfixed in the distance.

حالا این جمله را با صدای بلند بخوانید:

He can come on saturdays as long as he doesn't have to do any homework in the evening.

اگر چه جمله دوم تقریباً 30% طولانی‌تر از جمله اول است، ولی برای بیان هر دوی آنها زمان یکسانی مورد نیاز است، زیرا در هر جمله پنج کلمه استرس‌دار وجود دارد.

یک تمرین

چند جمله را از یک کتاب انتخاب کنید و روی یک کاغذ یادداشت کنید. نخست سیلاب استرس‌دار هر کلمه را مشخص کنید (با استفاده از یک دیکشنری خوب) و سپس زیر کلمات استرس‌دار یا مؤکد در هر جمله را خط بکشید. بعد از آن، هر جمله را با صدای بلند بخوانید و دقت کنید که کلماتی که زیرشان خط کشیده‌اید را با تأکید بیشتری ادا کنید و از روی بقیه کلمات به سرعت بگذرید.

اگر شما این تمرین را بطور مرتب انجام دهید از پیشرفت سریع تلفظ تان شگفت‌زده خواهید شد!

شما میتوانید با شرکت در دوره های تدریس خصوصی مکالمه مهارت های خود را تقویت کنید.

آزمون لایف اسکیلز (life skills)

چهارشنبه, ۱۳ شهریور ۱۳۹۸، ۰۹:۴۵ ق.ظ

لایف اکیلز (life skills)

یکی از انواع جدید آزمون های آیلتس، Life Skills نام دارد. این آزمون فقط مورد قبول کشور انگلستان است.

آزمون Life Skills  برای افرادی در نظر گرفته شده که به یکی از سه دلایل زیر قصد گرفتن اقامت دارند:

  • افرادی که خانواده ساکن انگلستان دارند و می خواهند ویزا بگیرند
  • افرادی که قصد سکونت نامحدود در انگلستان دارند
  • افرادی که قصد دارند شهروند انگلستان بشوند

 

برای آشنایی بیشتر با انواع آزمون آیلتس و نحوه برگزاری هر یک از آنها می توانید مقاله تدریس خصوصی آیلتس را مطالعه کنید.

 

چرا آزمون لایف اسکیل ؟

کشور انگلستان جهت ورود به این کشور به مدرک دیگری جز آیلتس جنرال نیاز دارد و از این رو آزمون لایف اسکیلز را برای اقامت در انگستان در نظر گرفته است. ( یکی از 3 موردی که در بالا گفتیم).

در این آزمون (Life skills) از شما درباره مهارتها و مکالمات روزمره پرسیده می شود . موضوعات روزمره مثل کار، تفریح، تحصیل، مشکلات جامعه، حمل و نقل و با شرکت در بحث هایی سنجیده می شود. در واقع در این آزمون فقط مهارتهای Speaking , Listening  شما ارزیابی می شود و مهارتهایReading , Writing  شما ارزیابی نمی شود.

سطوح آزمون Life Skills

آزمون آیلتس لایف اسکیلز سه سطح دارد و با توجه به ویزایی که می خواهید بگیرید، باید در یکی از این سطوح شرکت کنید.

سطح A1

  • اگر در انگلستان بستگانی دارید یا همسر شما ساکن انگلستان است و شما قصد دارید به انگلستان بروید تا با او زندگی کنید، باید در سطح A1 آیلتس لایف اسکیلز شرکت کنید. آزمون A1 بین ۱۶ تا ۱۸ دقیقه طول می کشد.

 

سطح A2

  • اگر ویزای انگلستان دارید و می خواهید ویزای خودتان را تمدید کنید، باید در سطح A2 آزمون آیلتس لایف اسکیلز شرکت کنید. این سطح از آزمون از ابتدای سال ۲۰۱۶ میلادی برگزار می شود. سطح A2 کمتر از ۲۰ دقیقه خواهد بود و فقط در خود انگلستان برگزار می شود.

 

 

سطح B1

  • اگر همین حالا هم در انگلستان ساکن هستید و می خواهید آنجا را به محل سکونت دائمی خود تبدیل کنید یا شهروندی انگلستان را به دست بیاورید، باید در آزمون آیلتس لایف اسکیلز سطح B1 شرکت کنید. این سطح از آزمون Life Skills هم ۲۲ دقیقه طول می کشد.

 

بخش های دو سطح A1 و B1 در آیلتس Life Skills

همانطورکه می دانید در فرمت های آکادمیک وجنرال آزمون IELTS هر چهار مهارت شنیداری، گفتاری، نوشتاری و درک مطلب سنجیده می شوند. در IELTS Life Skills اما فقط دو مهارت گفتاری وشنیداری یا همان اسپیکینگ و لیسنینگ خواهید داشت. سطح A1 دارای دو بخش و سطح B1 دارای ۳ بخش هست. دو بخش اول سطح B1 دقیقا مشابه سطح A1 هستند و فقط بخش سوم آن جدید خواهد بود. همانطور که می توانید حدس بزنید سطح B1 از A1 کمی سخت تر است.

 

درباره آزمون Life Skills

از اسفند سال ۱۳۹۴،امکان برگزاری آزمون آیلتس لایف اسکیلز IELTS Life Skills در ایران هم بوجود آمده و دیگر نیازی نیست برای شرکت در این آزمون به کشور های دیگر مثل ترکیه بروید. در حال حاضر موسسه ایرسافام برگزار کننده آزمون لایف اسکیلز است. 

قبل از اینکه در آزمون شرکت کنید بهتر است نمونه سوال های این آزمون را ببینید. اگر دوست دارید یک سری از نمونه سوال های آزمون واقعی لایف اسکیلز را ببینید، لطفاً نوشته دیگر من با عنوان نمونه سوال آیلتس Life Skills را مطالعه کنید. در آنجا برای سطح های A2 ، A1 و B1 دو نمونه سوال قرار داده ام که توصیه می کنم حتما آنها را مطالعه کنید.

 

 

چطور به نتیجه آزمون اعتراض کنم ؟

فقط شش هفته بعد از هر آزمون لایف اسکیلز فرصت دارید تا نسبت به نتیجه آزمون اعتراض کنید. برای این کار باید ابتدا هزینه را به حساب ارائه شده واریز کنید .

چطور با اینترنت انگلیسی یاد بگیریم؟

سه شنبه, ۱۲ شهریور ۱۳۹۸، ۱۰:۳۸ ق.ظ

چطور با اینترنت انگلیسی یاد بگیریم؟
ما (موسسه بهکلام)  تصمیم داریم در این مطلب زبان آموزان را با روش های جالب و جدید یادگیری زبان انگلیسی توسط اینترنت آشنا کنیم. یادگیری زبان انگلیسی ممکنه برخی اوقات به یک فعالیت چالش برانگیز و یا حتی دلسرد کننده تبدیل شود. خوشبختانه پیشرفت های فناوری باعث شده تا یادگیری انگلیسی بسیار ساده تر و جالب تر باشد .  یکی از شیوه های پیشرفته ی یادگیری غیرحضوری انگلیسی، استفاده از اینترنت می باشد. در واقع روش های مدرن ارتباطات، یادگیری زبان های خارجی از جمله انگلیسی رو به یک مرحله ی جدید و روندی متفاوت از شیوه های آموزش سنتی، وارد کرده است. در حال حاضر منایع گسترده ی آموزش زبان انگلیسی که در اینترنت قرار دارند، یادگیری این زبان رو بسیار مهیج تر از قبل کرده اند. البته همچنان استفاده از کلاس های حضوری برای یادگیری مکالمه انگلیسی رونق فراوانی دارد اما با این وجود بسیاری از زبان آموزان به دلایل مشغله های وقت گیر شغلی، تحصیلی و خانوادگی علاقمند هستند زبان انگلیسی رو در منزل و به روش های جدید یاد بگیرند.



هنگامی که شما شروع به یادگیری زبان انگلیسی می کنید، به یک سری منابع از جمله کتاب های آموزشی، ویدئوها، فایل های صوتی و ... نیازمند هستید. در گذشته فراهم کردن تمام این نیازهای آموزشی کاری دشوار و وقت گیر بود. اما الان تنها با یک کلیک ساده می توانید به منابع گسترده ی زبان انگلیسی دسترسی داشته باشید. برای مثال سایت YouTube را در نظر بگیرید که هزاران ساعت ویدئوی آموزشی در اون قرار داره.

یکی دیگر از ابزارهای مفید و در دسترس که به ما کمک می کند انگلیسی را به صورت آنلاین یاد بگیریم استفاده از انجمن های مخصوص چت به زبان انگلیسی است. شما در این انجمن ها می توانید با دیگر کاربران در مورد موضوعات مطرح شده به انگلیسی بحث و تبادل نظر داشته باشید.


در دنیای اینترنت شما به هر تیپ آموزشی که نیاز داشته باشید دسترسی دارید. فقط کافیه تیپ آموزشی مناسب و مورد علاقه تون رو پیدا کنید. شما باید بدونید آیا با مطالعه ی مجله ها راحت تر انگلیسی یاد می گیرید یا کتاب های الکترونیکی، روزنامه ها، داستان و یا مشاهده ویدئو و گوش دادن به فایل های صوتی؟


بعد از اینکه تیپ آموزشی خودتون رو مشخص کردید به راحتی میتونید جستجوهای هدفمندی در اینترنت داشته باشید تا منابع و آموزش های مورد نیاز خودتون رو پیدا کرده و استفاده کنید. به عنوان کسی که به صورت ویژه روی بحث یادگیری آنلاین انگلیسی فعالیت می کند.

یعنی مشخص کنید یک مکالمه انگلیسی میخوام به صورت تصویری و در مورد موضوع مسافرت یا سرگرمی و غیره. با این کار اطلاعات رو به صورت طبقه بندی شده وارد ذهنتون میکنید که سه مزیت مهم داره:

1. یادگیری سریعتر اتفاق می افتد.

2. ماندگاری اطلاعات در ذهنتون بسیار طولانی تر خواهد بود.

3. هنگام صحبت به زبان انگلیسی به راحتی اطلاعات رو به یاد می آورید و می توانید روان تر و طبیعی تر انگلیسی صحبت کنید.

در انتهای این نوشتار می خواهم به یک استفاده ی مهم از اینترنت برای یادگیری زبان انگلیسی اشاره کنم. شما که الان در حال خواندن این مطلب هستید، اگر اطلاعات موجود در این مقاله رو مفید ارزیابی کنید به احتمال زیاد لینک این مقاله رو در گروه های تلگرامی و یا شبکه های اجتماعی خودتون به اشتراک خواهید گذاشت.

و سوال مهم اینه که چرا از این فرصت برای بهبود مکالمه انگلیسی استفاده نکنیم؟ این روزها پیدا کردن حداقل سه نفر که علاقمند به یادگیری مکالمه انگلیسی هستند کار بسیار ساده ای است. شما می توانید با همین سه نفر یک گروه در تلگرام تشکیل داده و به تبادل اطلاعات و صحبت به زبان انگلیسی بپردازید و اگر به این کار متعهد باشید، یقیناً بعد از مدتی نتایج شگفت انگیز خواهد داشت.

 

چطور در رایتینگ نمره بالا بگیرم؟

يكشنبه, ۱۰ شهریور ۱۳۹۸، ۱۰:۳۴ ق.ظ

رایتینگ

اگرچه در سالهای گذشته از رایتینگ آیلتس به عنوان یک بحش چالش برانگیز در آزمون آیلتس یاد شده است، اما مطمئنا مداومت شما در تمرین این بخش منجر به موفقیت شما در رایتینگ آیلتس خواهد بود. تقویت مهارت writing و یا نوشتن در زبان دوم از پرچالش ترین مهارتهاست چرا که بسیاری از افراد حتی در زبان اول هم توانایی نوشتن متون مختلف را ندارند. از طرفی قوانین نوشتار و مکاتبات اداری و رسمی با قوانین مکاتبات و نامه نگاری غیر رسمی کاملا متفاوت هستند. در ادامه این مطلب، راه های تقویت مهارت writing را مرور خواهیم کرد:

  1. برای تمرین writing برنامه ریزی کرده و به صورت مرتب بنویسید ، هیچ چیزی به اندازه تمرین کردن به تقویت رایتینگ شما کمک نخواهد کرد.
  2. یکی از مهم ترین نکات کلیدی در بهبود رایتینگ (Writing) آیلتس این هست که واضح و شفاف        بنویسید! شما باید به نحوی متن رو بنویسید که اگزمینر به راحتی متوجه منظور شما شود . خیلی مواقع داوطلب ها فکر می کنند که خوب نوشتند اما نمره دلخواه خود را کسب نمی کنند. فقط به این دلیل که منظور خود را نتوانسته اند منتقل کنند . پس به یاد داشته باشید ساده و شفاف نوشتن یک اصل مهم در رایتینگ (Writing) آیلتس است.  

 

  1. یک بخش مهم از مهارت writing، دانستن گرامر و قواعد زبان انگلیسی است. از طرفی تقویت دایره واژگان انگلیسی به شما کمک خواهد کرد تا جملات بهتری تولید کرده و منظور خود را راحتتر به خواننده منتقل نمایید. علاوه بر این، دیکته صحیح کلمات در حرفه ای به نظر رسیدن نوشته شما نقش اساسی دارد.
  2. writing خوب، نوشته ای است که در آن جملات و پاراگرافها به هم مرتبط بوده و خواننده بتواند به راحتی ارتباط بین بخشهای مختلف را درک کند. برای انجام این کار از کلمات با معانی مختلف که جملات را به هم وصل می کنند، استفاده کنید. به Coherence  و Cohesion نوشته خود دقت کنید.
  3. نوع زبان مورد استفاده در مکاتبات اداری با آنچه در نامه های غیر رسمی استفاده می شود تفاوت دارد. از طرفی تعداد پاراگرافها، ساختار آنها و محتوای هر کدام از پاراگرافها نیز متفاوت هستند. دانستن این تفاوتها برای درست نوشتن لازم و ضروری است.

*نکته: برای اضافه کردن اطلاعات به جای and در جملات از کلمات moreover، furthermore، what’s more، in addition و besides استفاده نمایید. برای نشان دادن تضاد در جملات به جای but از کلمات however، nonetheless، nevertheless، in spite of و despite استفاده کنید. برای صحبت کردن در مورد نتیجه ی چیزی به جای کلمه so از کلمات therefore، thus، as a result، as a consequence و consequently استفاده نمایید.

6-  نسخه نهایی نوشته شما قطعا با نسخه ی ابتدایی تفاوتهای زیادی خواهد داشت. لازمست گرامر جملات خود را مجدد چک  کرده و از cohesion و coherence نوشته خود اطمینان پیدا نمایید. متن نوشته خود را بازخوانی کنید و آنرا Edit  کنید.  

نحوه نوشتن رزومه در زبان انگلیسی

دوشنبه, ۴ شهریور ۱۳۹۸، ۱۰:۵۲ ق.ظ

نحوۀ نوشتن رزومه

نوشتن رزومه در زبان انگلیسی

قبل از اینکه پیشنویس رزومهتان را بنویسید، بخش ارجاع را به دقت بخوانید تا دربارۀ ملزومات خاص شغلی که قرار است انجام دهید، اطلاعات کافی داشته باشید. مهم اینست که نامۀ درخواست و رزومه را دربارۀ شغل مزبور بنویسید و در آن بر قابلیتها و هر تجربۀ مرتبط با شغل تأکید نمایید.

بایدها و نبایدها

در اینجا به چند نکتۀ کلی اشاره میکنیم که باید در تنظیم یک رزومه آنها را لحاظ کنید.

باید:

  • روزمه تان خلاصه و کوتاه باشد: لازم نیست دربارۀ تحصیلات یا سابقۀ استخدامیتان تمام جزئیات را بنویسید.
  • رزومهتان را روی یک یا دو طرف کاغذ A4  بنویسید.
  • از جملات کوتاه و حاوی اطلاعات کافی، پاراگرافهای کوتاه و انگلیسی استاندارد استفاده کنید.
  • در توضیح مسئولیتها و دستاوردهایتان از افعال مؤثر استفاده کنید (مانند تدریس کردن، راهنمایی کردن، پیشرفت کردن): این روش باعث میشود رزومهتان تأثیر بیشتری داشته باشد.
  • علامتهایی را بکار ببرید یا برخی موارد را پررنگ بنویسید تا اطلاعات کلیدی مشخص شوند.
  • متن را بازخوانی کنید تا بتوانید غلطهای املایی، گرامری و علائم نگارشی را اصلاح کنید: بسیاری از کارفرمایان این نوع روزمههای پراشتباه را مدنظر قرار نمیدهند.
  • رزومهتان را در صورت هرگونه تغییر، بهروز کنید.

نباید:

  • وارد جزئیات نشوید: کارفرمایان فرصتی ندارند تا همۀ موارد نامرتبط و غیر ضروری را بخوانند.
  • وقفههای شغلیتان را لحاظ نکنید: با یک یا دو جمله دربارۀ این وقفه ها توضیح دهید.
  • از قلمها یا اشکال تایپی متنوع استفاده نکنید: یک یا دو نوع قلم را انتخاب کنید که واضح و قابل خواندن باشند.  
  • از رنگ، شکل گرافیکی یا عکس نامناسب استفاده نکنید.
  • اسم اشخاص را به عنوان معرف ننویسید مگر اینکه مطمئن باشید که آنها راضی هستند تا معرف شما باشند.

نحوۀ تنظیم روزمه

روزمه باید واضح، دارای چند بخش اصلی و به خوبی تنظیم شدهباشد تا کارفرما بتواند سریع و آسان به اطلاعات موردنظر خود دست یابد. در اینجا به چند نکته در تنظیم رزومه اشاره میکنیم:

 

جزئیات شخصی

  • نام
  • نشانی
  • شماره تلفن (منزل و یا تلفن همراه)
  • آدرس ایمیل (ترجیحاً شخصی باشد)
  • پروفایل شخصی

لازم نیست تاریخ تولد، وضعیت تأهل یا ملیت خود را درج کنید مگر اینکه در مشخصات شغلی به آن ارجاع شدهباشد.

در پروفایل شخصی میتوانید خود را به کارفرمای بالقوه معرفی کنید و در آن این موارد را بگنجانید که چه کسی هستید، چه مهارتها و قابلیتهایی دارید و اینکه چرا میتوانید برای شرکت به عنوان یک سرمایه تلقی شوید. در این قسمت مجالی برایتان فراهم میشود تا بتوانید قبل از شرح جزئیات مربوط به تجربه یا قابلیتهایتان، شرایط لازم شغلی را ترسیم کنید.

سابقۀ استخدامی

اگر در حال حاضر به شغلی اشتغال دارید، در شروع شرح آن:

  •  طرحی اجمالی از نقش، مسئولیتها و استعدادهای خود ارائه دهید که بر اساس موارد مرتبط به شغلتان باشد.
  • از مشاغل قبلیتان بنویسید و با ارائۀ طرحی خلاصه از هر کدام، هر جنبۀ مرتبط با شغل را مشخصاً ذکر کنید. در صورت لزوم، مکانهای شغلی و کار اختیاری را هم لحاظ کنید.
  • اگر جوان هستید و این اولین شغل اصلیتان است لازم نیست تمامی مشاغل غیرمهمی را که قبلاً انجام دادهاید را درج کنید و میتوانید از همۀ آنها را به عنوان پستهای اجرایی موقتی یاد کنید.
  • تمام وقفههای موجود در سابقۀ استخدامی خود را توضیح دهید چون در غیر اینصورت، تأثیر منفی خواهد داشت. اگر کودکی را پرورش میدهید، بیکار هستید و یا در دورۀ وقفۀ شغلی هستید، با درج یک جمله آن را شرح دهید.
  • دربارۀ هر دورۀ خاص بیکاری خود به صورت مثبت توضیح دهید: می توانید هر فعالیت خارج از شغلی که انجام میدادید را نام ببرید از قبیل انجام کار اختیاری و یادگیری استعدادهای جدید.

سوابق تحصیلی

  • اگر هنوز دانشجو هستید مشخص کنید که کماکان ادامه دارد و به زودی تمام میشود.
  • اگر تحصیلات تکمیلی را به پایان رساندهاید، در مورد بعدی آن را لحاظ کنید.
  • سپس، دربارۀ تاریخ پایان دانشگاه و مدت زمان آن توضیح دهید .

 

هر استعداد، دستاورد، یا آموزش مرتبط

  • هر دورۀ آموزشی مرتبط را لحاظ کنید (مثل تسلط به یک زبان خارجی)؛
  • دربارۀ هر پاداش خاص و یا سایر دستاوردهای حرفهای مرتبط به شغل موردنظر بنویسید.

تمایلات یا سرگرمیها

  • با ارائۀ طرحی مختصر از تمایلات و سرگرمیهایتان، کارفرمای بالقوه میتواند به نوع شخصیت شما پی ببرد. حتی این موارد نشاندهندۀ استعدادهایی است که در موقعیت فعلیتان از آنها استفاده نمیکنید.

معرفها

  • نام و شمارۀ تماس افراد معرف را درج کنید. ترجیحاً معرف باید از محل کار فعلیتان باشد و یا در درجۀ دوم کارفرمای قبلیتان باشد.
  • اگر این اولین شغلتان است، میتوانید نام مربی، مدرس و یا هر کسی که شما را به خوبی میشناسد را بنویسید (معرف نباید از افراد خانواده تان باشد).
  • قبل از اینکه نام افراد معرف را درج کنید، مطمئن باشید که آنها تمایل دارند معرف شما باشند.

نسبت های خانوادگی در انگلیسی

يكشنبه, ۳ شهریور ۱۳۹۸، ۱۱:۱۶ ق.ظ

نسبت های خانوادگی در انگلیسی

معمولا در مکالمات و ارتباط هایی که بین دو نفر ایجاد می شود نسبت های فامیلی بین افراد فامیل و خانواده هر دو طرف یکی از صحبت های مهم و کاربردی است.

در فرهنگ انگلستان، ساختارهای خانوادگی اهمیت کمتری داشتند به همین دلیل جزئیاتی که ما در زمینه پیوندهای خانوادگی داریم در زبان انگلیسی دیده نمی شود. برای بسیاری از نسبت های خانوادگی از کلمات مشابهی استفاده می شود. شاید برای شما این سوال پیش آید که پس چطور متوجه می شوند که چه کسی عمو و چه کسی دایی است؟ وقتی به این جزئیات دقت می کنید متوجه گستردگی زبان ما به نسبت زبان انگلیسی می شوید.

وقتی چنین سوالاتی مطرح می شود، آن ها می خواهند درباره فامیل نسبی یا خویشاوندان همخون (extended family) شما اطلاعاتی کسب کنند. فامیل نسبی یعنی پدربزرگ ها و مادربزرگ ها (grandparents)، عموها (uncles)، دایی ها (uncles)، عمه ها (aunts)، خاله ها (aunts) و فرزندان آن ها (cousins).

والدین پدر و مادرتان، پدربزرگ (grandfather) و مادربزرگ (grandmother) شما هستند. والدین مادرتان maternal grandparents و والدین پدرتان paternal grandparents هستند. شما نوه پسر (grandson) یا نوه دختر (granddaughter) آن ها هستید.

اگر والدین شما برادر یا خواهر داشته باشند، آن ها عمه ها، خاله ها، عموها (uncles) و دایی های (uncles) شما هستند. عمو/دایی (uncle)، برادر پدر یا برادر مادر و خاله/عمه (aunt)، خواهر مادر یا خواهر پدر است.

فرزندان عمو/دایی و خاله/عمه، عموزاده/دایی زاده، خاله زاده/عمه زاده های شما هستند. در این سلسله، مذکرها، پسر خواهر/برادر (nephew) و مونث ها، دختر خواهر/برادر (niece) والدین شما هستند.

وقتی ازدواج می کنید خانواده شما وسیع تر شده و خانواده اول شما شامل همسر (Husband/WifeDaughter/Son ، هستند.

کلمات پر کاربرد در نسبتهای خانوادگی عبارتند از:

 

Grandparents

پدربزرگ و مادر بزرگ

A: Grandmother

مادربزرگ

Grandma

عزیز / ننه جان

B: Grandfather

آقاجون

Grandpa

پدربزرگ

Parents

والدین

A: mother

مادر

Mom

مامان

B: Father

پدر

Dad

بابا

Sister

خواهر / آبجی

Brother

برادر

 

Aunt

خاله / عمه / زندایی / زن عمو

Uncle

دایی / عمو / شوهر خاله / شوهر عمه

Cousin

دختر دایی / دختر خاله / دختر عمو / دختر عمه / پسر دایی / پسر خاله / پسر عمو / پسر عمه

دایره لغت بیشتر

Grandson

نوه (پسر)

Granddaughter

نوه (دختر)

Grandchild / Grandchildren

نوه / نوه ها

 

برای خانواده هایی که به واسطه ازدواج بوجود آمده اند از کلمات زیر استفاده می کنیم :

Mother-in-law

مادر شوهر / مادر خانوم

Father-in-law

پدر شوهر / پدر خانم

Sister-in-law

خوار شوهر / خواهر خانم / جاری / زن برادر خانم

Brother-in-law

برادر شوهر / برادر خانم / باجناق

Wife

همسر / زن

Husband

شوهر

Daughter

دختر

Son

پسر

روابط بعد از طلاق و ازدواج مجدد

Stepfather

شوهر مادر (نا پدری)

Stepmother

زن پدر (نا مادری)

Stepsister

نا خواهری

Stepbrother

نا برادری

Half sister

خواهر ناتنی: بعد از ازدواج مجدد پدر یا مادر بدنیا آمده

Half brother

برادر ناتنی: بعد از ازدواج مجدد پدر یا مادر بدنیا آمده

جملات مرسوم

Who is Mohammad?

محمد کیه؟

Who is Maryam?

مریم کیه ؟

What`s the relationship between you and Somayeh?

رابطه بین شما و سمیه چیه؟

We are stepfather and stepdaughter.

ما ناپدری و دختر خوانده هستیم.