موسسه پارسیان بهکلام

تدریس خصوصی آیلتس|تدریس خصوصی تافل|تدریس خصوصی مکالمه زبان انگلیسی

موسسه پارسیان بهکلام

تدریس خصوصی آیلتس|تدریس خصوصی تافل|تدریس خصوصی مکالمه زبان انگلیسی

موسسه بین المللی پارسیان به کلام با هدف ارائه خدمات متمایز در صنعت آموزش زبان در همه سطوح از پایه تا آزمون های بین المللی، همراه شما زبان آموزان خواهد بود.

۶ مطلب در ارديبهشت ۱۳۹۸ ثبت شده است

آزمون آیلتس

سه شنبه, ۳۱ ارديبهشت ۱۳۹۸، ۱۰:۱۲ ق.ظ

 

 

آزمون آیلتس (IELTS: International English Language Testing System)  آزمونی می باشد که میزان آمادگی داوطلبان برای ادامه تحصیل، فراگیـری مهارتهـای تخصصـی، کار و اقامـت در سازمان ها و شرکت های مختلف سرتاسر جهان به زبان انگلیسی را مورد سنجش و ارزیابی قرار می دهد.  

این آزمون بریتانیایی می باشد و به منظور سنجش مهارت های ارتباطی زبان انگلیسی اشخاص را برای ادامه زندگی در یک کشور انگلیسی زبان ارزیابی کند و در مقیاسی ۹ نمره ای از یک تا نه تقسیم بندی شده است که در آن نمره یک به معنای مبتدی و نمره ۹ به معنای حرفه ای می باشد.

آزمون بین المللی آیلتس به صورت مشترک تـوسط دانشگاه کمبریج، کنسول بریتانیـا (British Council) و مرکز آیلتس استرالیا (idp) در بیش از ۵۰۰ مرکز در ۱۲۰ کشور جهان برگزار می شود و به طور متوسط سالانه چیزی حدود یک و نیم میلیون نفر در آن شرکت می کنند.

آزمون آیلتس به 2 صورت متفاوت برگزار می شود که هر کدام هدف خاصی دارند.  

آزمون جنرال - General

آزمون آکادمیک Academic

 

آزمون جنرال مخصوصی کسانی است که می خواهند به یک کشور انگلیسی زبان مهاجرت کنند. افرادی که به منظور گذراندن دوره های کوتاه مدت فنی و حرفه ای، اخذ دیپلم، کار و یا برای اخذ اقامت به کشورهـای انگلیسی زبان (معمولا استرالیا، کانادا یا انگلستان) به آن احتیاج دارند، می بایست در نوع عمومی این آزمون شرکت کنند.

آزمون آکادمیک مخصوص کسانی است که می خواهند در یک دانشگاه انگلیسی زبان ادامه تحصیل دهند. افرادی که قصد ادامه تحصیل در دانشگاههای انگلیسی زبان را دارند (کارشناسی به بالا) باید در نوع آکادمیک این آزمون شرکت کنند.

همچنین نوع دیگری برای مقاصد خاص تهیه و اجرا می شود. این نوع، آیلتس لایف اسکیلز IELTS Life  Skills نام دارد. برای اطلاعات بیشتر در مورد کلاس تدریس خصوصی آیلتس می توانید با کارشناسان ما در تماس بگیرید.

 

 

روش نمره دهی در 4 مهارت آزمون آیلتس

هر یک از بخشهای شنیدن (Listening) و خواندن (Reading) در آزمون آیلتس دارای ۴۰ سوال می باشند. به ازای هر پاسخ درست یک نمره در نظر گرفته می شود. حداکثر نمره ای که هر داوطلب در این بخشها می تواند به خود اختصاص دهد نمره ۴۰ می باشد. ریدینگ آیلتس IELTS Reading در بخش آکادمیک سه Passage آکادمیک و علمی Scientific  بوده ولی در بخش جنرال سه بخش وجود دارد. بخش یا Section سوم درست همانند Passage های بخش آکادمیک است، اما بخش های اول و دوم هر کدام به دو بخش تقسیم می شوند که در مجموع می شود ۴ متن برای بخشهای اول و دوم می شود.  در مهارت (writing)  چهار معیار برای نمره دهی این بخش در نظر گرفته شده که برای هر بخش، یک مرز نمره ای در نظر میگیرند. یعنی  برای انسجام متن یک مرز نمره ای ،برای انتخاب درست گرامری واژگان یک مرز نمره ای ، برای انتخاب معنایی درست یک مرز نمره ای و برای املای درست یک مرز نمر ه ای در نظر میگیرند و طبق این اصول قضاوت می کنند. در آزمون جنرال در بخش اول از شما خواسته میشود یک نامه بنویسید و در بخش دوم هم یک متن یا یک essay.  دربخش آکادمیک task 1 توضیح و تفسیر گراف و Task 2 نگارش متن یا essay میباشد.  دربخش speaking نیز آزمون گیرنده ها چهار معیار برای نمره دهی در نظر می گیرند: روان صحبت کردن(Fluency) ، منسجم صحبت کردن( Coherence) ، انتخاب واژگان (Lexical Resource) و تلفظ و درستی وازگان (Accuracy and Pronunciation) این چهار معیار به طور یکسان نمره دهی می شود.  

برای یادگیری بیشتر میتوانید در دوره های تدریس خصوصی آیلتس و تدریس خصوصی تافل و تدریس خصوصی مکالمه مجموعه بهکلام شرکت کنید.

بالا بردن سرعت ریدینگ

يكشنبه, ۲۹ ارديبهشت ۱۳۹۸، ۰۹:۳۸ ق.ظ

خواندن یکی از چهار مهارت اصلی زبان آموزی است. خواندن و شنیدن دو ورودی اصلی سیستم یادگیری زبان هستند، به همین دلیل با تقویت خواندن دیگر مهارت‌های زبان نیز بهبود پیدا می کنند. با اینکه خواندن متن های انگلیسی کار دشواری نیست، بسیاری از زبان آموزان در این مهارت ضعیف هستند یا از انجام آن می ترسند.

1-برای پیشرفت در خواندن بهترین راه خواندن، خواندن و خواندن بیشتر است. باید اشتیاق خود را برای خواندن افزایش دهید و آن را به یکی از عادت های روزانه خود تبدیل کنید.

 

2-لازم نیست معنی همه کلمه ها و عبارت ها را بدانید تا بتوانید پیام اصلی متن را درک کنید. اگر زبان‌آموزی در سطح ابتدایی یا متوسط هستید، قطعا در متن به کلمه ها و عبارت هایی برمی‌خورید که تاکنون ندیده‌اید و معنی آن ها را نمی دانید. نباید به محض برخورد با کلمه‌ای ناآشنا خواندن را متوقف کنید و آن کلمه را در فرهنگ لغت جست و جو کنید. بلکه توصیه می‌شود تلاش کنید معنی آن را به کمک سایر واژه ها، جمله ها و یا حتی پاراگراف‌های قبل یا بعد از آن حدس بزنید.

 

3-هر چه کلمه و اصلاحات بیشتری بدانید، بهتر و سریع‌تر می‌توانید بخوانید و سرعت ریدینگ شما افزایش می یابد. بنابراین باید دامنه لغات خود را گسترش دهید.  برای این کار می توانید هنگام خواندن متن از دیکشنری استفاده کنید یا با استفاده از کتاب های کمک آموزشی دامنه لغات خود را  بالا ببرید.  

 

4-در مراحل اولیه خواندن می‌توانید از انگشت خود یا یک مداد برای دنبال کردن خطوط استفاده کنید تا تمرکز بیشتری داشته باشید. با توجه به حجم وسیع اطلاعات ارائه‌شده در یک متن لازم است سرعت خواندن خود را افزایش دهید. این امر «خواندن سرعتی» نامیده می‌شود. با تمرین زیاد می توانید سرعت خواندن خود را افزایش دهید.

 

5-اگر می خواهید سرعت خواندن خود را بالا ببرید ، یک راه اینست که متن را با صدای بلند نخوانید این کار ( کلمه به کلمه خواندن متن) سرعت شما را به میزان قابل توجهی کاهش می دهد. اگر می خواهید مهارت خواندن خود را برای آزمون های زبان بهبود ببخشید، بهتر است روی سرعت خواندن سرمایه گذاری کنید.

 

6-روشی دیگر برای خواندن سرعتی "scanning" است. هنگامی که متنی را اسکن می‌کنید باید اطلاعات خاص را به شکل کلمه، عبارت و غیره در آن پیدا کنید. به محض یافتن اطلاعات مورد نظر خود، از ادامه خواندن دست بکشید. این شیوه بهترین روش برای پاسخ دادن به سوالات ریدینگ در کنکور و دیگر آزمون ها است. به همین دلیل در پاسخ دادن به سوال های متن در کنکور، ابتدا باید سوال ها را بخوانید و سپس به سراغ متن بروید. این گونه دقیق می دانید که چه چیزی را باید جست و جو کنید.

 

سعی کنید پاراگرافها را به صورت کلمه به کلمه نخوانید و کلمات را در گروه بکلمات سه و پنج تایی بخوانید. این مساله در ابتدا ممکن است برای شما سخت باشد، اما با تمرین زیاد برای شما کاملا عادی می شود و تغییری شگرف در سرعت ریدینگ آیلتس شما پدیدار می شود. سعی کنید هرروز 10 تا 30 دقیقه از وقت خود را به تمرین با این متد اختصاص دهید. چشمان خود را بروی یک کلمه قرار ندهید، به جای آن سعی کنید کل کلمات را که در یک گروه قرار دارند ببینید. اگر معنی یک کلمه از کلمات گروه را متوجه نشدید، برروی آن کلمه توقف نکنید و سعی کنید معنی آن کلمه را در گروه حدس بزنید. مطمئن باشید با این تمرین سرعت خواندن شما به شکل چشمگیری افزایش می یابد.

چطور در آزمون آیلتس نت برداری کنیم؟

شنبه, ۲۸ ارديبهشت ۱۳۹۸، ۰۹:۲۵ ق.ظ

مهارت نت‌برداری جز آن‌دسته از مهارت‌هایی است که نه تنها در آزمون‌هایی مانند آیلتس و تافل بلکه درآزمون‌های دانشگاهی هم می‌تواند به کمک شما بیاید. با تمرین زیاد در بخش‌های شنیداری و تستی می‌توانید این تکنیک را در خود تقویت کنید.

نت‌برداری (Note Taking) در واقع یادداشت کردن سریع ایده‌های اصلی (main ideas)می‌باشد ضمن آن که نت‌برداری، زمانی اهمیت بیشتری می‌یابد که اطلاعات ارائه شده، گسترده و پیچیده باشند. پس لازم است جهت نت‌برداری، یک سیستم موثر داشته تا به کمک آن سرعت تحلیل، پاسخگویی و یادآوری مطالب برای شما، کاهش یابد و یا در بخش‌هایی مانند Speaking و یا Listening، بتوانید به سرعت از هر آنچه می‌شنوید، نت بردارید.

هدف باید نت‌برداری از جزییاتی باشد که در نهایت نکات مهمی که ممکن است پرسیده شود را به خاطر شما بیاورد. بنابراین از موارد فرعی و کم ارزش نت‌برداری نکنید و توجه داشته باشید نت‌برداری یکی از مهمترین توانایی‌ها برای دریافت نمره مناسب در آزمون تافل و آیلتس است که نیاز به قابلیت هایی چون سرعت عمل، دقت، تند‌نویسی به صورت خوانا و خلاصه نویسی دارد. بهترین راه برای بهبود توانایی در نت‌برداری، تمرین زیاد برای استفاده از این تکنیک‌، با استفاده از نمونه سوالات آزمون تافل و آیلتس می‌باشد.

توجه کنید نوشتن همه موارد تمرکز را از شما خواهد گرفت، سرعت نوشتن شما حدود ۱۰ الی ۱۵ درصد سرعت حرف زدن‌تان است. در نتیجه نوشتن تمامی موارد امکان‌پذیر نیست و سرعت و تمرکز شما را به شدت کاهش می‌دهد. این تکنیک به شما کمک می‌کند کلمات کلیدی که احتمال دارد در زمان پاسخ‌دهی آن‌ها را فراموش کرده باشید، سریعا به یادتان بیاید.

برای آزمون تافل چه چیز هایی نیاز داریم؟

شنبه, ۲۱ ارديبهشت ۱۳۹۸، ۱۰:۳۱ ق.ظ

یک کارت شناسایی معتبر تنها چیزیست که در آزمون تافل نیاز دارید.


معتبرترین و بهترین کارتی که می توانید برای جلسه آزمون تاقل با خود همراه داشته باشید، کارت ملی شماست که نشاندهنده تابعیت ایرانی شماست. 

یکی از سوال هایی که ممکن است در ذهن شما بوجود آمده باشد این است که چه چیزهایی را باید به جلسه آزمون تافل ببرید؟

در این مورد در وبسایت تخصصی آزمون تافل به طور واضح توضیح داده که هر چیزی که در آزمون مورد نیاز باشد توسط مرکز برگزاری آزمون به شما ارائه خواهد شد و همانطور که در ابتدا توضیح دادم شما باید فقط یک کارت شناسایی معتبر با خودتان داشته باشید. پس، برای راحتی خودتان، از بردن مواردی مثل کیف، دفتر، جزوه، کتاب، ساعت و سایر مواردی از این قبیل خودداری کنید.

چنانچه شما ایرانی نیستید و تابعیت ایرانی ندارید و می خواهید در یکی از سنتر های تافل ایران در آزمون شرکت کنید فراموش نکنید که همه سنتر ها از شما حتماً پاسپورت را خواهند خواست و در روز آزمون پاسپورت شما باید حتما هنوز اعتبار داشته باشد

تسک اول رایتینگ تافل

شنبه, ۱۴ ارديبهشت ۱۳۹۸، ۱۰:۲۴ ق.ظ

 تسک اول رایتینگ تافل

در تسک اول رایتینگ تافل که تلفیقی (Integrated writing) است، ابتدا یک متن و سپس یک لکچر با موضوع آکادمیک برایتان پخش می‌شود و سپس از شما می‌خواهد نکات گفته شده در لکچر را به طور خلاصه بیان کرده و بگویید چگونه با نکات گفته شده در متن مخالفت می‌کنند (در اکثر مواقع ایده‌ی اصلی لکچر مخالف ایده اصلی متن است، اما گاهی هم لکچر با آوردن دلایل بیشتر از ایده اصلی متن حمایت میکند). برعکس، در تسک دوم یا رایتینگ مستقل (Independent writing) شما باید نظر شخصی خود درباره یک موضوع را بیان کرده و از آن حمایت کنید.

توجه کنید که رایتینگ تافل باید زبانی کاملا  آکادمیک و رسمی داشته باشد و از لغات محاوره‌ای نباید در آن استفاده شود. مثلا برای بیان نتیجه در نوشتن رایتینگ رسمی میتوانید از کلمات رسمی‌تر مثل “Hence” یا “Therefore” استفاده کنید. همچنین در نوشتن رایتینگ استفاده از کلمات و ترکیبهای ربط (Connectors) بسیار مفید هستنداین کلمات و ترکیبها به شما کمک می‌کنند که ارتباط بین جملات خود را مشخص کنید تا خواندن و فهمیدن آن برای خواننده راحت‌تر شود. پس حتما کانکتورها و کاربردهای آنها را یاد بگیرید و استفاده از آنها در رایتینگ را تمرین کنید.

 

با استفاده از نکات زیر می توانید نمره قابل قبولی در آزمون تافل کنید:

  •   بهتر است بیشتر به مطالعه متون تخصصی تر به زبان انگلیسی بپردازید.
  •  نوشته ها و رایتینگ های خود را به اساتید و معلم های زبان گوناگونی نشان دهید و نظر آنها را جویا شوید.
  •    می توانید از نظرات و ایده های اساتید با تجربه بهره مند شوید و آنها را به کار ببندید.
  •     دایره لغات و اصطلاحات خود را در سطح پیشرفته گسترش دهید.
  •    ایده های خود را با خلاصه کردن و برنامه ریزی دقیق همانند نویسندگان حرفه ای بیان کنید.
  •   مهارت رایتینگ خود را با بیان ایده هایتان به روش های مختلف با نوشتار های گوناگون تمرین کنید.

 

 

 

تقویت اسپیکینگ تافل

شنبه, ۷ ارديبهشت ۱۳۹۸، ۰۹:۴۵ ق.ظ

تقویت اسپیکینگ تافل

بزرگترین گام در کسب مهارت اسپیکینگ شروع به صحبت کردن است. قطعا شروع به تمرین اسپیکینگ برای شما بسیار سخت‌تر از هر بخش دیگری خواهد بود. چرا که به آن عادت ندارید و بسیار کمتر از دیگر مهارتها در موقعیت آن قرار گرفته‌اید. پس قبل از هرچیز باید ترس شما از صحبت کردن بریزد و اعتماد به نفس کافی را کسب کنید. بسیاری از شما حتی از اینکه دیگران انگلیسی صحبت کردنتان را بشنوند نیز خجالت می‌کشید.

برای این کار شما باید قادر به فکر کردن به چیزی باشید که می گویید (سریع) و سپس آن را (حتی سریعتر) با استفاده از گرامر خوب ارائه دهید. گرامر لازم نیست پیچیده باشد، اما باید صحیح باشد. درک صحیح و استفاده مناسب از زمانهای گذشته و زمان ساده، بسیار مفیدتر برای شماست که از فرمهای فعلی آینده کامل استمراری استفاده کنید. برای اسپیکینگ TOEFL ممکن است نیازی به مطالعه واژگان خاص نداشته باشید. شما باید چند کلمه فانتزی یاد بگیرید، اما نباید از واژه هایی استفاده کنید که معنای آن برای شما روشن نیست.

نکات زیر را جهت تقویت اسپیکینگ تافل خود در نظر بگیرید :

1.    یافتن یک شریک زبانی روشی ایده آل برای تمرین صحبت کردن می باشد به ویژه وقتی که شریک شما همکلاس ویا هم سن و سال شما هم باشد چرا که اشتراکات بیشتری بین شما وجود دارد .

2.    برای بررسی مهارت صحبت کردن خود، می توانید صدایتان را ضبط و در زمانی دیگر به آن گوش داده و به نقاط ضعف و قوتتان توجه کنید. اگر از تلفظ کلمه ای مطمئن نیستید، بهترین راه رجوع به یک دیکشنری استاندارد می باشد.

3.    توانایی صحبت کردن شما تا حدی تحت تاثیر شخصیت شما است. مثلاً شاید شما شخصی پرحرف و اجتماعی باشید یا اینکه ساکت و خود دار عمل کنید. با وجود این در نظر داشته باشید که صحبت کردن زبان دوم همانند یادگیری زبان مادری "کاملاً طبیعی" نیست. لازم است تعامل زیادی با دیگران داشته باشید (این تعامل باید از طریق انگلیسی یا هرزبانی باشد که در حال فراگیری آن هستید.) همواره به خاطر بسپارید که با سعی و تلاش به موفقیت خواهید رسید.

4.    با افزایش دامنه ی لغت  خود، می توانید به سهولت منظورتان را از طریق صحبت کردن و یا نوشتن منتقل کنید. به عنوان یک زبان آموز بهتر است که یاد گیری لغت را یکی از عادات روزمره خود کنید.

5.    و در آخر به خاطر داشته باشید که خوب صحبت کردن نیاز به زمان و تمرین کافی دارد. توقع نداشته باشید ظرف مدت کوتاهی همانند شخصی که زبان مادری اش انگلیسی است، صحبت کنید.