موسسه پارسیان بهکلام

تدریس خصوصی آیلتس|تدریس خصوصی تافل|تدریس خصوصی مکالمه زبان انگلیسی

موسسه پارسیان بهکلام

تدریس خصوصی آیلتس|تدریس خصوصی تافل|تدریس خصوصی مکالمه زبان انگلیسی

موسسه بین المللی پارسیان به کلام با هدف ارائه خدمات متمایز در صنعت آموزش زبان در همه سطوح از پایه تا آزمون های بین المللی، همراه شما زبان آموزان خواهد بود.

۴ مطلب در اسفند ۱۳۹۸ ثبت شده است

آزمون آیلتس لایف اسکیلز

چهارشنبه, ۲۱ اسفند ۱۳۹۸، ۱۱:۵۴ ق.ظ

نوع دیگری از آزمون های آیلتس لایف اسکیلز (Life Skills) نام دارد. این آزمون برای کسانی است که قصد دارند ویزای کشور انگلستان را بگیرند. با ما همراه باشید تا با آزمون لایف اسکیلز و جزئیات این آزمون آشنا شوید.

 

آزمون آیلتس لایف اسکیلز

آزمون آیلتس لایف اسکیلز (IELTS LIFE SKILLS)

آزمون آیلتس سال هاست که در دو نسخه عمومی (General) و آکادمیک (Academic) برگزار می‌شود اما این نسخه از آزمون آیلتس که نام آن آیلتس لایف اسکلیز (IELTS Life Skills) است به تازگی معرفی شده و ساختار آن متفاوت از نسخه های جنرال و آکادمیک است.

این آزمون با هدف سنجش دانش زبانی افراد در دو مهارت گفتاری (Speaking) و شنیداری (Listening) طراحی شده است. این آزمون اولین بار در آوریل ۲۰۱۵ برگزار شد و مخاطبان آن متقاضیان دریافت ویزای غیر تحصیلی انگلستان می‌باشند.

این آزمون در مدت زمان کوتاهی پس از معرفی، مورد استقبال زیادی قرار گرفت. چرا که متقاضیان مهاجرت به انگلستان پیش از این بایستی در آزمون آیلتس جنرال شرکت می‌کردند که بسیار سخت و دشوار بود و سنجش هر چهار مهارت اصلی را در بر می‌گرفت. در آزمون لایف اسکیلز، مهارتهای ارتباطی و تعاملی مورد ارزیابی قرار می‌گیرند. همچنین نحوه برگزاری آزمون و موضوعات مطرح شده نیز کاملا رویکردی ارتباطی دارند و بیشتر هدف آزمون سنجش میزان توانایی افراد در برقراری ارتباطات روزمره و تعاملات جاریست.

آیلتس لایف اسکیلز

آیلتس لایف اسکیلز (Life Skills) برای افرادی طراحی شده است که در یکی از گروه های زیر قرار دارند:

  1. افرادی که خانواده ساکن انگلستان دارند و می خواهند ویزا بگیرند.
  2. افرادی که خانواده ساکن انگلستان دارند و می خواهند ویزا بگیرند.
  3. افرادی که قصد دارند شهروند انگلستان بشوند.

سطوح آزمون آیلتس لایف اسکیلز (IELTS LIFE SKILLS)

A1

A2

B1

زبان آموزانی که در این گروه قرار می‌گیرند، زبان انگلیسی را در حد ابتدایی یاد گرفته‌اند.

تقریبا 1000 کلمه کلیدی انگلیسی را بلد هستند.

دانش گرامری آنها به حال ساده، گذشته ساده، حال استمراری و آینده ساده خلاصه می‌شود.

 

دانش گرامری این دسته کمی وسیع‌تر است، به طوری که این گروه از زبان آموزان قادرند جملات طولانی ‌تری بسازند.

 

می توانند از تعدادی افعال ناقص استفاده کنند و دایره واژگان کلیدی تا حدود 2000 را به نمایش بگذارند.

دانش گرامری این سطح، تا استفاده از جملات شرطی و تا حد قابل قبولی از آگاهی از زمان های مختلف در زبان انگلیسی افزایش می‌یابد.

 

دامنه واژگان این گروه از افراد بین 3000 تا 4000 کلید واژه است.

اگر در انگلستان بستگانی دارید یا همسر شما ساکن انگلستان است و شما قصد دارید به انگلستان بروید تا با او زندگی کنید، باید در سطح A1 آیلتس لایف اسکیلز شرکت کنید.

اگر ویزای انگلستان دارید و می خواهید ویزای خودتان را تمدید کنید، باید در سطح A2 آزمون آیلتس لایف اسکیلز شرکت کنید. این سطح از آزمون از ابتدای سال ۲۰۱۶ میلادی برگزار می شود.

اگر همین حالا هم در انگلستان ساکن هستید و می خواهید آنجا را به محل سکونت دائمی خود تبدیل کنید یا شهروندی انگلستان را به دست بیاورید، باید در آزمون آیلتس لایف اسکیلز سطح B1 شرکت کنید.

زمان آزمون A1 بین ۱۶ تا ۱۸ دقیقه میباشد.

سطح A2 کمتر از ۲۰ دقیقه خواهد بود و فقط در خود انگلستان برگزار می شود.

این سطح از آزمون Life Skills هم ۲۲ دقیقه طول می کشد.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

معیار ارزیابی آیلتس Life Skills

در آزمون آیلتس لایف اسکیلز، توانایی شما از چهار جنبه بررسی می شود:

 

  • درک اطلاعات
  • انتقال اطلاعات
  • توانایی ارتباط برقرار کردن از طریق اسپیکینگ
  • شرکت در یک بحث انگلیسی

در حال حاضر موسسه ایرسافام این آزمون را در ایران برگزار می کند. نتیجه آزمون معمولا در هفت روز کاری آماده می شود، اما در موارد  بسیاری دیده شده است که داوطلبان بعد از گذشت مدتی بسیار بیشتر از هفت روز هم کارنامه خود را دریافت نکرده اند. پس، برای اطمینان، در برنامه ریزی های خود، این موضوع را هم مدنظر داشته باشید.

مجموعه بهکلام برگزار کننده کلاس های آموزش آیلتس است.

برای اطلاعات بیشتر با ما تماس بگیرید.

شعبه مرکزی : ۰۲۱۲۶۴۲۱۳۸۰

شعبه میرداماد : ۰۲۱۲۲۹۰۲۱۳۳

 

اسپیکینگ آزمون PTE

سه شنبه, ۲۰ اسفند ۱۳۹۸، ۰۳:۵۶ ب.ظ

   آزمون پی تی ای  که مخفف Pearson Test of English می باشد آزمون تحصیلی زبان انگلیسی پیرسن ، در حقیقت یک آزمون برمبنای کامپیوتر است که به دانشجویان بین المللی و مهاجران سریعترین ، انعطاف پذیرترین و عادلانه ترین راهکار اثبات میزان مهارت زبان انگلیسی را ارائه می دهد.

 امروز میخواهیم به طور کامل اسپیکینگ آزمون PTE را به شما توضیح دهیم تا به راحتی بتوانید نمره مورد قبولی در این آزمون کسب کنید. پس با ما همراه باشید.

اسپینگ آزمون پی تی ای

اسپیکینگ آزمون PTE

همانطور که می دانید اسپیکیگ آزمون  PTE تنها مهارت مکالمه شما را مورد سنجش قرار نمیدهد بلکه هم زمان با تست اسپیکینگ مهارت لیسنینگ ورایتینگ شما مورد ارزیابی قرار میگیرد.

توانایی و سطح اسپیکینگ شما با پاسخ دهی به سوال های مرتبط و با تکرار جملات، پاسخ به سوالات پرسیده شده وخلاصه کردن متن هایی که درباره موضوعات دانشگاهی می باشد، سنجیده می شود.

شروع تست اسپیکینگ با قسمت کوتاهی به نام Introduction می باشد و در آن به معرفی کردن خود میپردازید.

هنگام شروع تست اسپیکینگ از شما انتظار میرود که به فایل های صوتی که پخش می شوند به خوبی گوش دهید و هنگام صحبت کردن پاسخ خود را با استفاده از میکروفنی که فراهم شده است ارائه دهید.

توجه داشته باشید که هنگام پاسخ دهی به سوالات اگر بیش از سه ثانیه سکوت کنید ضبط صدا به صورت خودکار متوقف میشود در نتیجه نمره آن سوال را دریافت نمی کنید.

آزمون پی تی ای

ساختار کلی اسپیکینگ آزمون PTE

  1. Read aloud

متقاضیان متن هایی که برروی صفحه نمایش داده می شود را به باید با صدای بلند بخوانند. تعداد این متن ها حدود 6 الی 7 عدد می باشد. طول هر کدام از این متن ها تا حداکثر 100 کلمه می باشد.

در این بخش مهارت ریدینگ و اسپیکینگ مورد سنجش و ارزیابی قرار میگیرد. زمان پاسخ دهی طبق تعداد متن های ارائه شده متفاوت میباشد.

  1. Repeat aloud

آزمون دهندگان پس از گوش دادن به جملاتی که برای آنها پخش می شود باید که آنها را به همان شکل تکرار کنند. تعداد سوال های این بخش از آزمون بین 10 الی 12 سوال می باشد.مهارتهایی که در این بخش مورد ارزیابی قرار میگیرد لیسنینگ و اسپیکینگ می باشد. مدت زمان پاسخ دهی به این بخش برای هر سوال 15 ثانیه است.

  1. Describe Image

شرکت کنندگان در این بخش باید تصاویری که به نمایش میگذارند را توصیف کنند. تعداد این تصاور بین 6 ای 7 عدد می باشد. مهارت مورد ارزیابی در این قسمت اسپیکینگ می باشد. مدت زمان در نظر گرفته شده برای توصیف هر تصویر 40 ثانیه می باشد.

  1. Re-tell Lecture

نیاز است که  شما کلیه مطالب بیان شده در سخنرانی را به خاطر بسپارید. سپس باید آنها را به زبان خودتان بیان کنید. تعداد سخنرانی که به شما ارائه می گردد بین 3 الی 4 سخنرانی می باشد. مدت زمان هر کدام  90 ثانیه می باشد. در این بخش مهارتهایی که مورد ارزیابی قرار میگیرد لیسنینگ و اسپیکینگ می باشد ومدت زمان بازگو کردن هر سخنرانی 40 ثانیه می باشد.

  1. Answer Short Questions

در این بخش سوالهایی از شما پرسیده می شوند و شما باید پاسخ یک یا چند کلمه ای ارائه دهید. تعداد سوال های این قسمت 10 الی 12 سوال می باشد. هر کدام از این سوالها به طول 3 الی 9 ثانیه می باشد. مهارتهای مورد برسی در این قسمت لیسنینگ و اسپیکینگ می باشد ومدت زمان پاسخ دهی به هر سوال حداکثر 10 ثانیه می باشد.

 

نحوه نوشتن نامه رسمی به زبان انگلیسی

شنبه, ۱۷ اسفند ۱۳۹۸، ۱۱:۱۶ ق.ظ

نوشتن نامه به زبان انگلیسی

نحوه نوشتن نامه رسمی به زبان انگلیسی

برای نوشتن نامه به زبان انگلیسی باید داخل نامه از لغات ملموس استفاده کنید و برای اینکه بتوانید این کار را انجام دهید باید دایره لغات زبان انگلیسی شما قوی باشد. نیازی نیست که تمام لغات را بلد باشید ما در اینجا تعدادی از لغات کاربردی و جملات کاربردی برای نوشتن نامه به زبان انگلیسی را به شما آموزش میدهیم. همچنین داشتن گرامر قوی از ملزمات نامه نوشتن به زبان انگلیسی می باشد. شما باید حداقل دانش گرامری را برای نوشتن یک نامه داشته باشید. نوشتن نامه با زبان و لغات ناملموس، باعث می شود خوانایی نامه شما کمتر شود. البته ما در این نوشته به شما کمک می کنیم تا نکات مهم نامه نوشتن در زبان انگلیسی را یاد بگیرید و خودتان بتوانید نامه اداری و رسمی بنویسید.

نوشتن نامه رسمی به زبان انگلیسی

نامه رسمی

شما می توانید نامه خود را در نرم افزارهایی چون Microsoft Word و OpenOffice تایپ کنید و املای درست کلمات را در متن نامه خود بررسی کنید. اگر قرار است نامه را به صورت کاغذی بفرستید،


باید آن را پرینت بگیرید و بعد ارسالش کنید. اگر قرار است به صورت ایمیلی نامه را بفرستید، می توانید از داخل نرم افزار Word متن را کپی (Copy) کرده و در قسمت بدنه ایمیل، آن را پیست (Paste) کنید.

 

اگر نامه شما به صورت کاغذی قرار است ارسال شود، هم تاریخ روز و هم آدرس فرستنده و گیرنده را باید درج کنید. آدرس فرستنده در گوشه بالا سمت چپ درج می شود و آدرس گیرنده زیر آدرس فرستنده سمت راست نوشته می شوند. اگر نامه شما با کسب و کارتان مرتبط است، در بالای نامه باید نام شرکت و آدرس شرکتتان را بنویسید. البته می توانید فقط نام شرکت و سازمان خود را درج کنید و آدرس شرکت را ننویسید. بعد از گذاشتن آدرس، تاریخ آن روز را بعد از آدرس بنویسید. در نامه های ایمیلی، نیازی به درج تاریخ نخواهید داشت. شما وقتی در زبان فارسی نامه می نویسید، ابتدا نام فرد گیرنده را ذکر می کنید و او را مورد خطاب قرار می دهید. در زبان انگلیسی هم به همین صورت است و شما باید نام مخاطبتان را ذکر کنید. مثلا باید نام و عنوان فرد گیرنده نامه را درج کنید. برای مثال شما برای استاد دانشگاه در کانادا به نام «Jack Norton» نامه می نویسید. در این صورت، شما در ابتدای نامه اداری خود باید بنویسید:

  • Dear Mr Norton

حالا اگر نمی دانید جنسیت او چیست، نباید از Miss  یا Mr استفاده کنید و فقط باید بنویسید:

  • Dear Jack Norton

بعد از اینکه سلام و درود خود را در نامه نوشتید، باید عنوان نامه را بنویسید و قصد خود را از نوشتن نامه مشخص کنید. با این کار، شما به طرف مقابل اعلام می کنید که چه درخواستی از او دارید.

بدنه نامه، یکی از قسمتهای بسیار مهم در نامه شما است. بدنه نامه شامل توضیحات مرتبط و اضافی است. شما باید این قسمت را به دور از ابهام و به صورت کوتاه بنویسید.

مثلا اگر درخواستی دارید باید از عبارت I am writing to apply for the استفاده کنید. هم چنین برای بیان درخواستهای خود می توانید از عبارت to request  نیز استفاده کنید.

نامه

اگر می خواهید با کمک طرف مقابل، درباره موضوعی تحقیق کنید، از عبارت  to enquire about  استفاده کنید.

در زمانی که می خواهید موضوعی را به اطلاع مخاطبان خود برسانید از to tell you about استفاده کنید.

زمانی که میخواهید درخواست خود را بیان کنید از عبارت دیگیری می توانید استفاده کنید. مثلا اگر از طرف مقابل خود درخواستی دارید، از عبارات زیر استفاده کنید:

  • I would appreciate it if you would....

از شما ممنون و متشکر هستم، اگر شما این کار را انجام دهید...

  • I would be grateful if you could....

سپاسگزار می شوم اگر شما بتوانید...

هنگامی که بدنه نامه شما به پایان رسید میتوانید انتظار خود را برای دریافت جواب نامه در پایان نامه اعلام کنید. در اینجا می توانید از عبارت I am forward to hearing from you استفاده کنید. به علاوه، در پایان نامه هم می توانید از عباراتی چون As early reply would be appreciated (از پاسخگویی سریع شما سپاسگزارم) برای ابراز امیدواری به دریافت جواب استفاده کنید. در این صورت فرد را تشویق به ارتباط در آینده کرده اید.

در پایان نامه اداری، باید ادای احترام کنید و سپس نام خودتان را درج کنید. برای بیان احترام از جملاتی مانند Best Regards (با بهترین آرزوها)، Kind Regards (با احترامات) و Sicerely (ارادتمند شما) استفاده می شود. بعد از این قسمت، دوباره باید اسم خود را درج کنید. در پایان نامه، می توانید قدرت زیادی داشته باشید و طرف مقابل را برای ارتباط بیشتر با شما مشتاق کنید.

امیدواریم این مقاله برای شما مفید بوده باشد. مجموعه مای پی تی ای برگزار کننده دوره های تدریس خصوصی آیلتس ، تافل ، پی تی ای و مکالمه است.

آموزش مکالمه زبان انگلیسی

پنجشنبه, ۱۵ اسفند ۱۳۹۸، ۰۹:۱۷ ق.ظ

 

آموزش زبان انگلیسی

زبان انگلیسی یک زبان فرا منطقه ای و به طور کلی یک زبان مشترک جهانی به شمار می رود بنابراین لزومی ندارد برای آموزش مکالمه زبان انگلیسی دست به ابتکارات یا کارهای خارق العاده ای بزنید. همین که به خودتان اعتماد کنید نصف راه را رفته اید و در واقع نیمه دیگر این مسیر نیز به متدهای آموزش مکالمه و روش هایی بستگی دارد.

آموزش مکالمه زبان انگلیسی

آموزش مکالمه زبان انگلیسی را از یک ساعت در روز شروع کنید. البته با توجه به سطح یادگیری شما بیشتر یا کمتر از این میزان هم می توانید تمرین کنید. البته اگر قرار باشد این یک ساعت تمرین آموزش مکالمه زبان انگلیسی به یک ساعت در طول هفته ختم شود اصلا نتایج قابل قبولی را در پی نخواهد داشت.

سعی کنید توانایی های خودتان را در زمینه آموزش مکالمه زبان انگلیسی هر بار به چالش بکشید و سطح دانش و معلومات تان را در این زمینه بسنجید. در صورتی که متوجه شده اید به پیشرفت های مطلوبی در این زمینه دست پیدا کرده اید آن وقت می توانید یادگیری کلمات جدید را شروع کنید.  بنابراین آموزش مکالمه زبان انگلیسی در صورتی که برنامه مناسبی بدین منظور در اختیار نداشته باشد ممکن است منجر به شکست شود.

سعی کنید خودتان را در روند یادگیری و آموزش زبان انگلیسی درگیر کنید و توانایی هایتان را به چالش بکشید. تفکرات تان و کلماتی را که در ذهن دارید در جملات با زبان انگلیسی به کار بگیرید. در صورتی که این کار را تکرار کنید دور نخواهد بود که شاهد موفقیت خودتان در این زمینه باشید. به شرطی که آموزش مکالمه زبان انگلیسی را جدی بگیرید.

چند روش برای تقویت زبان انگلیسی

  1. اعتماد به نفس داشته باشید و اشتباه کردن نترسید. اگر اشتباه کنید، دیگران اشتباه شما را تصحیح می‌کنند. با اعتماد بنفس زبان انگلیسی را یاد بگیرید.

  2. خانواده و دوستان را از برنامه مطالعه خود آگاه کنید. بگذارید تا شما را به مطالعه تشویق کنند و در عین حال نگذارید در برنامه شما تداخل ایجاد کنند.

  3. 4 مهارت را تمرین کنید: خواندن، نوشتن، مکالمه و شنیدن. برای اینکه زبانتان پیشرفت کند باید روی هر چهار مهارت کار کنید.

  4. موسیقی گوش دهید سعی کنید آهنگ‌هایی را انتخاب کنید که متن شیوا و واضحی دارند.

  5. حفظ کردن یک کلمه به واسطه‌ی خواندن آن در یک جمله ساده‌تر از حفظ کردن آن به تنهایی است.

  6. پیرامون خود فضایی ایجاد کنید که مایلید در آن فضا مطالعه کنید. وقتی تمایل به یادگیری داشته باشید، در آن فضا بیشتر می‌آموزید.

  7. تماشای تلویزیون به تنهایی این شانس را به شما می‌دهد که موردی را صرفا برای یک بار به شکل صحیح بشنوید. این برای زبان آموزان سطوح بالاتر مناسب است.

  8. روزنامه‌ها منبع مناسبی برای یافتن ساختارهای مجهول هستند. یک مقاله بخوانید و ببینید که میتوانید جملات مجهول را بیابید یا خیر.

  9. خیلی متکی به فرهنگ لغت خود نباشید. فرهنگ لغت شما فقط یک وسیله کمک آموزشی برای شماست نه آموزگار اصلی شما. سعی کنید معنی کلمات را حدس بزنید تا اینکه مستقیما از فرهنگ لغت استفاده کنید.

  10.  از منابعی استفاده کنید که مطابق سطح شماست. از متون و تمرین‌های شنیداری‌ که خیلی سخت یا خیلی ساده هستند استفاده نکنید. از منابعی استفاده کنید که شما را به چالش می‌کشد نه اینکه شما را سرخورده کند.