موسسه پارسیان بهکلام

تدریس خصوصی آیلتس|تدریس خصوصی تافل|تدریس خصوصی مکالمه زبان انگلیسی

موسسه پارسیان بهکلام

تدریس خصوصی آیلتس|تدریس خصوصی تافل|تدریس خصوصی مکالمه زبان انگلیسی

موسسه بین المللی پارسیان به کلام با هدف ارائه خدمات متمایز در صنعت آموزش زبان در همه سطوح از پایه تا آزمون های بین المللی، همراه شما زبان آموزان خواهد بود.

۴ مطلب در بهمن ۱۳۹۸ ثبت شده است

همه چیز در مورد آزمون GRE

سه شنبه, ۲۹ بهمن ۱۳۹۸، ۰۶:۳۸ ب.ظ

آزمون GRE

آزمون GRE که مخفف کلمه Graduate Record Examination)) می باشد. آزمونی است با هدف سنجش توانایی تحصیلی افرادی که متقاضی تحصیل در مراکز علمی معتبر در سراسر دنیا هستند.

دانشگاه‌های آمریکا و بسیاری از دانشگاه‌های  معتبر کشورهای دیگر ( اکثراً کانادا و بخش ریاضی آن در ترکیه ) نمره‌ی این آزمون را به عنوان یکی از مدارک درخواست پذیرش در مقاطع کارشناسی ارشد ، دکترا و بالاتر ملاک قرار می دهند . در حقیقت  این آزمون یک  فیلتر ورود به تحصیلات تکمیلی است و در بسیاری از دانشگاه ها به خصوص آمریکا، یکی از معیارهای اصلی سنجش و انتخاب دانشجوهای همین آزمون GRE است. اگر تمایل به ادامه تحصیل در آمریکا و کانادا را دارید، این آزمون را کاملا جدی بگیرید .

تفاوت آزمون GRE با TOEFL وIELTS

بسیاری از افراد تصور میکنند که تست GRE مانند IELTS  و TOEFL یک تست زبان است. این یک تصور غلط است و اگر این‌ طور بود همان تست‌ها کافی بودند و آزمون GRE اضافه به شمار می‌رفت. آزمون GRE در واقع یک تست منطق است و توانایی‌های تحلیلی شما را مورد آزمون قرار می ‌دهد.

 از کسی که قصد ورود به مقطع کارشناسی ارشد و دکترا را دارد انتظار می ‌رود یک سری از توانایی‌های منطقی را کسب کرده باشد و بتواند استدلال‌های مختلف را حلاجی کرده، ایرادهای آن را درآورده و یک متن انتقادی (Critical) به هر موضوع علمی بنویسد. پس در واقع آزمون GRE این توانایی ها فرد را قبل از ورود به مقاطع تحصیلات تکمیلی (Graduate School) و مدارس کسب و کار (Business School) مورد ارزیابی قرار می‌ دهد.

آزمون GRE  چند نوع است؟

به طور کلی آزمون جی آر ای در دو نوع سابجکت ( subject) و جنرال (General) برگزار می شود. GRE جنرال آزمونی عمومی است و بیشتر دانشگاه ها خواهان نمره قبولی این آزمون از شما خواهند بود. آزمون GRE جنرال نیز به دو صورت کاغذی و کامپیوتری برگزار می گردد.

نوع ورقه ای سالی سه بار برگزار می شود ، یک بار در اکتبر و یک بار در نوامبر و یک بار هم در فوریه .  تعداد شرکت کننده در این امتحان دارای محدودیت نبوده و ثبت نام در این آزمون می تواند از طریق سایت موسسه ETS انجام پذیرد .

نوع عمومی آزمون جی آر ای "GRE General " ورقه‌ای " Paper base " شامل سه بخش  می‌باشد:

  1. Quantitative ( ریاضیات )
  2. Verbal ( واژگان )
  3. Analytical Writing ( بخش نوشتاری )

آزمون GRE کامپیوتری در سه بخش مختلف مهارت‌های شما را مورد ارزیابی قرار می‌دهد:

  1. بخش نگارش تحلیلی
  2. بخش لغت و درک مطلب
  3. استدلال ریاضی

شروع آزمون GRE با بخش رایتینگ بوده، بعد از یک ساعت سوالات بخش‌های واژگان و بخش ریاضی آزمون برای شرکت‌کنندگان توزیع می‌گردد. اما به این نکته توجه داشته باشید که در برگزاری این دو بخش ترتیب ثابتی وجود ندارد، برای مثال ممکن است در بخش اول شما به سوالات ریاضی پاسخ دهید و سپس به سوالات واژگان انگلیسی پاسخ دهید.

مدرک و اعتبار امتحان GRE

موسسۀ ETS نمرات آزمون GRE را تا پنج سال معتبر می‌داند و آنها را بنا به درخواست برای دانشگاه‌ها ارسال می‌کند. البته دانشگاه‌ها در بسیاری از موارد، قوانین متفاوتی با ETS دارند و ممکن است مدرک را در بازۀ کمتر از ۵ سال معتبر بدانند. برخلاف اکثر آزمون‌های استاندارد، ارزش و کاربرد نمره آزمون GRE در بین دانشگاه‌ها، رشته‌ها و حتی دوره‌های تحصیلی مختلف، تفاوت عمده دارد.

آزمون GRE Subject

آزمون جی ار ای سابجکت آزمونی‌ست که میزان دانش زبانی شما را در مورد مفاهیم و موضوعات آکادمیک مورد سنجش قرار می‌دهد نمره‌ی این آزمون از ۲۰۰ تا ۹۹۰ بوده و در بازه‌های ۱۰ نمره‌ای تغییر می‌کند. یکی از تفاوت‌های عمده‌ی این آزمون با آزمون جنرال شیوه برگزاری این آزمون است:

آزمون سابجکت فقط به‌ صورت کاغذی برگزار می‌شود و به همین دلیل فقط در برخی از مراکز آزمون  GRE این آزمون قابلیت برگزاری دارد.

نکات کلی آزمون GRE

  • هزینه ای که داوطلب برای شرکت در آزمون GRE باید پرداخت کند، 205 دلار آمریکا خواهد بود.
  • نتیجه آزمون معمولا 10 تا 15 روز پس از برگزاری اعلام می شود. فرد از طریق ایمیلی از اعلام نتایج آگاه شده و می تواند با ورود به حساب ETS خود نمره نهایی را ملاحظه نماید. مراحل زیر را در این بخش باید دنبال کنید:
  1. وارد سایت ORG/GRE شوید.
  2. گزینه ETS Account را در گوشه سمت راست انتخاب نمایید.
  3. برای ورود به حسابتان از نام کاربری و رمزی که هنگام افتتاح حساب وارد کرده‌اید، استفاده کنید.
  4. گزینه View Scores and Score Recipients را انتخاب نمایید.
  5. کارنامه آزمون شما در این صفحه نمایش داده خواهد شد.

 

رایتینگ آیلتس

دوشنبه, ۲۸ بهمن ۱۳۹۸، ۰۱:۲۱ ب.ظ

رایتینگ آیلتس

بخش رایتینگ آزمون آیلتس، یکی از چالش برانگیزترین بخش های این آزمون است؛ به طوری که حتی انگلیسی زبانان بومی هم که دایره لغتی بسیار گسترده و تسلط کاملی به گرامر این زبان دارند هم گاهی وقت ها نتوانسته اند در بخش Writing به نمره دلخواه خود دست پیدا کنند.

 نوع آزمون آکادمیک (Academic) و جنرال (General Training) آزمون آیلتس همانند بخش ریدینگ آیلتس از لحاظ موضوعی و ساختار باهم متفاوت می باشند.

در بخش رایتینگ آیلتس توانایی نگارش شما در دو موضوع و سبک کاملا متفاوت سنجیده می‌شود. شما باید در یک بازه زمانی مشخص و نسبتا کوتاه به هر دو تسک (Task) پاسخ دهید.

با ما همراه باشید در ادامه یکی از ماژول های رایتینگ آیلتس را توضیح می دهیم.

 

رایتینگ آیلتس آکادمیک

رایتینگ آکادمیک آزمون آیلتس دارای 2 تسک می باشد. 60 دقیقه زمان به شما داده میشود و شما باید این 2 تسک را انجام دهید. موضوعاتی که باید راجب آنها بنویسید معمولا از موضوعات عمومی انتخاب می شوند که دانشجویان با آن برخورد دارند. به عهده ی شماست که زمان 60 دقیقه خود را در این بخش مدیریت کنید و برای نوشتن 2 تسک استفاده کنید.

رایتینگ آیلتس

Task 1 رایتینگ آکادمیک

در تسک 1 آزمون به شما تصویر، نمودار، چارت یا جدولی داده می شود که شما باید گزارشی درباره آن بنویسد و نکات مهم، داده ها، ارقام و مقایسه آنها را در این گزارش بگنجانید. در تسک۱، با توجه به نوع ارائه‌ی داده، مهارت‌های شما در سازماندهی پاراگراف، توصیف و حتی الامکان مقایسه کردن داده‌ها، توصیف مراحل یک روند، توصیف یک شیء و یا ترتیب رویدادها و توضیح عملکرد یک دستگاه، سنجیده می‌شود.

در تسک یک باید حداقل 150 کلمه در مدت زمان 20 دقیقه نوشته شود. نوشتن حداقل 150 کلمه برای تسک 1 رایتینگ الزامی میباشد. بیشتر از این تعداد کلمات مشکلی ندارد اما باید در نظر گرفت که زمان بیش تری خواهد برد. و ممکن است از زمان 40 دقیقه ای که باید برای تسک دوم صرف کنید کسر شود. در نظر داشته باشید که کمتر از این تعداد کلمه بنویسید نمره آن را دریافت نخواهید کرد.

Task 2 رایتینگ آکادمیک

رایتینگ آیلتس

در قسمت دوم رایتینگ آکادمیک آیلتس شما باید یک مقاله بنویسید. در این قسمت یک تاپیک که عموما در قالب یک نقطه نظر، استدلال یا بیان معضلی است به شما داده شده و از شما می خواهد تا آن را مورد بحث و بررسی قرار دهید. توجه داشته باشد که باید صورت سوال را به دقت مطالعه کنید و پاسخ مرتبط با سوال یا سوالات را بنویسید. اگر نیاز داشتید میتوانید از بخشی از صورت سوال را در پاسخ خود استفاده کنید.

در این تسک شما باید حداقل 250 کلمه را در 40 دقیقه بنویسید. نمره تسک دوم دو سوم کل نمره رایتینگ خواهد بود پس در این تسک دقت خود را بالا ببرید.

اکثر نوشته های 2 Task از ساختار چهار پاراگرافی زیر پیروی می کنند:

مقدمه

پاراگراف 1 Body

پاراگراف 2 Body

نتیجه گیری

این پاراگراف ها، بزرگترین قسمت نوشته های شما را شامل می شوند و بنابراین جایی است که بیشتر نمره های خود را یا بدست خواهید آورد یا از دست خواهید داد.

قبل از شرکت در آزمون آیلتس تعدادی سوال برای تسک 2 رایتینگ آکادمی است که باید حتما با آنها آشنا باشید. معمولا سوال های رایتینگ آیلتس در یکی از دسته های زیر طبقه بندی می شود:

سوال های Discussion

سوال های Argument یا opinion

سوال های Advantages/Disadvantages

سوال های Cause & solution

 

اگزمینر در نوشته شما به دنبال چیست؟

رایتینگ آیلتس توسط  4 معیار ارزیابی میشود که در زیر مشاهده می کنید. یک ممتحن آیلتس با استفاده از هر یک از معیار های فوق الذکر رایتینگ شما را مورد سنجش قرار داده و به هر یک از این معیار ها نمره ای بین 0 تا 9 خواهد داد که در نهایت نمره رایتینگ شما برابر میانگین نمرات کسب شده برای هر 4 معیار ارزیابی خواهد بود که به سمت پایین رند می شود.

 

سعی کنید از جملات ساده در رایتینگ خود استفاده نکنید و با استفاده از کلمات زیر، آن ها را به فرم Complex درآورید. در نوشته خود حداقل از 5 جمله Complex، یک جمله Passive، یک سوال و یک جمله شرطی (Conditional) استفاده کنید.

 

موضوعات رایج رایتینگ آیلتس

بر اساس اطلاعات بدست آمده در سال های اخیر، حدود 50 موضوع مشخص است که در رایتینگ آیلتس تکرار می‌شوند. ما در اینجا 10 موضوع پرتکرار را در اختیار شما قرار میدهیم.

Health

Environment

Education

Development

Globalisation

Public transportation

Criminal justice

Youth crime

Technology

Government

موضوعات مرتبط با Technology، Health و Education، از پرتکرار ترین موضوعات سال های اخیر بوده اند. داشتن مطالعه در این موضوعات، نه تنها به شما کمک می کند که دایره لغتی خود را گسترش دهید، بلکه سازماندهی بهتر ایده های شما را نیز بهبود می بخشد.

 

آزمون مهاجرت به کانادا CELPIP

شنبه, ۱۲ بهمن ۱۳۹۸، ۱۰:۱۵ ق.ظ


توجه: زبان آموزانی که قصد آمادگی در آزمون سلپیپ را دارند تا به امروز هیچ مرکز و یا موسسه ای در زمینه این آزمون در ایران وجود ندارد قبل از هر تصمیم تمامی جوانب را در نظر بگیرید.

آزمون مهاجرت به کانادا CELPIP

مهاجرت کانادا در حال حاضر تنها نتیجه سه آزمون را برای سنجش سطح زبان افراد قبول می کند. یکی از این آزمون ها سلپیپ CELPIP نام دارد. آزمون سلپیپ برای ارزیابی سطح زبان متقاضیان مهاجرت به کانادا است. مهمترین نکته در این آزمون این است که برای اقدامات تحصیلی کاربرد ندارد و تنها برای دریافت اقامت دائم در کشور کانادا و یا اینکه تابعیت کانادا کاربرد دارد.

انواع آزمون سلپیپ

آزمون سلپیپ به دو صورت انجام می پذیرد:

  • آزمون سلپیپ عمومی با چهار مهارت به آن CELPIP-General Test گفته می شود و فقط دو مهارت گفتاری و شنیداری را شامل می شود این آزمون برای درخواست اقامت دائم در کانادا کاربرد دارد.
  • آزمون سلپیپ عمومی که با دو مهارت به آن CELPIP-General LS Test گفته میشود. در این نوع از آزمون فقط دو مهارت گفتاری و شنیداری مورد سنجش قرار می گیرد و برای تابعیت ویا سیتیزن شیپ کانادا به کار برده میشود.

آزمون سلپیپ هم اکنون در کشورهای کانادا، امریکا و امارت متحده عربی برگزار می شود.

طریقه آزمون سلپیپ

آزمون سلپیپ آزمونی رایانه ای است و به صورت کامیوتری برگزار می شود. مدت زمان برگزاری آزمون سلپیپ General 3 ساعت است و نوع دیگر آن که General Ls است 90 دقیه می باشد.

طریقه نمره دهی آزمون سلپیپ

هریک از مهارت های این آزمون شامل انواع مختلفی از سوالات چند گزینه ای است که از طریق خواندن و گوش کردن به قطعات صوتی انجام میگردد در این بخش رایانه به طور اتوماتیک نمرات بخش خواندن و گوش کردن را معین می کند. در بخش مهارت های نوشتاری و گفتاری تعین نمره توسط افراد متخصص انجام می پذیرد. در بخش نوشتاری آزمون پاسخ ها بر روی رایانه درج می شود و در قسمت گفتاری، پاسخ ها توسط گوشی که مجهز به میکروفون است بر روی رایانه ضبط می شود سپس این پاسخ ها توسط متخصصین مجرب مورد ارزیابی قرار میگیرد.

شرکت کنندگان در آزمون CELPIP برای تهیه منابع آموزشی لازم است به سایت اصلی CELPIP مراجعه و اقدام به تهیه بلیت نمایند. همچنین برای شرکت در نمونه آزمون رایگان می توان از سایت paragontesting بهره برد.

 

زمان بندی

شما به مدت سه ساعت و هفت دقیقه فرصت دارید تا آزمون سلپیپ خود را به پایان برسانید. در قسمت ریدینگ و برخی از بخش های لیسنینگ آزمون, شما این انتخاب را دارید تا در بین سوالات و تسک آن قسمت ها, به جلو یا عقب برگردید. اما در قسمت های نوشتن و صحبت کردن آزمون, شما باید پاسخ تمامی سوالات را همان گونه که برای شما ارائه شده پاسخ دهید. محدودیت زمانی برای بسیاری از قسمت های آزمون قرار داده شده , بنابراین آزمون دهندگان در صورت مدیریت کردن زمان خود, در حین انجام دادن هیچ کدام از قسمت های آزمون, زمانی از دست نخواهند داد.

 

آزمون تسلط به زبان انگلیسی که توسط مهاجرت

يكشنبه, ۶ بهمن ۱۳۹۸، ۱۰:۵۱ ق.ظ

 

تسلط به زبان انگلیسی

 

 

آزمون تسلط به زبان انگلیسی که توسط مهاجرت، پناهندگی و شهروندی کانادا (IRCC) طراحی شده است، سلپیپ نام دارد. CELPIP به شرکت کنندگان این فرصت را می دهد که توانایی خود را در به کارگیری زبان انگلیسی نشان دهند. تمامی متقاضیان مهاجرت به کانادا مطلع هستند که در هر شرایطی برای مهاجرت به کانادا، دانش زبان انگلیسی یکی از ضروریات است و تمام مهاجران باید که با یکی از آزمون‌های بین‌المللی، سطح توانایی خود را در زبان انگلیسی برای دولت کانادا مشخص کنند.

CELPIP

با گسترش پذیرش مهاجران از طریق اکسپرس انتری در کانادا، سازمان مهاجرت، پناهندگی و شهروندی کانادا (IRCC) آزمونی کاملا کانادایی و منحصر به فرد را طراحی کرده است که به متقاضیان مهاجرت این امکان را می دهد که توانایی‌ های خود در به کارگیری از زبان انگلیسی را در شاخه‌های مختلف به نمایش بگذارند. این آزمون بر مبنای انگلیسی در کانادا تهیه شده است و به طور دقیق توانایی شرکت کنندگان را در شرایط مختلف میسنجد.

این آزمون تعیین کننده سطح شما در:

  1. برقراری ارتباط با انگلیسی زبانان
  2. نحوه چگونگی برقراری ارتباطات با همکاران در محیط کار ، تعامل با دوستان
  3. توانایی بهره مندی و استفاده از لغات در جمله بندی
  4. امکان برقراری تعاملات روزمره و روتین در محیط انگلیسی زبانان
  5. قدرت درک مطلب را بطور دقیق ارزیابی خواهد نمود

تست CELPIP به طور کامل توسط کامپیوتر انجام می شود و شرکت کنندگان را قادر می سازد تا تمام مراحل آزمون را در یک جلسه و بدون قرار ملاقات ها و مصاحبه های اضافی کامل کند. شرکت کنندگان CELPIP از یک موس کامپیوتر و صفحه کلید برای انجام reading و writing آزمون و یک میکروفون و هدست برای انجام Listening  و  Speakingاستفاده می کنند. آزمون های کامپیوتری، تجربه ی آزمونی سریع و قابل اعتماد را به شرکت کنندگان ارائه می دهند.

نتایج این آزمون به صورت آنلاین و خیلی سریع ارسال خواهد شد.

نتایج این آزمون پس از 8 روز کاری ارسال می شود. شرکت کنندگان همچنین می توانند گزینه ی اکسپرس را انتخاب کنند تا نتایج آنلاین پس ازسه روز کاری ارسال شوند.

مهمترین تفاوت آیلتس با سلپیپ:

مهمترین تفاوت این دو آزمون در بخش شنیداری و گفتاری این آزمون ها است.

  1. در آیلتس بخش گفتاری در حضور کارشناس انگلیسی زبان صورت میگیرد، اما درآزمون سلپیپ بخش گفتاری آزمون توسط کامپیوتر ضبط و بدون حضور شخص دیگری صورت میگیرد. این نکته برای کسانی که نمیتواند جلوی دیگران انگلیسی صحبت کنند و دچار استرس می شوند نکته بسیار مثبتی است زیرا بخش گفتاری آزمون ضبط می شود.

در آزمون سلپیپ پرسش ها دارای موضوعیت بیشتری هستند واینکه میتوانید با تمرین مناسب و از طریق منابع معتبر اطلاعات لازم را کسب کنید. در آزمون سلپیپ اگر نتوانید پاسخی بر پرسشی بدهید تاثیر منفی بر پرسش دیگر نخواهد گذاشت. اما در بخش اسپیکینگ در آزمون آیلتس که دارای بیشترین نمره است تمام پرسش‌ها بهم مرتبط هستند و در پرسش سوم Follow Up ممکن است سوال‌هایی پرسیده شود که هیچ آمادگی قبلی برای آن نداشته باشید. این نکته بسیار مهم است زیرا که عدم پاسخ به حتی یک پرسش در این بخش از آزمون آیلتس می‌تواند بر روی پاسخ‌های دیگر تاثیر گذار باشد و کاملاً نتیجه آزمون را منفی کند اما در آزمون سلپیپ هر پرسشی کاملاً منحصر و جدا از پرسش دیگری است.

  1. در بخش رایتینگ آزمون آیلتس تمامی پاسخ ها باید به صورت دستنویس باشد اما در آزمون سلپیپ شما پاسخ‌هایتان را تایپ خواهید کرد. باتوجه به اینکه امروزه اغلب افراد مشغول به تایپ کردن در گوشی‌های همراه یا سیستم‌های کامپیوتری هستند، نوشتن بر روی کاغذ دشوار شده‌است. علاوه بر این در امتحان سلپیپ غلط‌های نوشتاری شما توسط کامپیوتر برای شما مشخص خواهند شد و شما به راحتی آن‌ها را تصحیح خواهید کرد در حالی که در امتحان آیلتس غلط‌های املایی و نگارشی شما باقی خواهند ماند. در امتحان آیلتس شما باید مراقب تعداد کلماتی که می‌نویسید باشید و مرتب آن‌ها را بشمارید اما در امتحان سلپیپ هر کلمه‌ای که نوشته می‌شود توسط کامیپوتر شمرده شده و برای شما نمایان می‌شود. درنتیجه در وقت صرفه‌جویی می‌شود.