موسسه پارسیان بهکلام

تدریس خصوصی آیلتس|تدریس خصوصی تافل|تدریس خصوصی مکالمه زبان انگلیسی

موسسه پارسیان بهکلام

تدریس خصوصی آیلتس|تدریس خصوصی تافل|تدریس خصوصی مکالمه زبان انگلیسی

موسسه بین المللی پارسیان به کلام با هدف ارائه خدمات متمایز در صنعت آموزش زبان در همه سطوح از پایه تا آزمون های بین المللی، همراه شما زبان آموزان خواهد بود.

همه چیز در مورد آزمون GRE

سه شنبه, ۲۹ بهمن ۱۳۹۸، ۰۶:۳۸ ب.ظ

آزمون GRE

آزمون GRE که مخفف کلمه Graduate Record Examination)) می باشد. آزمونی است با هدف سنجش توانایی تحصیلی افرادی که متقاضی تحصیل در مراکز علمی معتبر در سراسر دنیا هستند.

دانشگاه‌های آمریکا و بسیاری از دانشگاه‌های  معتبر کشورهای دیگر ( اکثراً کانادا و بخش ریاضی آن در ترکیه ) نمره‌ی این آزمون را به عنوان یکی از مدارک درخواست پذیرش در مقاطع کارشناسی ارشد ، دکترا و بالاتر ملاک قرار می دهند . در حقیقت  این آزمون یک  فیلتر ورود به تحصیلات تکمیلی است و در بسیاری از دانشگاه ها به خصوص آمریکا، یکی از معیارهای اصلی سنجش و انتخاب دانشجوهای همین آزمون GRE است. اگر تمایل به ادامه تحصیل در آمریکا و کانادا را دارید، این آزمون را کاملا جدی بگیرید .

تفاوت آزمون GRE با TOEFL وIELTS

بسیاری از افراد تصور میکنند که تست GRE مانند IELTS  و TOEFL یک تست زبان است. این یک تصور غلط است و اگر این‌ طور بود همان تست‌ها کافی بودند و آزمون GRE اضافه به شمار می‌رفت. آزمون GRE در واقع یک تست منطق است و توانایی‌های تحلیلی شما را مورد آزمون قرار می ‌دهد.

 از کسی که قصد ورود به مقطع کارشناسی ارشد و دکترا را دارد انتظار می ‌رود یک سری از توانایی‌های منطقی را کسب کرده باشد و بتواند استدلال‌های مختلف را حلاجی کرده، ایرادهای آن را درآورده و یک متن انتقادی (Critical) به هر موضوع علمی بنویسد. پس در واقع آزمون GRE این توانایی ها فرد را قبل از ورود به مقاطع تحصیلات تکمیلی (Graduate School) و مدارس کسب و کار (Business School) مورد ارزیابی قرار می‌ دهد.

آزمون GRE  چند نوع است؟

به طور کلی آزمون جی آر ای در دو نوع سابجکت ( subject) و جنرال (General) برگزار می شود. GRE جنرال آزمونی عمومی است و بیشتر دانشگاه ها خواهان نمره قبولی این آزمون از شما خواهند بود. آزمون GRE جنرال نیز به دو صورت کاغذی و کامپیوتری برگزار می گردد.

نوع ورقه ای سالی سه بار برگزار می شود ، یک بار در اکتبر و یک بار در نوامبر و یک بار هم در فوریه .  تعداد شرکت کننده در این امتحان دارای محدودیت نبوده و ثبت نام در این آزمون می تواند از طریق سایت موسسه ETS انجام پذیرد .

نوع عمومی آزمون جی آر ای "GRE General " ورقه‌ای " Paper base " شامل سه بخش  می‌باشد:

  1. Quantitative ( ریاضیات )
  2. Verbal ( واژگان )
  3. Analytical Writing ( بخش نوشتاری )

آزمون GRE کامپیوتری در سه بخش مختلف مهارت‌های شما را مورد ارزیابی قرار می‌دهد:

  1. بخش نگارش تحلیلی
  2. بخش لغت و درک مطلب
  3. استدلال ریاضی

شروع آزمون GRE با بخش رایتینگ بوده، بعد از یک ساعت سوالات بخش‌های واژگان و بخش ریاضی آزمون برای شرکت‌کنندگان توزیع می‌گردد. اما به این نکته توجه داشته باشید که در برگزاری این دو بخش ترتیب ثابتی وجود ندارد، برای مثال ممکن است در بخش اول شما به سوالات ریاضی پاسخ دهید و سپس به سوالات واژگان انگلیسی پاسخ دهید.

مدرک و اعتبار امتحان GRE

موسسۀ ETS نمرات آزمون GRE را تا پنج سال معتبر می‌داند و آنها را بنا به درخواست برای دانشگاه‌ها ارسال می‌کند. البته دانشگاه‌ها در بسیاری از موارد، قوانین متفاوتی با ETS دارند و ممکن است مدرک را در بازۀ کمتر از ۵ سال معتبر بدانند. برخلاف اکثر آزمون‌های استاندارد، ارزش و کاربرد نمره آزمون GRE در بین دانشگاه‌ها، رشته‌ها و حتی دوره‌های تحصیلی مختلف، تفاوت عمده دارد.

آزمون GRE Subject

آزمون جی ار ای سابجکت آزمونی‌ست که میزان دانش زبانی شما را در مورد مفاهیم و موضوعات آکادمیک مورد سنجش قرار می‌دهد نمره‌ی این آزمون از ۲۰۰ تا ۹۹۰ بوده و در بازه‌های ۱۰ نمره‌ای تغییر می‌کند. یکی از تفاوت‌های عمده‌ی این آزمون با آزمون جنرال شیوه برگزاری این آزمون است:

آزمون سابجکت فقط به‌ صورت کاغذی برگزار می‌شود و به همین دلیل فقط در برخی از مراکز آزمون  GRE این آزمون قابلیت برگزاری دارد.

نکات کلی آزمون GRE

  • هزینه ای که داوطلب برای شرکت در آزمون GRE باید پرداخت کند، 205 دلار آمریکا خواهد بود.
  • نتیجه آزمون معمولا 10 تا 15 روز پس از برگزاری اعلام می شود. فرد از طریق ایمیلی از اعلام نتایج آگاه شده و می تواند با ورود به حساب ETS خود نمره نهایی را ملاحظه نماید. مراحل زیر را در این بخش باید دنبال کنید:
  1. وارد سایت ORG/GRE شوید.
  2. گزینه ETS Account را در گوشه سمت راست انتخاب نمایید.
  3. برای ورود به حسابتان از نام کاربری و رمزی که هنگام افتتاح حساب وارد کرده‌اید، استفاده کنید.
  4. گزینه View Scores and Score Recipients را انتخاب نمایید.
  5. کارنامه آزمون شما در این صفحه نمایش داده خواهد شد.

 

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی